آیا این لژیونر پرسپولیس می شود؟ از سردار آزمون تا علی علیپور

آیا این لژیونر پرسپولیس می شود؟  از سردار آزمون تا علی علیپور

پنجره زمستانی باز است و تیم ها و بازیکنان در تلاش هستند تا بهترین تصمیم ها را برای آینده خود در این فصل بگیرند. در این بین در فوتبال داخلی و خارجی شاهد نقل و انتقالاتی هستیم. برخی از بازیکنان لژیونر ایرانی یا مشتریان وفاداری دارند یا خودشان ابزار جداسازی را راه اندازی کرده اند. در این گزارش به این بازیکنان می پردازیم.

سردار آزمون: قرارداد آزمایشی با زنیت تابستان امسال به پایان می رسد و باشگاه روسی پس از ناکامی در تمدید قرارداد ستاره ایرانی، در فروش آن به مشتری زمستانی برای کسب درآمد از مهاجم ایرانی خود تردیدی نخواهد داشت. بر اساس گزارش ها و اظهارات خبرنگاران خارجی تیم های لیون فرانسه، نیوکاسل انگلیس و یوونتوس ایتالیا به دنبال جذب مهاجم تیم ملی فوتبال کشورمان هستند. هر سه تیم باید در فاز هجومی تقویت شوند و باید دید کدام یک در جذب کاپیتان موفق تر خواهند بود. همچنین احتمال دارد آزمون تا پایان قراردادش در روسیه بماند و ماجرای سال های اخیر را تکرار کند.

امیر عابدزاده: به نقل از یکی از دو رسانه اسپانیایی، باشگاه سویا اسپانیا با سه و نیم میلیون یورو درخواست انتقال امیر عابدزاده را داده است. عملکرد درخشان دروازه بان تیم ملی ایران در اولین فصل حضورش در فوتبال اسپانیا و لیگ دوم این کشور با پیراهن تیم پونفرادینا، یولن لوپتگی را به فکر جذب امیر برای پرکردن جای خالی یاسین بونو و دیمیتروف انداخت. بدون شک حضور عابدزاده در تیم اندلس می تواند اتفاق بزرگی برای فوتبال ایران باشد.

الهیار صیادمنس: او رسما به فنرباغچه بازگشت و از زوریا جدا شد اما بازیکن جوان ایرانی همچنان می تواند به تیم دیگری بپیوندد. انگلستان هال و اندرلخت بلژیک از جدی ترین مشتریان اللهیار صیادمنش هستند. گفته می شود تمایل علایار برای کار زیر نظر کمپانی وینسنت و تیم بلژیکی است، اما هالوسیتی برای ادامه کار خود به مهاجمی پرتلاش و آینده دار مانند صیادمنش نیز نیاز دارد.

رامین رضاییان: باشگاه السیلیه قطر رسما همکاری خود را با رضاییان متوقف کرد تا رامین دوباره به باشگاه اصلی خود الدحیل بپیوندد. البته انابیس تمایلی به بازداشت رامین نداشت و همین موضوع باعث شد تا حدود چهار سال دیگر شایعاتی مبنی بر بازگشت او به پرسپولیس به گوش برسد. رضایان مدت هاست که در فوتبال ایران غایب بوده و حالا شاید یک بار دیگر قرمز شود تا سمت راست مدافع عنوان تقویت شود.

علی علیپور: یکی دیگر از بازیکنانی که بازگشتش به پرسپولیس بعید است علی علیپور است. علی در این فصل در مارتیمو وضعیت بهتری پیدا کرد و در بسیاری از دیدارها فیکس شد اما نتیجه او چندان خوب نبود و شاگردان مارتیمو در جدول قهرمانی پرتغال شرایط جالبی ندارند. از سوی دیگر پرسپولیس با مصدومیت عیسی القطر بیش از پیش به دنبال جذب مهاجم است و عجیب نیست که علیپور حداقل به صورت قرضی به تیم سابقش بازگردد.

مهدی گائدی: سلتیک علیرغم عملکرد نه چندان قابل قبول در امارات از نزدیک وضعیت مهدی قائدی را برای هدایت تیم ملی اسکاتلند در پنجره زمستانی دنبال می کند. شباب الاهلی به دو نامه سلتیک پاسخ منفی داد و اعلام کرد که تا پایان فصل قصد قطع رابطه با گائدی را ندارد اما طرف اروپایی اعلام کرد حاضر است بیش از 32 میلیون برای مهدی بپردازد.

محمد محبی: به نظر می رسد باشگاه سانتا کلارا مقصد خوشی برای فوتبالیست های ایرانی نیست. محمد محبی پس از شهریار مغانلو اکنون به بازیکن ثابت نیمکت نشینان تبدیل شده است. محبی در 17 بازی لیگ فقط 4 بار تعویض شده و نتیجه نه گل و نه پاس گل بوده است. حالا زمزمه هایی به گوش می رسد که طلا پوشان حاضرند ستاره ایرانی را برای اجاره به اصفهان بازگردانند.

سعید عزت اللهی: بازیکن تیم ویلا دانمارک که عملکرد خوبی نیز در این تیم داشت مورد توجه باشگاه الغرافه قرار گرفت و طبق اخبار منتشر شده مذاکرات دو کشور نتایج قابل توجهی به دست آورده است. او آمد تا شاگرد آندره آ استراماسیونی شود. باید دید در پایان پنجره زمستانی کدام یک از این بازیکنان تغییر تیم خواهند داد.

دیدگاهتان را بنویسید