کم حجابی و بی حجابی؛ دزد خانواده هستند یا زن و دختر؟! قاسم سلیمانی و سیداحمد خاتمی مسئولیت دارند

کم حجابی و بی حجابی؛  دزد خانواده هستند یا زن و دختر؟!  قاسم سلیمانی و سیداحمد خاتمی مسئولیت دارند

روز جدید شهید بهشتی: آگاهی بدهید اما چیزی را به مردم تحمیل نکنید. بر خلاف دستور قرآن سعی نکنید به مردم تحمیل کنید که مسلمان هستید و مسلمان زندگی می کنید، زیرا اگر این کار را بکنید در برابر تحمیل شما قیام می کنند.

پوشش زنان در جامعه امروز ایران بسیار متنوع تر از گذشته است و در این میان بحث حجاب به عنوان یکی از قدیمی ترین مسائل کشور بار دیگر داغ شده است. می گویند وقتی هوا گرمتر می شود و خانم ها کمتر لباس می پوشند، فصل سالیانه نگاه به این معضل در خطبه های نماز جمعه و تورهای راهنما و… شروع می شود و پس از چند خطبه آتشین و پر و خالی شدن چندین وانت از بانوان. . و دخترای کم حجاب مشکل حل شد.

اما آنچه باعث شد این چند سطر نوشته شود، سخنان امام جمعه موقت تهران در مورد زنان محجبه بود که آنها را به دزدان و متجاوزان نسبت می داد.

پیشنهاد می شود دو دیدگاه مختلف زیر را با هم مقایسه کنید و نتایج و نتایج هر کدام را در نظر بگیرید. دیدگاه اول توسط خبرگزاری ایرنا بازنشر شد؛ خواندن:

سردار قاسم سلیمانی با انتقاد از برخورد و رفتار برخی از روحانیون و متدینین می گوید: من و مردمم. من و دوستانم. من و شاگردانم این برهنه است، این حجاب است. این چپ است، راست است، اصلاح طلب است، اصولگرا است، پس کی را می خواهید نگه دارید؟ همان دختر کم حجاب دختر من است. دختر ما و شما؛ نه دختر خاص من و تو، بلکه جامعه ماست.
فقط رابطه حزب الله و حزب الله معنا ندارد. رابطه حزب الله با کسی که دینش ضعیف تر است قابل توجه است. جامعه ما خانواده ماست. اینها همه مردم ما هستند. اینها فرزندان ما هستند.» (فیلم: بد حجابی و شهید قاسم سلیمانی)

پوستر میدانی سازمان تبلیغات اسلامی
کم حجابی و بی حجابی؛ آیا آنها اعضای خانواده ما هستند یا زنان و دختران دزد؟ قاسم سلیمانی و سیداحمد خاتمی مسئولیت دارند

دیدگاه دوم متعلق به امام موقت تهران آیت الله سید احمد خاتمی است; از ایسنا بخوانید:

بعضی ها می گویند چرا چهار تار موی زن را بیرون می گیری، اما به دزدی و اختلاس نمی گیری. بنده و دیگر خطبای جمعه از جمله کسانی هستند که همواره بر برخورد با سارقان و مفسدان اقتصادی تاکید داشته اند و دستگاه قضایی نیز به خوبی در این زمینه ورود کرده است اما افزایش گناه به معنای کاهش گناه و دزدی و اختلاس نیست. قطعاً گناه است، اما بی حجابی هم گناه است، اتفاقاً بسیاری از بی حجاب ها همسر و فرزندان همان دزدان هستند.

کم حجابی و بی حجابی؛ آیا آنها اعضای خانواده ما هستند یا زنان و دختران دزد؟ قاسم سلیمانی و سیداحمد خاتمی مسئولیت دارند

تفاوت این دو نما را ببینید، از کجا تا کجا؟ کسي که آنقدر به درگاه خدا نزديک است که شايسته شهادت بوده، از تقسيم شدن افراد جامعه به بي حجاب، بي حجاب، راست و چپ و… انتقاد مي کند. او دختر من است، دختر ما و شما، اینها فرزندان ما هستند.

اما دومی به صراحت و از تریبون نماز جمعه می گوید که بسیاری از زنان و دختران بی حجاب دزد و متجاوز هستند!

وقتی دیدگاه حاکم قاسم سلیمانی باشد، با جامعه رحمانی روبرو خواهیم شد که حتی پیامبرش نگران کسی است که چند روزی است که بر سرش آشغال نریخته است و به دنبال او می‌گوید که مریض است و به عیادتش می‌رود. آن شخص مسلمان شد
در چنین فضای مهربانی همه چیز با درک متقابل و دوستی متقابل و احترام به عقاید یکدیگر پیش می رود و قطعاً ترویج حجاب به عنوان دغدغه علمای دین بسیار تسهیل خواهد شد.

اما با دیدگاه دوم غالب، زنان و دختران بی حجاب به دزدان و سوء استفاده‌کنندگان نسبت داده می‌شوند، هرچند احتمالاً اجاره‌نشین هستند و اغلب متعلق به طبقات متوسط ​​و پایین جامعه هستند. نتیجه خشم و نفرت زن و دختری است که تا دیروز اتهامشان رعایت نکردن حجاب شرعی بود و حالا به او به چشم دزد و بدجنس نگاه می کنند!

کم حجابی و بی حجابی؛ آیا آنها اعضای خانواده ما هستند یا زنان و دختران دزد؟ قاسم سلیمانی و سیداحمد خاتمی مسئولیت دارند
البته بهتر است به راه شهید بهشتی برگردیم و مردم آزادانه راه خود را از نظر زندگی و پوشش مسلمان انتخاب کنند. سخنان این شهید بزرگوار (سخنان مظلومتر از خود این شهید) را بخوانید:

«من پس از این بحث پیشنهادی برای دانشجویان و دانش پژوهان این رشته دارم و این پیشنهاد این است که اجازه دهیم مردم ایران آگاهانه و آزادانه خود را بر اساس موازین اسلامی بسازند و این خودسازی را به مردم ما تحمیل نکنند. این کار را برای رشد اسلام انجام دهید، اما چیزی را بر مردم تحمیل نکنید.

انسان ذاتاً آزادی می‌خواهد، می‌خواهد توسعه پیدا کند، خودش را بسازد، اما بر خلاف دستور قرآن، سعی نکنید مردم را مجبور به مسلمانی و مسلمانی زندگی کنید، اگر اجبار کنید، علیه تحمیل شما قیام می‌کنند.

انسان آزادی را دوست دارد، می خواهد خود را با دستان خود و با انتخاب خود بسازد، اما شاکرا و کافورا. پیغمبر آنقدر پیگیر بود، اصرار می کرد، سخت کار می کرد، رنج و خستگی را متحمل می شد تا مردم را به راه خدا برساند. اگر شما یک نفر هستید، حتی مؤمنان. ای پیامبر آیا می خواهی مردم را وادار به ایمان کنی؟ این روش پیامبر نیست.

توصیه من به شاگردان عزیز و بزرگواران این است که پیام آور حق باشید، دعوت کننده به سوی حق باشید، امر به معروف و نهی از منکر با رعایت تمام موازین اسلامی، اما مردم را به راه اسلام مجبور نکنید. ; زیرا آن مسلمانی که از باطن مردم و محبت مردم می جوشد و می شکفد، ارزشمند است. آیا ندیدید که مردم ما در این دوران گرانبهای انقلاب چقدر خودانگیخته و خودشکوفایی نشان دادند؟ بزرگترین اصل بعد از پیروزی انقلاب چیست؟ تداوم انقلاب است. همانطور که مردم ما آزادانه به راه اسلام آمدند و رهبری عالی اسلامی ما را آزادانه پذیرفتند، مردم نیز آزادانه راه خدا و راه اسلام، راه حق و راه خیر و طهارت و راه را انتخاب و ادامه دهند. حقیقت در تداوم انقلاب.

دیدگاهتان را بنویسید