قیمت تخم مرغ هم به زیر نرخ مصوب + قیمت جدید رسید

قیمت تخم مرغ هم به زیر نرخ مصوب + قیمت جدید رسید

روز جدید : مدیرعامل اتحادیه مرکزی پرورش دهندگان طیور داخلی از تحویل تخم مرغ زیر قیمت مصوب خبر داد و گفت: در صورت ادامه روند تولید، رکورد تولید تخم مرغ در کشور با تولید یک میلیون و 200 هزار تنی شکسته می شود.

محمد مرادی زیارانی، مدیرعامل اتحادیه مرکزی پرورش دهندگان طیور به خبرگزاری تسنیم گفت: زیر قیمت بفروشید.

وی افزود: در حالی که قیمت مصوب هر کیلوگرم تخم مرغ 35 هزار تن است، اکنون تخم مرغ کمتر از این محصول به فروش می رسد، بنابراین هر کیلوگرم از این محصول کمتر از 30 هزار تن به فروش می رسد.

مدیرعامل اتحادیه مرکزی مرغداران ادامه داد: با توجه به افزایش قیمت تمام شده تولید تخم مرغ، فرصت صادرات این محصول از بین رفته و منتظر هستیم تا با کمک دولت مشکلات مرغداران حل شود. “

وی تصریح کرد: میزان تولید تخم مرغ در کشور افزایش یافته است به طوری که هم اکنون در کشور روزانه 250 تن تخم مرغ مازاد تولید می شود.

مرادی گفت: در صورت ادامه روند تولید، رکورد تولید تخم مرغ در کشور شکسته می شود و پیش بینی می شود یک میلیون و 200 هزار تن از این محصول تولید شود.

وی گفت: تولیدکنندگان تخم مرغ باید نسبت به تغییرات نرخ ارز دام وارداتی واکنش سریع نشان دهند در غیر این صورت با حذف برخی گله های تولیدی و کاهش تولید مواجه خواهیم شد.

مدیرعامل اتحادیه مرکزی پرورش دهندگان طیور گفت: میزان تولید تخم مرغ در سال 1400 یک میلیون و 120 هزار تن است و در نظر داریم امسال تولید را افزایش دهیم.

بر اساس این گزارش، مدیر میادین میوه و تره بار شهرداری تهران نیز امروز گفت: عرضه مرغ به مناطق وسیع از 41 تا 44 هزار تن قیمت گذاری شده و قیمت خرده فروشی نیز به 50 هزار تن رسیده است.

دیدگاهتان را بنویسید