آیا تاج یک سال دیگر منقضی می شود؟

آیا تاج یک سال دیگر منقضی می شود؟

روز جدید : همه‌گیری‌ها از بین نمی‌روند، اما فروکش خواهند کرد و این همان چیزی است که احتمالاً در سال 2022 برای کرونا رخ خواهد داد.

اکونومیست در یادداشتی با استناد به مطالعات اخیر وعده پایان تاج را در سال 2022 می دهد. پزشکی قانونی در برخی کشورها و مناطقی که واکسینه نشده اند فصلی می ماند و متخصصان عفونی باید به دنبال سویه های جدید تاج باشند، اما تاج تاج در سال های آینده به سرنوشت سایر بیماری های عفونی مانند آنفولانزا یا آنفولانزا دچار خواهد شد. سرماخوردگی. اکونومیست این خبر خوش را داد و گفت: سال آینده وضعیت اکثر کشورهای جهان به حالت عادی باز می گردد و جهان دوران پس از تاجگذاری را آغاز می کند.

فراتر از این چشم انداز، موفقیت چشمگیر و شکست ناامیدکننده وجود دارد. موفقیت این است که تعداد زیادی از جمعیت جهان علیه ویروس کرونا واکسینه شده اند و داروهای جدید ممکن است در کاهش خطر مرگ ناشی از بیماری عروق کرونر قلب موثر باشد. سرعت بالایی که دانشمندان چندین واکسن مجاز تولید کرده اند، یک دستاورد قابل توجه است.

بیشتر بخوانید: روند نگران کننده رشد تاج در برخی استان ها/ اگر به موقع اقدام نکنیم شرایط خطرناک می شود

واکسن فلج اطفال 20 سال طول کشید تا از مرحله اولیه به مرحله صدور مجوز در ایالات متحده منتقل شود. تا پایان سال 2021، تنها دو سال پس از ظهور تاج، جهان هر ماه بیش از 1.5 میلیارد دوز واکسن تاج را تزریق می کرد.

شرکت داده های علمی Irfiniti تخمین می زند که در ژوئن 2022 در مجموع بیش از 25 میلیارد دوز واکسن تولید خواهد شد. بایدن در نشستی در ماه سپتامبر اعلام کرد که امسال بیش از 70 درصد از جمعیت جهان واکسینه خواهند شد. گسترش واکسن هایی با این ویژگی ها دیگر مانعی نخواهد داشت.

اگرچه واکسن ها ایمنی کاملی در برابر بیماری عروق کرونر قلب ایجاد نمی کنند، دانش پزشکی می خواهد بر این مشکل نیز غلبه کند. به عنوان مثال، در مراحل اولیه بیماری عروق کرونر، داروهایی مانند مولنوپیراویر که باید به صورت قرص دو بار در روز مصرف شود، می تواند میزان مرگ و میر و بستری شدن در بیمارستان را کاهش دهد.

افرادی که میزان ابتلا به این بیماری بیشتر است نیز می توانند دگزامتازون دریافت کنند که هم مقرون به صرفه و هم ارزان است و خطر مرگ را 20 تا 30 درصد کاهش می دهد. داروهایی مانند RamedSavier و آنتی‌بادی‌ها نیز مؤثر هستند. اکنون ترکیبی از واکسن ها و درمان های باز را در نظر بگیرید که هر کدام به نوبه خود مرگ و میر و شدت بیماری را کنترل می کنند.

اما پشت این پیروزی ها شکست نهفته است. یکی از دلایلی که کرونا در آینده نسبت به قبل ضرر کمتری دارد این است که قبلا کار خود را انجام داده است. افراد زیادی بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند. بسیاری از مردم در برابر تاج واکسینه می شوند زیرا حداقل یک بار به ویروس آلوده شده اند. این امنیت جمعی هزینه زیادی دارد.

اکونومیست می نویسد که ترکیب عفونت و واکسیناسیون نشان می دهد که چرا بریتانیا در پاییز امسال 93 درصد ایمنی جمعی را در میان بزرگسالان تجربه کرد. اگرچه ممکن است افراد دوباره به بیماری عروق کرونر قلب مبتلا شوند، اما سیستم ایمنی آنها برای بار دوم بهتر عمل می کند. از سوی دیگر، با امواج جدید کرونا، جوانان مبتلا شدند و مرگ و میر از پاییز 2021 کاهش یافت.

همه اینها را می توان در صورت شیوع جدید از دست داد. ویروس کرونا دائماً در حال تکامل است، اما با شرایط جدید، حتی اگر سویه‌های جدید منتشر شوند، احتمالاً درمان‌های یافت شده مؤثر خواهند بود. با این حال، هنوز انتظار می رود که برخی از مردم تاج گذاری خود را از دست بدهند. افراد مسن یا مبتلا به بیماری زمینه ای یا کسانی که واکسینه نشده اند و نمی توانند هزینه درمان را پرداخت کنند. برخی از افراد با واکسن مخالف هستند و این تا حدی به دلیل کمبود دانش پزشکی است. همزمان کشورهای ثروتمند در حال واکسینه شدن هستند.

این تاج هنوز تمام نشده است، اما تا سال 2023 دیگر تهدیدی برای زندگی نخواهد بود. این ویروس همچنان یک تهدید جهانی برای جهان فقیر خواهد بود، اما در عین حال در حال تبدیل شدن به یک بیماری مانند سایر بیماری ها است.

دیدگاهتان را بنویسید