هشدار جدی به یحیی درباره قرارداد علی علیپور با پرسپولیس

هشدار جدی به یحیی درباره قرارداد علی علیپور با پرسپولیس

مرتضی فنونی زاده مدافع سابق پرسپولیس درباره شرایط این تیم در لیگ و فصل آینده صحبت هایی کرده است.

زمان فینال جام حذفی نیز مشخص شد. سازمان لیگ اعلام کرد که دیدار آلومینیوم اراک و نساجی مازندران هفتم خردادماه برگزار می شود. دوست دارید کدام یک از این دو تیم برنده شوید؟

اول از همه وظیفه خودم می دانم که به عنوان یک فوتبالیست هم به تیم آلومینیوم و هم به تیم نساجی تبریک بگویم. حالا مردم قائمشهر و اراک خوشحال هستند و این اتفاق بزرگ فوتبالی برای این دو شهر و حتی استان های هر دو تیم است اما … (سکوت می کند)

اما چی؟ چرا سکوت کردی؟

در مورد هر دو تیم شاید دوست داشته باشم استقلال و پرسپولیس با حذفی به فینال برسند و دربی جدید ببینم اما باز هم به هر دو تیم تبریک می گویم. قطعا نساجی مازندران و آلومینیوم اراک شایسته این صعود بودند و امیدوارم حقدر به فینال برسد و هر تیمی بهتر بازی کند و پیروز شود و قهرمان ایران شود.

به لحظه خوبی اشاره کردی و گفتی دوست داری پرسپولیس و استقلال فینالیست شوند؟

با این حال، دربی می توانست فینال جالب تری باشد.

چرا این اتفاق نیفتاد؟

در مورد پرسپولیس بیشتر می توانم بگویم که به نظر می رسد برخی بازیکنان به خصوص بازیکنان تازه وارد نتوانستند در اندازه این تیم بزرگ ظاهر شوند. این فقط یک بازی با آلومینیوم نیست، منظورم کل فصل است. به نظر من اینکه بگوییم بازیکن برای هماهنگی منظم نیاز به زمان دارد، درست نیست.

چرا؟

من به عنوان مثال با شما صحبت خواهم کرد. مرتضی کرمانی مقدم در اولین بازی خود مقابل نیروی زمینی اگر اشتباه نکنم یک گل برای پرسپولیس زد و یک پنالتی برای تیم ما گرفت. فرشاد پیوس، مجتبی محرمی، محمدحسن انصاری فرد و حتی من شرایط مشابهی داشتیم. از بازی اول سخت بازی کردیم و برای هماهنگی نیازی به زمان نداشتیم. بازیکنی که پیراهن پرسپولیس را می پوشد باید اندازه این تیم باشد.

چه کسی در این اندازه نیست؟

نام نمی برم، اما شاید اعضای جدید تیم پادشاه بودند، اما اینجا پرسپولیس است. بازی در پرسپولیس با تیم های دیگر فرق می کند و همیشه باید بالای 70 سال باشد، فردی که 30، 40 یا 50 و حتی 60 سال دارد از پرسپولیس سودی نمی برد.

حالا پرسپولیس و یحیی گل محمدی باید در 6 بازی بمانند و تا پایان فصل با همین نفرات ادامه دهند. راه حل چیست؟

بله موافقم ولی به نظرم باید به افراد قبلی و با تجربه بیشتر بها داد. کسانی که در مسابقات قهرمانی گذشته شرکت کردند و نقش آفرینی کردند.

منظورت کیه

سیدجلال حسینی، امید عالیشاه، کمال کامیابی نیا، وحید امیری، سیامک نعمتی پنج رکن پرسپولیس در سال های اخیر بودند که می توانند به ششمین قهرمانی متوالی این تیم کمک بیشتری کنند.

مهدی ترابی چطور؟

بله، او در دو سال اخیر ستاره بوده است، اما این 5 بازیکن تجربه زیادی دارند. تجربه این افراد به نفع یحیی گل محمدی است.

پرسپولیس در یکی دو سال اخیر بازیکنانی چون میلاد سرلک، حامد لک، احسان پهلوان، مهدی عبدی، سعید آقایی و … را نیز خریداری کرده است. نظر شما در مورد این افراد چیست؟

آنها باید بیشتر نشان دهند. این افراد دو بار با پرسپولیس قهرمان لیگ برتر شده اند، اما نباید به این موضوع بسنده کنند. همیشه باید به دنبال جام در پرسپولیس بود و این فکر باید در ذهن یک بازیکن باشد.

از خریدهای احتمالی پرسپولیس در فصل آینده چیزی شنیده اید؟

همان خبری که در رسانه ها یا فضای مجازی منتشر می شود.

با توجه به اینکه همیشه یکی از منتقدان عملکرد برخی بازیکنان به خصوص بازیکنان تازه وارد هستید، می خواستیم نظر شما را بفهمیم؟

من به شما می گویم کیست، پرسپولیس باید همین الان با علی علیپور تمام شود!

چه مفهومی داره؟

یعنی برای فصل بعد با علی علیپور موافقم. علیپور آقای گل و پرسپولیس لیگ برتر است و فوتبال او را خیلی قبول دارم. بازیکنی غیور و متعصب که متاسفانه نتوانست رویای خود را در اروپا محقق کند و حالا می تواند به تیمش بازگردد. ما پرسپولیسی ها با آغوش باز از او استقبال خواهیم کرد. او ممکن است در خط حمله پرسپولیس را از دست بدهد و فصل آینده گل های زیادی برای این تیم بزند.

اگر قبول نکند و بخواهد در اروپا بماند چه؟

شک دارم! با این حال فصل آینده به جام جهانی منتهی می شود و شانس علی علیپور برای حضور در این رقابت ها با بازی در پرسپولیس بیشتر می شود. این می تواند انگیزه خاصی برای بازگشت او باشد. بهتر است دوستان از این به بعد با علیپور مذاکره کنند.

دیدگاهتان را بنویسید