تفاوت قیمت شانه تخم مرغ با نرخ مصوب اعلام قیمت های جدید

تفاوت قیمت شانه تخم مرغ با نرخ مصوب  اعلام قیمت های جدید

روز جدید : رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ های تخمگذار گفت: قیمت فعلی هر عدد کیک تخم مرغ در درب مرغداری 11 هزار تن کمتر از قیمت مصوب است.

ناصر نبی پور گفت: قیمت فعلی هر کیلوگرم تخم مرغ 30 هزار تن و هر شانه از 56 هزار تن تا 60 هزار تن است که همچنان کمتر از قیمت مصوب است.

ماه گذشته با مصوبه سازمان تنظیم بازار، قیمت مصوب یک عدد تخم مرغ 30 عددی به وزن 1.9 کیلوگرم، 76 هزار تن تعیین شد.

به گفته وی، مازاد عرضه بر تقاضا دلیل اصلی زیان مرغداران به دلیل فروش کمتر از نرخ مصوب است که باعث شده مرغداران تمایل به کشتار گله های 42 تا 80 هفته داشته باشند.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه تخمگذار استان تهران گفت: پشتیبانی دام از مرغدارانی که به دلیل خرید کمتر از قیمت مصوب و پرداخت 45 روزه تمایلی به تحویل ندارند، 31 هزار تن تخم مرغ خریداری می کند. برای تمیز بودن، مرغداران تصمیم می گیرند.

پیش از این حسین دماوندی نژاد، معاون دامپروری وزارت جهاد کشاورزی گفته بود: برای حمایت از تولیدکنندگان ضمن حذف تعرفه صادرات، تجهیزات ارزان قیمت حداکثر تا 48 ساعت به مرغداران و دامداران پرداخت می شود و تولیدکننده می تواند وثیقه ای را که می تواند ارائه کند. بانک ممکن است قبول کند.

این در حالی است که رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ های تخمگذار می گوید: بانک حداکثر 72 ساعت برای دریافت تسهیلات مهلت می دهد در حالی که شهرستان نیاز به وثیقه دارد که غیرممکن است.

دیدگاهتان را بنویسید