سکوت جامعه جهانی در قبال این جنایت شاهچراغ شرم آور است/ تقاضای مجازات اشد برای عاملان این حادثه


ساعت: 09:18
تاریخ انتشار: 1301/08/10
کد خبر: 1907462

فریاد محکومیت حمله تروریستی شاهچراغ توسط شهروندان بیرجندی؛

حادثه تروریستی آنقدر برای شاهچراغ دردناک بود که دل هر مسلمانی را به درد آورد و شهروندان بیرجندی نیز متاثر شدند و جدا از اینکه از سکوت جامعه جهانی در قبال این جنایت هولناک خشمگین هستند، از مقامات ذیربط نسبت به برخورد با عاملان این جنایت اقدام کنند. باید با جنایتکاران و شورشیان مسبب این حوادث برخورد جدی تر و سازش ناپذیرتر شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش خاورستان، حوادث اخیر به ویژه حمله تروریستی شامگاه چهارشنبه ۱۳ آبان به حرم شاهچراغ شیراز که منجر به شهادت و مجروح شدن تعدادی از مردم بی گناه شد، دل هر مسلمان ایرانی را به درد آورد. .. ایرانیان زیادی در راهپیمایی ها شرکت کردند و تشییع پیکرهای پاک شهدا در سراسر ایران ضمن محکومیت این جنایات با خانواده های داغدار این حمله تروریستی ابراز همدردی می کند.

عده ای برای شهادت مظلومانه هموطنانمان در حرم حضرت شاهچراغ که در حمله تروریستی عنصر تکفیری داعش رخ داد، اشک ریختند و عموماً موجی از اندوه و ناراحتی در بین تمام مردم ایران ایجاد شد.

یکی از اهالی بیرجندی با ابراز تاسف از این ضایعه دردناک گفت: در میان شهدای شاهچراغ یک فرزند بیشتر از بقیه برجسته بود و آن آرتین 5 ساله بود که پدر، مادر و برادر خود را در این حادثه از دست داد. حادثه و این روزها وجود دارد بسیاری تنها شده است

او فقط با بغض گلوی خود این سوال را از عاملان جنایت می پرسد که این کودک به کدامین گناه باید از مال پدر و مادر و برادرش محروم شود.


محکومیت حمله تروریستی

شهروند دیگری در محکومیت این حادثه تروریستی گفت: خیلی متاثر شدم مخصوصاً وقتی فهمیدم قرار است آرتین این هفته برای عروسی خواهرش به تهران برود و آن شب برای خرید لباس به بازار رفته بود که وقت آن رسیده بود. به همراه پدر و مادر و برادرش گدایی می کند او را در حرم به خاک سپردند و اکنون لباس عزاداری بر تن دارد که بسیار دردناک است.

به گفته وی، ما از دشمنان خود متنفریم و امیدواریم که دولت و نظام مسئولین این حادثه را به شدت مجازات کند.

یک مستمری بگیر با اشاره به شهادت سه دانش آموز در این حادثه دلخراش گفت: مردم ایران اسلامی خواستار برخورد قاطع با عوامل آشوب، ناامنی و تروریسم در کشور هستند.

غلامی تصریح کرد: تروریست ها انسانیت ندارند زیرا اگر وجدان داشته باشند کودکان و مردان و زنان بی گناه را نمی کشند.


غم انگیز و دردناک

یکی از بانوان هم استانی شهادت جمعی از زائران حرم شاهچراغ را غم انگیز و دردناک خواند و گفت: اتفاقات اخیر نشان داده است که دشمن امنیت مردم را هدف قرار داده است و باید با هم متحد، همدل و گوش فرا دهیم. فرمان رهبری از ارزشهای ما محافظت کنید.

کوشا تصریح کرد: دشمن باید بداند که مردم ایران مردمی در روزهای سخت هستند و هرگز از آرمان های اسلامی دست بر نمی دارند.

به گفته وی، شهادت بیگناه این کودکان نتیجه فراخوان های هدفمند دشمن با رمز مهسا امینی و سوء استفاده از شعار زن آزادی است که باعث مرگ زنان و کودکان مظلوم و همه مردم شد. این افراد در این جنایت شریک هستند.

یک تاجر بازاری با اشاره به اتفاقات اخیر به ویژه حادثه تروریستی شاهچراغ افزود: با تحریک دشمنان و سلبریتی ها و رسانه های آنان که باعث ناامنی در جامعه شد، زمینه برای ورود این گونه افراد به کشور فراهم شد و این امر فاجعه بزرگی اتفاق افتاد خیلی سنگین و غیر قابل تحمل بود.

به گفته یکی دیگر از زنان بیرجندی، ما برای این انقلاب، 8 سال پاسداری، کشتار، بمب گذاری و… خون های زیادی دادیم و امسال حادثه تلخ و دردناک شاهچراغ نیز به آن اضافه شد، دشمنان بدانند که اینها وقایع فقط درخت انقلاب را قوی تر می کنند، می شود و ما در این بادها نمی لرزیم همانطور که امام فرمود ما را بکشید ملت ما بیدارتر می شود.

وی تاکید کرد: این اتفاق به همه ثابت کرد که مهسا امینی بهانه ای بیش نیست، آنها با برهم زدن نظام و رفع امنیت به دنبال منافع خود هستند تا بتوانند اموال ایران را غارت کنند که امیدواریم به برکت خون به این شهدا آرزوهای کثیف خود را برآورده نکنید.

یک فرهنگی با محکومیت حادثه شاهچراگ و ابراز همدردی با خانواده شهدا گفت: باید با عاملان این اقدامات برخورد جدی شود.

به گفته نصری آرتین 5 ساله و دیگر کودکان کشته و مجروح حادثه تروریستی حرم شاهچراغ (س) سند مظلومیت ملت ایران است و ما را به یاد مظلومیت حضرت سکینه و حضرت رقیه می اندازد.


سکوت جامعه جهانی

مسئول بسیج جامعه زنان خراسان جنوبی همچنین در رابطه با حوادث اخیر به ویژه حادثه تروریستی شاهچراغ گفت: حرم الهی ویژگی های خاص خود را دارد و در ایام خاصی مانند ماه های حرام یا در مکان های خاص در سراسر جهان رایج است. ، همه نوع افراد امنیتی آنها خاص است

به گزارش دهکده، از فعالان حقوق بشر، فعالان حقوق زنان و بالاتر از همه فعالان حقوق کودک انتظار می رفت در اینجا فعال باشند که همیشه در اکثر مواقع نظرات خود را بیان می کردند.

و ادامه داد: اما متأسفانه همه در کمال تعجب و ناباوری شاهد بودیم که مواضع آنها جنبه سیاسی داشت حتی در دفاع از آرتین بیگناه که خانواده 5 نفره اش در عرض چند ثانیه به دو نفر تبدیل شد، آگاهانه ضربه بی مورد می زنند. به حقوق کودکان در اسلام و زنان در اسلام که آگاهانه انجام می دهند.

وی درخواست کرد که برای روشن شدن چهره واقعی مقصران این پرونده و موارد مشابهی که در این چند روز رخ داد، تبیین کنندگان حوزه هنری، رسانه و صداوسیما بیش از پیش به میدان بیایند.

ایشان در سخنان خود این سؤالات را مطرح کردند: چرا نباید در جلسه ای که مقام معظم رهبری فرمودند فرزندان ما مهم هستند، شناخته نشوند؟ چرا چهره واقعی منافقین و جنایات آنها و ادعاهای مضحک آنها در مورد گذشته ایران یا هویت ایران و یا اینکه تحقیر آمیزترین دوران ایران دوران پهلوی است، چرا جوانان ما و مردم ایران این را ندانند و نبینند؟ فقط آنچه در فضای مجازی با آن مواجه می شوند، فقط وقایع دروغ دوران پهلوی، جوانان را به این درک نادرست سوق داده است که هدف دشمن است.

وی تاکید کرد: موضوع فساد و اقدامات خاندان پهلوی، جنایات منافقین و جنگ تحمیلی سه عرصه مهم تاریخی کشور است که باید اولین روایت های نسل جوان را در آن تبیین و ارائه کنیم.

این فعال حوزه زنان با تاکید بر اینکه دشمن امروز در تلاش است صدای خود را از حلقوم نخبگان سیاسی، هنری و ورزشی درآورد، تصریح کرد: در شرایط کنونی جنگ شناختی جنگ اصلی و واقعی جامعه است، همه سردبیران و عوامل اجرایی به عنوان مدیران، فرمانداران و مدیران کل و مدیران اجرایی در کنار آنها همه تبیین کنندگان و نخبگان آنها رسالت بالایی دارند.

به گفته وی، آنها باید مواضع خود را اعلام کنند و دانشجویان جوان ما باید بفهمند حقیقت چیست که این مطالبه ای است برای آشکار شدن چهره واقعی دشمن و روشن شدن حقایق تاریخی و آشنایی جوانان ما با نقشه دشمن و در کنار آن یک تقاضای دیگر هم داریم که با عوامل پرونده و عوامل پشت صحنه سازش نشود و مجازات قانونی برای آنها صادر شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید