اطیابی با «اینفرادی» و «بخارست» خزانه را محکم چسباند!


ساعت: 09:12
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۲۰
کد خبر: 1916987

دو فیلم کمدی «انفرادی» و «بخارست» با درخشش در گیشه امسال و هر هفته سینمای ایران، رکورد جدیدی را برای مسعود اطیابی به ثبت رساندند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بیش از سه هفته از انتشار جدیدترین اثر مسعود می گذرد آرام بخش پرش و فیلم فیلم «بخارست». در این هوای سرد پاییزی توانست گیشه را کمی گرم کند و پس از شروعی ناامیدکننده، حالا دو هفته است که در صدر جدول قرار دارد. رتبه بندی این پاییز سینمای ایران است.

انیمیشن «لوپتو» در دو هفته اول اکران «بخارست» دوش به دوش این کمدی برای مقام اول گیشه رقابت کرد. فروش این هفته نامه در اختیار مردم بخارست قرار گرفته و با اختلاف یک میلیاردی در رتبه دوم این فهرست قرار دارد.

مسعود اطیابی کارگردان فیلم «بخارست» که پیش از این فیلم با کمدی هایی چون «اینفرادی»، «دینامیت» و «تگزاس» بالاترین گیشه را از آن خود کرد، در گفتگویی از رمز و راز این موفقیت و دانستن رگه های این فیلم. رویای مخاطب می گوید: ما با جامعه ای طرف هستیم که کمترین چیزی که دارند بحران اقتصادی است و نمی توانند برای هیچ چیزی بپردازند و تا زمانی که مطمئن نشده اند کیفیت چیزی خوب است سراغ آن نمی روند. زیرا تهیه پول برای آنها دشوار است..

سینما هم همینطور. در حال حاضر برای جذب مخاطب به سینما نمی توان فقط روی بازیگر یا فقط داستان تمرکز کرد، باید ترکیبی از همه این عوامل باشد تا مخاطب بتواند با فیلم ارتباط برقرار کند.. بازیگر باید برای مردم جذاب باشد نه اینکه در ساختار فیلم دست کم گرفته شود و حرکات دوربین باید بیننده را جذب کند به خصوص در ژانر کمدی که بسیار سخت است..

فرمول های ساخت این نوع فیلم ها متنوع است، کمدی باید به مخاطب احترام بگذارد وگرنه نمی تواند بخندد. مخاطبان کمدی در سنین مختلف هستند و همه باید به یکدیگر احترام بگذارند. ترکیب جاذبه آنها ابتدا باید بر اساس احترام باشد.

یکی از سختی های کار کمدی جلب رضایت بیش از 50 درصدی مخاطب است چون باید افراد مختلف را بخندانید، اول از همه باید احترام مخاطب را حفظ کنید، من سعی می کنم احترام بگذارم. اول باید به مخاطبم تعظیم کنم و بعد فیلم اکران شود..»


0d2b7bb9 0587 4602 b0f0 3ea532ec9356 خبر خاکستری

علی طلوعی تهیه کننده «بخارست» نیز این فیلم را نسبت به سایر فیلم ها فروش خوبی می داند و امیدوار است در بازه زمانی مورد نظر اکران فروش خوبی داشته باشد. تنها نکته امیدوارکننده در مورد اکران این فیلم و سازمان سینمایی و شورای صنفی در این زمینه به ما کمک کرده اند، بحث مدت زمان پخش است. این فیلم قرار است تا اکران عید فطر پیش رو روی اکران بماند و این مدت زمان اکران ممکن است به فروش فیلم کمک کند..»

مسعود اطیابی امسال با فیلم «اینفرادی» در صدر گیشه قرار گرفت و با فروش نزدیک به 75 میلیارد تومان و جذب 2 هزار و 350 هزار تماشاگر در سینماهای کشور بهترین گیشه و همزمان با اکران فیلم دیگرش را به خود اختصاص داد. بخارست» پیشرو هفتگی در گیشه سینمای ایران است.


خبر خاکستری

پژمان جمشیدی، حسین یاری، امیرحسین آرمان، هادی کاظمی، غلامرضا نیکخواه، بابک کریمی، ایمان صفا، وحید آقاپور، رضا بهبودی و غزاله نظر از جمله بازیگران فیلم کمدی «بخارست» به تهیه کنندگی علی طلوعی هستند.

جدول زیر بر اساس فروش هفته گذشته تئاتر سفارش داده شده است.












به صف شدن


فیلم


تاریخ انتشار


فروش هفته


کل فروش

1

بخارست

24 نوامبر

2 میلیارد و 580 میلیون تومان

7 میلیارد و 593 میلیون تومان

2

احمقانه

11 نوامبر

1 میلیارد و 330 میلیون تومان

7 میلیارد و 627 میلیون تومان

3

انفرادی

7 می

500 میلیون تومان

74 میلیارد و 900 میلیون تومان

4

پسر دلفین

2 سپتامبر

420 میلیون تومان

18 میلیارد و 808 میلیون تومان

5

سقف بلند

14 اکتبر

300 میلیون تومان

2 میلیارد تومان

6

یک ابر

26 آگوست

155 میلیون تومان

19 میلیارد و 514 میلیون تومان

7

دوزیست

20 آگوست

126 میلیون تومان

19 میلیارد و 50 میلیون تومان


بیشتر بخوانید؛

دیدگاهتان را بنویسید