آیا استقلال برنده این معامله بزرگ خواهد شد؟

آیا استقلال برنده این معامله بزرگ خواهد شد؟

یکی از بزرگترین خطراتی که استقلال را تهدید می کند، شکایت لئاندرو پادوانی، مدافع برزیلی سابق این باشگاه است که برای از دست دادن سلامتی اش تا پایان عمر، غرامت سنگین 9 میلیون دلاری را از استقلال طلب کرده است.

اولین حضور و چهره در فوتبال ایران

پادوانی 38 ساله 10 سال پیش با تیم فولاد با فوتبال ایران آشنا شد و پس از دو فصل حضور در این تیم به لیگ ستارگان قطر پیوست و تنها با نیم فصل حضور در الریان به لیگ برتر ایران بازگشت. هدایت نفت تهران بر عهده علیرضا منصوریان است. این مدافع بلندپایه پس از دو فصل حضور در نفت راهی سپاهان شد و سپس با شروع فصل شانزدهم لیگ برتر، دوباره شاگرد علیرضا منصوریان شد؛ در حالی که این مدافع رده سنی بالاتری را به خود اختصاص داد. با این تفاوت که این بار پیراهن استقلال را بر تن داشت.

کمتر کسی فکر می کرد که فوتبال پادوانی در استقلال پایان غم انگیزی داشته باشد و پایان فوتبال او تا پایان عمر با از دست دادن سلامت جسمانی همراه بود.

پروازی طولانی که به پایانی تلخ تبدیل شد

در پنجمین روز از اسفند ماه سال 96 و در حالی که نیمه اول بازی استقلال و فولاد به دقایق پایانی خود نزدیک می شد، پادوانی برای دفع توپ با سر به پرواز درآمد که توپ را لحظه ای آرمین سهرابیان، دیگر مدافع استقلال در توپ پادوانی به اصابت رساند. آخرین پرواز و آخرین حضور او در مستطیل سبز. این پرواز مدافع برزیلی که دل هواداران استقلال را به دست آورده بود برای همیشه روی ویلچر و خداحافظی با زندگی عادی رها کرد.

انتظاری که محقق نشد

پادوانی که در زمان مصدومیت و بعد از آن ادعایی نسبت به قراردادش با استقلال داشت، به درستی انتظار داشت که باشگاه مطالباتش را پرداخت کند، حتی اگر به هزینه درمان و غرامت از دست دادن سلامتی خود بی تفاوت باشد، علیرغم طولانی مدتش. سلامتی. پادوانی در تهران و خارج از آن تصمیمی جنجالی و خبری در این خصوص نگرفت و با شکایت به فیفا خواستار غرامت سنگین 9 میلیون دلاری از باشگاه استقلال شد. درخواست تجدیدنظر توسط فیفا رد شد تا پادوانی با کمک وکلای مجرب پرونده را به دادگاه عالی ورزش برساند.

طرح دعوی در دیوان عالی ورزش

روز گذشته طبق اعلام باشگاه استقلال جلسه ای مجازی به همین منظور برگزار شد که از یک سو پادوانی و تیمش و از سوی دیگر نمایندگان باشگاه استقلال حضور داشتند. جلسه ای که با تصمیمی جنجالی می تواند برای اخبار بسیار جالب باشد.

تیم پادوانی که شامل سه وکیل و یک پزشک بود، هیچ مدرک جدیدی علیه آنچه به فیفا ارائه کرده بودند ارائه نکردند و تقریباً همان دفاعیات خود را در فیفا ارائه کردند و تیم حقوقی باشگاه استقلال نیز در این سمت قرار گرفت.

احتمال زیاد استقلال در دادگاه

در همین راستا با پیگیری های انجام شده مشخص شد با توجه به نحوه دفاع طرفین از مواضع خود، احتمال برنده شدن باشگاه استقلال در این پرونده بسیار زیاد است تا حکم جنجالی دادگاه عالی ورزش علیه این باشگاه صادر نشود.

با توجه به اینکه وکلا و پزشکان پادوانی در ارائه مدارک جدید از قبل کوتاهی کرده اند، بعید است قضات دیوان عالی کشور تصمیمی مبنی بر محرومیت استقلال از این باشگاه داشته باشند تا این باشگاه با خطر بزرگی مواجه نشود.

دیدگاهتان را بنویسید