آیا بخارست برنده گیشه خواهد شد؟ / همه فیلم های پرفروش سینما برای اطیابی


ساعت: 16:31
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۸/۲۳
کد خبر: 1910940

فیلم کمدی-طنز «بخارست» با بازی پیمان جمشیدی به زودی اکران می شود و خیلی ها معتقدند این فیلم می تواند یخ های گیشه را آب کند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گفته برخی از کارشناسان این حوزه، سینمای ایران در این روزهای نابسامانی اجتماعی و سیاسی روزهای فوق العاده حساسی را پشت سر می گذارد که مخاطبان اکران آن گاه به کمتر از ده نفر می رسد. روزهایی که برخی معتقدند این سینمای خاطره انگیز آخرین نفس خود را می گذراند!

اما برخی دیگر از اهالی سینما معتقدند که فیلم های مردمی، کمدی ها و فیلم های مناسب برای مخاطب می تواند دوباره مردم را شوکه کند. رتبه بندی وارد شوید و دوباره رفرش کنید سینما برای این بیانیه، آنها از فیلم هایی مانند «دینامیت» و «اینفرادی» به عنوان نمونه هایی یاد می کنند که چگونه در دوران کرونا ناجی سینما شدند و مخاطبان زیادی را به سینماها آوردند.

و اکنون همان کارشناسان معتقدند که فیلم هایی مانند “بخارست“، “چپ و راست” و “برخوردهای شخصی” می توانند بار دیگر سالن های خالی را تکان دهند و حتی برخی دیگر به این نکته اشاره می کنند که اکران فیلم هایی چون “برادران لیلا”، “کاناپه” و “قاتل و وحشی” توقیف شده، می تواند با تعامل سازمان سینمایی و عوامل این فیلم ها برای اصلاح موارد به سبد فیلمبرداری نزدیک شود.

اکنون بر اساس آخرین جلسه هیئت مدیره اتحادیه نمایش، فیلم کمدی «بخارست» به کارگردانی این کارگردان ساخته می شود. مسعود اطیابی و به تهیه کنندگی علی طلوعی اکران خود را از سه شنبه 3 آبان ماه به سرپرستی پردیس سینما آزادی آغاز می کند. اکرانی که به گفته خیلی ها یخ سینما را آب می کند. این تاریخ در حالی رسانه ای شد که قرار بود این اتفاق از هفته گذشته برگزار شود که بنا به دلایلی انجام نشد.

مسعود اطیابی پیش از «بخارست» با اکران فیلم هایی چون «تگزاس»، «دینامیت» و «اینفرادی» رکوردهای زیادی در گیشه به دست آورده بود و حالا این امید وجود دارد که با جدیدترین اثرش باز هم مردم را تحت تأثیر قرار دهد. جاذبه سینما.


4bd8b5c0 de27 428f a2d8 c872835ab5bb خبر خاکستری


همه فیلم های پرفروش سینما برای اطیابی

مسعود اطیابی در این سال ها ثابت کرد که رویای مخاطب عام سینما را در دستان خود دارد و می داند چگونه مخاطب را به سینما جذب کند. به احتمال زیاد تماشاگران او را با فیلم «وارکاک» به یاد خواهند آورد. فیلمی کمدی با بازی رضا عطاران و ماریلا زارعی که در گیشه موفق بود و بارها در مناسبت های مختلف از تلویزیون پخش شد تا جایی که تماشاگران حتی سکانس های آن را به یاد آوردند.

در پی این موفقیت، اطیابی همان سبک سینمای بدنه را در دستان خود قرار داد و فیلم «اخلاق خود را اصلاح کنید» را با حضور بازیگرانی چون رضا عطاران، سیدجواد رضویان و حامد کمیلی جلوی دوربین برد؛ فیلمی که با حضور بازیگرانی چون رضا عطاران، سیدجواد رضویان و حامد کمیلی جلوی دوربین رفت. این فیلم بارها از رسانه ملی نیز پخش شده است.

اطیابی پس از یک دهه دوری از این نوع سینما با فیلم تگزاس به مسیر قبلی سینمایی خود بازگشت. او این بار با زوج موفق پیمان جمشیدی و سام درخشانی به همراه حمید فرخ نژاد موفق شد یکی از پرفروش ترین فیلم های سال 1396 را به ثمر برساند و این موفقیت در گیشه و استقبال تماشاگران منجر به ساخت قسمت دوم این فیلم شد. فیلم و اتفاقا یکی از پرفروش ترین های سال 2018 با 25 میلیارد تومان به نام «تگزاس 2» به ثبت رسید.

تیم مسعود اطیابی، ابراهیم عامریان و حمزه صالحی به عنوان کارگردان، تهیه کننده و فیلمنامه نویس یکی از تیم های موفق گیشه سینمای ایران بود. گروهی که با فیلم «تگزاس» تشکیل شد و سپس با «دینامیت» و «اینفرادی» در گیشه سینمای ایران رکورد زد و حالا همین تیم فیلم «بخارست» را در گیشه اکران می کند. در این فیلم بازیگرانی چون حسین یاری، پیمان جمشیدی، امیرحسین آرمان، هادی کاظمی، پون عاشورپور، غزل نظر، ایمان صفا، وحید آقاپور، عرفان ابراهیمی، رضا بهبودی، گلمرضا نیکا و بابک کریمی به ایفای نقش پرداخته‌اند..


بیشتر بخوانید؛


بخارست و چپ و راست ناجی سینما خواهند بود؟!


گیشه سینما در انتظار بخارست است

دیدگاهتان را بنویسید