امنیت جنوب شرق کشور مرهون رشادت های حاج قاسم سلیمانی است.


ساعت: 10:24
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۱/۱۰
کد خبر: 1921243

حسینعلی شهریاری گفت: شهید سرلشکر حاج قاسم سلیمانی شخصیت بی نظیری است و امروز امنیت پایدار در جنوب شرق کشور را مدیون رشادت های حاج قاسم سلیمانی هستیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسینعلی شهریاری نماینده مردم زاهدان در مجلس در گفت و گو با عصرهامون با بیان اینکه شهید حاج قاسم سلیمانی سردار بی نظیر دل هاست، دریغ نکرد و در این چهل سال چکمه ها را از تن بیرون نکرد. پاهای اون.

وی افزود: سردار سرلشکر حاج قاسم سلیمانی پس از حضور پر رنگ خود در 8 سال دفاع مقدس، امنیت استان های شرق سیستان و بلوچستان، هرمزگان و کرمان را بر عهده گرفت و امنیت را در جنوب شرق کشور برقرار کرد.

این نماینده مجلس تصریح کرد: شهید سرلشکر حاج قاسم سلیمانی با بر عهده گرفتن مسئولیت فرماندهی سپاه قدس و مدیریت محور مقاومت رشادت های زیادی از خود نشان داد و کشورهای سوریه، لبنان و عراق را که در چنگال داعش گرفتار شده بودند نجات داد.

شهریاری با اشاره به اینکه اگر حاج قاسم نبود سرنوشت جهان اسلام فرق می کرد، خاطرنشان کرد: زمانی که سوریه، عراق و لبنان مورد حمله داعش قرار گرفتند، شجاعت و رهبری حاج قاسم در محور مقاومت، این کشورها را از خطر نجات داد. داعش وحشی

وی همچنین تصریح کرد: داعش به 40 کیلومتری مرزهای ایران اسلامی آمده است و اگر سردار حاج قاسم سلیمانی نبود شاید سرنوشتی که برای سوریه و عراق پیش آمد برای ایران نیز رقم می خورد.

وی با اشاره به کمک های حاج قاسم به اقلیم کردستان عراق در جریان حمله داعش، تصریح کرد: رئیس تقلیم کردستان عراق عنوان کرده بود که زمانی که داعش مورد حمله قرار گرفت، هیچکس به کمک نیامد. وقتی به حاج قاسم زنگ زدم گفت تا صبح به من می رسد و آمد و آن منطقه را نجات داد.

شهریاری ادامه داد: اما در حوادث اخیر در کشور شاهد بودیم که عده ای از کردستان عراق در میان شورشیان آمدند و به مردم ما آسیب رساندند که نشان از ناآگاهی این افراد دارد.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: حاج قاسم امروز از دنیا رفت و شخصیتی تکرار نشدنی است که خیلی زود از میان ما رفت و امروز جایش خیلی خالی است.

شهریاری افزود: سردار سلیمانی آنقدر به خود می بالید که در وصیت نامه اش روی سنگ مزار من به سادگی نوشته بود «سرباز وطن» و بسیار محبوب مردم بود و ارتباط بسیار خوبی با مردم داشت و مردم از همه بودند. انواع سلیقه ها و افکار بدون جناح های سیاسی، پیر و جوان عاشق حاج قاسم بودند و گواه این امر تشییع باشکوه او بود که بزرگترین تشییع جنازه جهان بود.

نماینده مردم زاهدان در مجلس اذعان داشت: دستور دهندگان شهادت حاج قاسم در تمام عمر نگران و ترسیده اند که هر لحظه ممکن است کشته شوند.
وی گفت: رئیس جمهور یک کشور اعلام کرد که من دستور کشتن میهمان یک کشور خارجی را داده ام، مصداق واقعی تروریسم دولتی است که اتفاق افتاده است.

شهریاری ادامه داد: تعجب می کنم که چرا جمهوری اسلامی از لاها به عنوان جنایتکار یکی از عاملان قتل حاج قاسم به دادگاه های بین المللی شکایت نکرده است.

وی در پایان گفت: سردار سلیمانی الگوی بسیار موفقی برای ما و جوانان ما خواهد بود به شرط اینکه بتوانیم چهره واقعی حاج قاسم و فضایل او را برای نسل حاضر و آینده درک کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید