آژه ای: انتظار مردم این است که عاملان پرونده های اخیر دستگیر و مجازات شوند

آژه ای: انتظار مردم این است که عاملان پرونده های اخیر دستگیر و مجازات شوند

روز جدید رئیس قوه قضاییه گفت: انتظار مردم این است که عاملان پرونده های اخیر شناسایی، دستگیر و مجازات شوند.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی آژه ای امروز دوشنبه (18 آبان) طی سخنانی در جلسه شورای عالی قضایی با اشاره به فرارسیدن سالروز ولادت با سعادت امام حسن عسکری (ع) و تبریک این روز فرخنده. با تسلیت حادثه تروریستی و جنایت مرتکب حرم حضرت احمد بن موسی (شاهچراغ) که منجر به شهادت و مجروح شدن تعدادی از مردان، زنان و کودکان بی گناه شد، گفت: حادثه وحشتناک تروریستی در حرم شاهچراغ (ع) برای دوستان و دشمنان ایران اسلامی درس هایی دارد. این حادثه نشان داد که تروریست‌ها و قاتلان آمریکا، صهیونیست‌ها، انگلیس و سایر حاکمان، جنایتکارانی شرور، منفور و درنده هستند و مرتکب اعمالی می‌شوند که حتی حیوانات وحشی نیز علائم آن را دارند. همه دیدند که این مردم ظالم حتی به کودک بی گناهی که در آغوش مادرش پناه گرفته بود، رحم نکردند.

رئیس قوه قضائیه یکی از درس های حادثه تروریستی شاهچراغ(ع) را افشای اکاذیب به نام گزارش آزاد و مستقل از سوی دادستان های غربی دانست و گفت: رسانه های وابسته به غرب حتی جنایت ارتکابی را پوشش نمی دهند. در حرم شاهچراغ با این حال، همین رسانه‌ها زمانی کوه‌های کاه می‌سازند که مصلحت نظام استبدادی اقتضا کند، اما در برابر جنایت تروریستی مانند حادثه دلخراش شیراز، دستگاه‌های دروغ‌گوی وابسته به رژیم استبدادی قلب حقیقت و خلاف می‌سازند. ادعاهای نادرست آنها، آنها حتی اجازه نمی دهند که مردم جهان به طور وحشیانه توسط تروریست ها مورد سوء استفاده قرار گیرند. آمریکا و جانشینانش را ببینید.

«استانداردهای مضاعف و تبعیض اجازه داده شده توسط مدافعان دروغگوی حقوق بشر برای نقض حقوق بشر و جنایات علیه مردم در نقاط مختلف». این هم درس دیگری از حادثه تروریستی شاه چراغ (علیه السلام) بود که رئیس قوه قضائیه به آن اشاره کرد و در این باره گفت: در مواردی که با مصلحت نظام سلطه همخوانی ندارد، هر چقدر هم که باشد. به شخص یا کشور ظلم شده است، دیکتاتورها اخم نمی کنند. در همان جنایتی که در حرم شاه چراغ (ع) رخ داد، شاهد بودیم که یک مکان مقدس هتک حرمت شد و مردم و کودکان مظلوم و بی دفاع به خاک و خون کشیده شدند، اما مدعیان حقوق بشر نه تنها محکوم نکردند. آن را، اما به نوعی از طریق شاخ. در تبلیغات آنها سعی شد به اصل واقعیت این حادثه دلخراش بپردازد.

رئیس قوه قضائیه افزود: نکته ای که برای همه دوستداران انسانیت، کرامت و حقوق بشر آموزنده است این است که کسانی که پشت ناآرامی های ایران هستند و به دروغ ادعای حمایت از مردم ایران را می کنند، همان کسانی هستند که تروریست ها را تجهیز می کنند. قاتلان را مسلح می کنند و به آنها آموزش و مأموریت می دهند تا به سمت مردم ایران گلوله شلیک کنند و به مقدسات آن مردم توهین کنند.

وی ادامه داد: این تروریست ها و قاتلان در کجا و توسط چه کسانی برای کشتن مردم، غیرنظامیان و زائران در مکان مقدس آموزش، مسلح و تجهیز می شوند؟ چه کسی برای آنها اسناد جعلی تهیه می کند؟ با چه انگیزه ای زائران در حرم را هدف قرار می دهند؟ آیا چنین مواردی نشان دهنده دشمن وحشی و شرور ایران اسلامی نیست؟ دشمنی که بیش از 40 سال نتوانست حتی یک توطئه را اجرا کند و امروز به مرز حمله به مردم ایران اسلامی در معبد مقدس رسیده است. رسانه‌های وابسته به رژیم استبدادی هر چقدر هم برای نادیده گرفتن جنایاتی مانند واقعه شاهچراغ تلاش کنند، مردم جهان و آزادگان و حق‌طلبان خواهند فهمید که الگو و سرمشق دیکتاتورهایی است که به دنبال مقابله با نظام اسلامی هستند. بر ضد مردم ایران اسلحه بگیرند و به سوی آنها شلیک کنند.

محسنی آژه ای در ادامه به بصیرت، همدلی، غیرت و غیرت اسلامی مردم ایران و شهرتی که با راهپیمایی های خود در قبال حادثه تروریستی شاهچراغ (ع) در نقاط مختلف کشور ایجاد کردند، اشاره کرد و گفت: الحمدلله دشمنان از نادانان و نادانان هستند. اما به هر حال وقتی هیجان و همفکری و ابراز نفرت و انزجار مردم ما نسبت به عوامل و عاملان حادثه تروریستی شاهچراغ را می بینند باید متوجه شوند که هر چقدر هم برای ایجاد مشکل و هرج و مرج تلاش کنند. نفرت و انزجار مردم ما از شیطان بزرگ آمریکا و یارانش. به ویژه روباه قدیمی انگلیسی بدتر می شود.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به حق مردم در انتظار و انتظار از نهادهای انتظامی، امنیتی و قضایی برای پایان دادن به ناآرامی ها و دستگیری و برخورد با عاملان و عاملان پرونده های اخیر به ویژه حادثه تروریستی شاهچراغ (م. ن) گفت: حق توقع و توقع مردم خواهان افشای و دستگیری مقصران پرونده های اخیر و دریافت مجازات مستحق هستند. در این دوره نظام و نهادهای مسئول بیشترین خویشتنداری را به کار بردند، به طوری که صفوف کاملاً تقسیم و متمایز شد. تعدادی از مردم به دلایلی ناراضی هستند و حتی ممکن است اعتراض کنند. اما این افراد نمی خواهند با نظام مقابله کنند و امنیت مردم را به خطر بیندازند. بنابراین آنها باید خط خود را تقسیم کنند. این سیستم همچنین به آنها فرصت کامل داد تا خط خود را تقسیم کنند. حتی در میان آشوبگران باید روشن شود که چه کسی قصد مقابله با نظام و سرنگونی آن را داشته است. همکاران ما در قوه قضائیه تمام تلاش خود را برای جداسازی این صف ها انجام داده اند و این امر محقق شده است.

وی ادامه داد: قطعاً کسانی که قصد مخالفت با نظام و براندازی و وابسته به بیگانگان را دارند طبق موازین قانونی مجازات خواهند شد. از همین تریبون باید از مراجع قضایی برخی استان ها به ویژه تهران که پرونده عوامل اغتشاشات را تفکیک کردند و دادگاه ها را برای رسیدگی به آنها آغاز کردند تشکر و قدردانی کنم. بدون شک قضات ما به پرونده های اغتشاشات اخیر طبق موازین قانونی با دقت و سرعت رسیدگی خواهند کرد و احکام مجرمان طبق قانون و آنچه استحقاق آنهاست صادر خواهد شد و در صورت قطعیت به اجرا در خواهد آمد. .

رئیس قوه قضائیه تبیین ابعاد مختلف و پشت صحنه پرونده های اخیر را بسیار ضروری دانست و بر همین اساس به مرکز رسانه قوه قضائیه دستور داد تا با همکاری صدا و سیما و سایر رسانه ها به شفاف سازی ابعاد و زوایای پرونده اخیر توجه کنند. مواردی که دست دشمن بیش از پیشروی و باقی گذاشتن مدرک برای کسی باشد. و اگر کسی به همراهی با اغتشاشات ادامه دهد، معلوم می شود که در صف دشمن است.

محسنی آژه ای با اشاره به نزدیک شدن به 22 آبان روز دانش آموز و سالروز تسخیر لانه جاسوسی گفت: به راستی دانشجویان ما سرمایه اصلی حال و آینده کشور هستند و بر همه لازم است. ادارات متولی و دست اندرکاران آموزش و پرورش بویژه وزارت آموزش و پرورش تا حد امکان بسترها و بسترهای رشد و تعالی این سرمایه های کشور را در ابعاد مختلف فراهم کنند.

رئیس قوه قضائیه تسخیر لانه جاسوسی شیطان بزرگ آمریکایی را یکی از رحمت های الهی دانست که در ابتدای پیروزی انقلاب بر دل و ذهن جوانان دانش آموز ایران اسلامی ایجاد شد و در همین راستا وی گفت: اگر بازسازی و انتشار اسناد و مدارک به دست آمده از این لانه جاسوسی و مصاحبه برخی از افراد حاضر در آن نبود که به وضوح از توطئه های پیچیده آمریکا علیه مردم آگاه بودند. ایران اسلامی و در نتیجه زمینه رسوایی آمریکایی ها را فراهم می کند.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به دلایل عصبانیت سران رژیم آمریکا از اسلام و روحانیت تصریح کرد: شاخ غول استکباری به نام آمریکا و دم ریز و درشت آن از جمله صهیونیست ها و … انگلیسی ها به دست روحانی بزرگ و شجاع و خدادوستی چون امام خمینی (ره) در دنیا شکستند و دست و پایشان را از پهلوی ما بریدند و پوچی و پوچی آنها را نیز در دورترین نقاط جهان بر همگان آشکار کردند. جهان. بر این اساس است که حاکمان شبانه روز درگیر توطئه و فساد و ناآرامی علیه ایران اسلامی هستند. یک روز سعی می کنند جنگ داخلی و خارجی راه بیندازند و روز دیگر با شورش و تحریم و عملیات ترکیبی به سراغ مردم ایران می آیند.

محسنی ادجه ای در پایان این بخش از سخنان خود در جلسه امروز شورای عالی قضایی با تسلیت درگذشت آیت الله مفید رئیس سابق دیوان عالی کشور، به خدمات و تلاش های ایشان در قوه قضائیه و… اشاره کرد. بخشها، در مورد آن مرحوم، رحمت واسعه و اجر جزیل از در احادیث پرسید.

دیدگاهتان را بنویسید