آیا بی حجابی همسر مهدی کایدی دلیل اخراج او از تیم ملی است؟

آیا بی حجابی همسر مهدی کایدی دلیل اخراج او از تیم ملی است؟

چندی پیش به دلیل فعالیت ستاره معصومی، همسر مهدی کایدی مهاجم سابق استقلال در اینستاگرام و انتشار عکسی بدون حجاب، صفحه وی به دستور مقامات قضایی حذف شد. برخی اخبار حاکی از آن است که دعوت نشدن مهدی کایدی به همین موضوع مربوط می شود

روزنامه اعتماد نوشت: دعوت نشدن مهدی قائدی به تیم ملی ایران علیرغم فرم عالی در لیگ امارات باعث تعجب هواداران فوتبال شد. مهدی کایدی که در فصل گذشته آمار بسیار خوبی در استقلال داشت، در فصل جدید نیز با هدایت فرهاد مجیدی همین شرایط را دنبال کرد و در مقطعی از فصل 8 بازی، 6 گل، 1 پاس گل و 2 پنالتی به نام خود ثبت کرد و دوم شد. گلزن و موثرترین بازیکن لیگ امارات.

در همین حال برخی رسانه ها به نقل از منابعی از تیم ملی نوشتند که مشکل امیر گلنویی با مهدی کایدی بدن اوست و چون این ستاره کوچک است به تیم ملی دعوت نشد. برخی دیگر از صحبت های سرمربی تیم ملی نوشتند که چون کایدی در مطبوعات شرکت نمی کند، دیگر برنمی گردد و چنین چیزهایی او را به اردو نمی خواند.

از نظر فوتبالی نمی توان پذیرفت که بازیکنی با فرم عالی به خاطر بدن فیزیکی یا نگرش تاکتیکی خاصی به تیم ملی دعوت نشود. با این حال همین لیدر که گفته می شود فیزیک خوبی ندارد، هر روز با مدافعان خارجی زیادی مبارزه می کند و اکثرا به راحتی بر آنها غلبه می کند. اصولاً قاعدی بودن یک بازیکن فانتزی معمولاً کمبودهای آن بازیکن را از لحاظ نداشتن بدنی زیاد جبران می کند. در مورد کمبود پرس می توان به این نکته اشاره کرد که در وهله اول سرمربی می تواند او را مجبور به حضور در برنامه های تاکتیکی کند یا زمانی که تیم در فاز هجومی است و نیازی به پرس نیست از او استفاده کند. یعنی زمانی که بازی مساوی است و تیم پرس می کند و فقط به دنبال افتتاحیه است از قیدی استفاده می کند.

این توضیح صریح برای رانده شدن به یک نکته خاص ارائه شد که به نظر می رسد موضوع دیگری پشت عدم دعوت مهدی کایدی به تیم ملی وجود دارد. در همین راستا خبری عجیب توجه خبرنگار روزنامه اعتماد را به خود جلب کرد مبنی بر اینکه فدراسیون فوتبال موضع خود را نسبت به اعتبار خود اعلام کند. ماجرا از این قرار است که چندی پیش به دلیل فعالیت ستاره معصومی، همسر مهدی کایدی مهاجم سابق استقلال در اینستاگرام و انتشار عکسی بدون حجاب، صفحه وی با دستور مقامات قضایی حذف شد. برخی اخبار حاکی از آن است که دعوت نشدن مهدی کایدی به همین موضوع مربوط می شود.

البته مهدی کایدی مدت ها قبل از مسدود شدن صفحه اینستاگرام همسرش به تیم ملی دعوت نشد اما به نظر می رسد انتشار برخی عکس ها در صفحات این زوج مهدی کایدی را از تیم ملی دور کرده است. انتظار می رود فدراسیون فوتبال در این خصوص شفاف سازی لازم را انجام دهد. اما نگاهی به اتفاقات حداقل سال گذشته نشان می‌دهد که فعالیت‌های اینستاگرامی افراد یا نزدیکان آنها بر شرایط کاری آن‌ها تأثیر داشته است و اتفاقاً در بسیاری از موارد این تأثیرگذاری بدون نوشتن نامه و تنها با یادآوری کلامی . از رفتن کریم باقری که هیچکس دلیلش را متوجه نشد یا جواد نکونامی که برای عقد قرارداد با استقلال با مشکل مواجه شد.