مردم کردستان عراق مدیون رشادت های حاج قاسم هستند/ ایران ده ها قاسم سلیمانی دارد

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ماموستا لقمان نظیری در گفت و گو با کُردتودی گفت: شناسنامه شهید سلیمانی در پادگان اسلام برای مبارزه با دشمنان ثبت شده بود، یعنی خداوند متعال و پیامبر به او اجازه دادند و مبارزه اش قانونی بود.

وی افزود: همه اصحابی که در زمان پیامبر بودند، قهرمان و مرد نبودند و همه بر اساس قوای جسمی و روحی کار خود را انجام می دادند، اما همه حمزه سیدالشهدا و سردار بزرگ مسلمان نبودند. .

ماموستا نظیری گفت: همان افتخاراتی که حمزه (ع) و علی (ع) در جنگ بدر انجام دادند، نماد عینی مردان اسلام است و شهید سلیمانی نیز با درایت و احتیاط و حکمت حکیمانه قیام داعش و تکفیر را خنثی کرد. .

وی افزود: زمانی که داعش به اربیل نزدیک شد، سران کردستان عراق با حاج قاسم تماس گرفتند و این فرمانده رشید اسلام در اسرع وقت خود را به مردم کردستان عراق رساند.

سنی عفت عضو شورای سنندج گفت: ما به عنوان یک کرد عراقی واقفیم که اگر حکومت و فرماندهی حاج قاسم در مقابله با اغتشاشات داعش نبود، اکنون وضعیت منطقه به همین منوال نبود و خواهیم داشت. متحمل تلفات و خسارات مالی بسیاری می شویم.» ما برای همیشه مدیون این بزرگان هستیم.

این روحانی کرد عراقی گفت: شهید سلیمانی از اولین سرداران جهان اسلام بود که در مقایسه با زمان آغاز اسلام از سرداران بزرگ اسلام است و نام و یادش در تاریخ ماندگار خواهد شد.

ماموستا نظیری افزود: هرکس زندگینامه این سردار بزرگ را مطالعه کند متوجه می شود که صبر، استقامت و مجاهدت او بی نظیر بوده است.

وی خاطرنشان کرد: همه ما باید از مجاهدت و شهادت و مقاومت او درس بگیریم و اگر مقاومت و فرماندهی او نبود اکنون اوضاع کشورهای اسلامی بسیار بد بود.

ماموستا نظیری گفت: جنایت آمریکای جهانخوار در فرودگاه بغداد جرقه قیام انقلابی مردم ایران را برانگیخت و به دشمنان نشان داد که ایران ده ها دشمن قاسم سلیمانی دارد.

وی افزود: بسیجیان، نیروها و نیروهای انقلابی باید از او الگوبرداری کنند و زندگی شهید سلیمانی را همواره راهی برای مقابله با توطئه های دشمن بدانند.

دیدگاهتان را بنویسید