آکادمی ملی المپیک باید به یک مرجع علمی و تخصصی در عرصه ورزش تبدیل شود

ساعت: 15:09
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۶
کد خبر: 1801006

برگزاری مراسم افتتاحیه سومین همایش آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک

مراسم افتتاحیه سومین همایش آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک برگزار شد و رئیس و دبیرکل کمیته ملی المپیک در مراسم افتتاحیه سخنرانی کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سایت آکادمی ملی المپیک، سومین همایش آکادمی ملی المپیک در 6 نشست تخصصی با عنوان «مدیریت ورزش در نهضت المپیک»، «بهینه سازی عملکرد ورزشکاران نخبه»، «ملاحظات پیشگیری از آسیب در ورزشکاران»، برگزار شد. «جنبش ارزش‌های المپیک»، بررسی روان‌شناختی قهرمانان بازی‌های المپیک 2020 توکیو «و» جنبش پارالمپیک، پزشکی و رده‌بندی ورزشکاران پارالمپیک از صبح امروز آغاز و تا بعدازظهر فردا ادامه خواهد داشت.

مراسم افتتاحیه سومین همایش آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک با حضور رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک، کیکاوس ساعدی دبیرکل کمیته ملی المپیک و رئیس همایش، طاهره طاهریان، نصراله ساجدی اساتید و دانشجویان دانشگاه هجیری، نمایندگان فدراسیون های ورزشی، مدیران کمیته ملی المپیک و سایر علاقمندان به برگزاری نشست های علمی و ورزشی برگزار شد.

* صالحی امیری: باید نتایج گذشته را مرور کنیم و راهبردهای فعلی را شناسایی کنیم

رئیس کمیته ملی المپیک در مراسم افتتاحیه سومین همایش آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک به تشریح ضرورت پرش این آکادمی پرداخت.

صالحی امیری که در ابتدای سخنان خود هدف از شرکت در مراسم افتتاحیه سومین همایش آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک را حمایت از برگزاری این رویداد علمی عنوان کرد، در سخنانی بر ضرورت برگزاری این رویداد علمی گفت: آکادمی المپیک برای پرش به مناطق مختلف.

وی گفت: کمیته ملی المپیک و آکادمی و موسسات تحقیقاتی ورزشی بیش از هر زمان دیگری نیاز به انتقاد از نتایج گذشته و تعیین استراتژی های فعلی دارند. ما اهداف و مقاصد خود هستیم و این باعث می شود دیگران به حرکت و رشد ادامه دهند و ما ساکن خواهیم بود.

رئیس کمیته ملی المپیک افزود: آکادمی باید مجدانه اهداف، برنامه ها و ساختار خود را متناسب با رسالت خود تغییر دهد. محیط ورزش و همچنین محیط فرهنگ و دانش مدام در حال تغییر است و این مجموعه که نام ملی را یدک می کشد باید در تمامی عرصه های ورزشی دارای اقتدار باشد.

استفاده از ظرفیت دانشگاهی برای همگام شدن با تحولات دانش، استفاده از ظرفیت های بین المللی و رویکرد راهبردی به تحلیل پدیده ها از دیگر مسائل و نیازهای مهمی بود که صالحی امیری برای توسعه بیشتر آکادمی ملی المپیک عنوان کرد.

صالحی امیری انسجام و یکپارچگی در نظام تحقیق و توسعه و ارتباط با دانشگاه را از ضروریات پیشرفت علم در ورزش دانست و گفت: باید نیاز دانشجویان، پژوهشگران، دانشمندان و ورزشکاران برای این پایان نامه های مورد علاقه فراهم باشد. و این محقق مهم جز با ایجاد بانک اطلاعاتی جامع در تمامی حوزه های ورزشی امکان پذیر نیست.

* سعیدی: آکادمی ملی المپیک باید به مرجعی علمی و تخصصی در عرصه ورزش برای مسابقات قهرمانی کشور تبدیل شود

کیکاووس ساعدی، دبیرکل کمیته ملی المپیک و رئیس سومین همایش آکادمی ملی المپیک در ابتدای این مراسم و تسلیت سالروز وفات حضرت آمل بینین و تشکر از پارالمپیک ها.

وی گفت: با توجه به بازتعریف شورای سیاسی و راهبردی فرهنگستان به ریاست صالحی امیری، ماموریت جدید فرهنگستان علاوه بر وظایفی که در اساسنامه کمیته ملی المپیک برای این گروه در نظر گرفته شده است. که آکادمی ملی المپیک باید اقتدار علمی و تخصصی داشته باشد.«در ورزش قهرمان ملی شوید.

ساعدی افزود: آکادمی باید به معیاری برای ارائه خدمات تخصصی و مشاوره علمی به جامعه هدف شامل فدراسیون های ورزشی و برگزاری همایش آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک در راستای این اهداف تبدیل شود.

حمیدرضا آقاعلی نژاد دبیر این همایش توضیحاتی کوتاه در خصوص دلایل، اهداف و چگونگی تشکیل همایش آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک ارائه کرد.

وی با اشاره به تغییراتی که در ارتقای رکوردهای ورزشکاران در رشته های مختلف ورزشی در حال وقوع است، گفت: توسعه ورزش بدون بهره گیری از آخرین اکتشافات علمی امکان پذیر نیست. در همین راستا سه سال پیش با حمایت دکتر صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک و دکتر کاراهانلو تشکیل این همایش علمی راه اندازی شد.

مهندس علی نژاد با اشاره به عناوین شش نشست این همایش افزود: در این جلسات که جنبه کاملاً کاربردی دارد، شرکت کنندگان به صورت حضوری و غیرحضوری حضور خواهند داشت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید