هشدار جدی به یحیی درباره سیدجلال حسینی

هشدار جدی به یحیی درباره سیدجلال حسینی

این روزها زمزمه هایی مبنی بر خداحافظی احتمالی سیدجلال حسینی از دنیای فوتبال در پایان این فصل به گوش می رسد. همچنین شنیده ها حاکی از آن است که کاپیتان پرسپولیس این فرصت را دارد که به زادگاهش انزلی بازگردد و یکی دو سال در تیم سابقش ملوان بازی کند.

از این نظر بدمان نمی آمد با یکی از باسابقه ترین بازیکنان تاریخ فوتبال ایران ملاقات کنیم. مردی که تا 36 سالگی برای تیم ملی بازی کرد و دو سال دیگر در پرسپولیس بازی کرد، سپس در 38 سالگی برای همیشه کفش هایش را آویخت.

در مورد محمد پنجعلی صحبت می کنیم. کاپیتان سابق تیم ملی و پرسپولیس که خیلی ها او را بهترین مدافع تاریخ فوتبال ایران می دانند.

این روزها زمزمه هایی مبنی بر وداع احتمالی سید جلال حسینی به گوش می رسد. نظر شما چیه؟

نمی دانم چرا این شایعات مطرح می شود؟ به شخصه معتقدم باید اجازه دهیم این بازیکن بزرگ و پرافتخار تصمیم به خداحافظی بگیرد.

با این حال، زمانی که یک بازیکن 35 یا 36 ساله می شود، گفته می شود. سید جلال نیز 40 ساله است و …

آیا او در 40 سالگی به شدت سقوط کرد یا بازی ضعیفی انجام داد که این شایعات در حال افزایش است؟ شخصا معتقدم هر بازیکنی بهتر می داند چه زمانی خداحافظی کند یا نه.

به عنوان کارشناس یا پیشکسوت پرسپولیس این سوال را از شما پرسیدیم.

واقعا نمیتونم نظر بدم خود سید جلال حسینی بهتر از هرکسی می داند که در چه وضعیتی قرار دارد. اینکه هنوز می تواند به اندازه یک جوانه رشد کند، رشد کند یا در دوره ها قرار نگیرد. در حالی که همه می دانیم سیدجلال حسینی فوتبالیست باتجربه، باهوش و خردمندی است که خوب می داند چه تصمیمی بگیرد. او نباید ضربه بخورد.

اما برخی می گویند سیدجلال حسینی 40 ساله است و شاید بهتر باشد در اوج خداحافظی کنیم؟

سن یک عدد است. سن یک بازیکن ممکن است ربطی به سن یا هویت نداشته باشد. سیدجلال حسینی همچنان ستون تیم بزرگ پرسپولیس است. شما در تیم پرسپولیس زیر ذره بین هستید و کوچکترین اشتباهی دیده می شود. وقتی در پرسپولیس راحت بازی می کند یعنی هنوز هم می تواند.

چه زمانی متوجه شدید که باید خداحافظی کنید؟

دوبار خداحافظی کردم. هر 36 سال یک بار از تیم ملی و بار دوم از پرسپولیس.

با اولین خود خداحافظی کنید؟

تصمیمی فوری اما منطقی بود که روز بازی با الجزایر به علی آقا پروین گفتم. کمیسیون خندید و گفت: صبر کن از جام ملت های آسیا 1992 خداحافظی کن. خیلی اصرار کرد اما من گفتم علی آقا بیا از تیم ملی خداحافظی کنیم و جای من را به جوان ترها بدهیم. بالاخره راضی شد و خدا را شکر خداحافظی کرد.

کی بود جز علی آقا؟

نه، گفتم بلافاصله تصمیم گرفتم و بعد دیدم چقدر درست است.

و خداحافظی دوم؟

در 36 سالگی از تیم ملی خداحافظی کردم اما پس از مشورت با علی آقا (پروین) تصمیم گرفتم تا 2 سال دیگر در پرسپولیس بازی کنم. یک روز احساس کردم وقت خداحافظی است.

چرا؟

ببینید مردم چگونه دوست دارند شخصیت خود را در آنجا ببینند. از اولین خداحافظی با تیم ملی که دیدم کارشناسان، مردم و هواداران مخالف خداحافظی من هستند، مشخص شد که تصمیم درستی گرفته ام!

آیا مخالفت مردم و کارشناسان به این معناست که شما تصمیم درستی گرفته اید؟

درست است. می خواستم با تاپ خداحافظی کنم و دیدمش، پس هنوز اوج هستم که همه می گویند برو بازی کن! این یک متر خوب برای فوتبالیست ها است.

با کسی خداحافظی کردی؟

خانواده ام در حرکت بودند. در 38 سالگی احساس کردم بهترین زمان برای خداحافظی است. مدافعان جوان باید می آمدند و جای من را می گرفتند. از آنجایی که جای دکتر بیژن ذوالفقارنسب را گرفتیم باید می رفتیم تا افشین پیروانی، نادر محمدانی و … که با قدرت در پرسپولیس و تیم ملی بازی کردند، آمدند.

نمی توانی با تو حرف بزنی و درخواست دفاع از پرسپولیس نکنی. قبول دارید عملکرد خط دفاعی پرسپولیس در این فصل نسبت به فصل گذشته کاهش یافته است؟

تا حد زیادی با شما موافقم اما در فوتبال امروزی دفاع تیم مهمتر است. دیگر مثل گذشته نیست که فقط مدافعان می خواهند از خود دفاع کنند و حالا مهاجمان می خواهند جلو بروند. خط حمله شروع به دفاع می کند و همه تیم ها به جلوگیری از گل کمک می کنند. البته همانطور که گفتم خط دفاعی پرسپولیس تغییر زیادی کرده است و بعد از جدایی محمدحسین کنعانی زادگان و شجاع سابق خلیل زاده او دچار مشکلاتی شد.

حامد لاک هم پایین رفت. موافقید؟

کدام بازیکن را می شناسید که نمی افتد؟ حامد لک سال گذشته بهترین دروازه بان آسیا و ایران بود و خوشحالم که بالاخره یحیی گل محمدی او را بخشید. دقیقا نمی دانم مشکل او چه بود اما مطمئنم از این به بعد در پرسپولیس انگیزه بیشتری خواهد داشت.

چگونه

شنیدم در تمرینات آخر حامد لاک خیلی خوب و با انرژی کار می کند. یحیی گل محمدی هم دوست داشت شاگردش را بیاورد و خیلی امیدوارم حامد لک در دیگر دیدارهای پرسپولیس هم با همین انرژی و انگیزه بازی کند.

پس شما از آن دسته از پیشکسوتان پرسپولیس هستید که معتقدید احمد گوهری نمی تواند در 6 بازی باقی مانده این تیم دروازه بان قابل اعتمادی باشد؟

او دروازه بان شایسته ای است که به پرسپولیس آمد اما 6 بازی دیگر واقعا حساس، سخت و دشوار است و به نظر می رسد بازیکنان باتجربه بتوانند بیشتر به تیم کمک کنند.

دیدگاهتان را بنویسید