آیا حقوق بازنشستگی تنها 10 درصد افزایش می یابد؟

آیا حقوق بازنشستگی تنها 10 درصد افزایش می یابد؟

حسن صادقی در ضیافت افطاری خانه کارگر با اشاره به برگزاری جلسات افزایش مستمری بازنشستگان گفت: کارکنان سازمان تامین اجتماعی حضور اتحادیه ایثارگران را در جلسات تعیین حقوق بازنشستگان احساس و اعتقاد دارند. به جلو تا زمانی که اتحادیه متقاعد شود.

وی در خصوص افزایش حقوق یک هزار و 401 کارگر گفت: این افزایش حقوق مورد قبول ما کاملاً قابل قبول نبود، اما کارهای زیادی انجام شده است و نمایندگان کارگران در این زمینه تلاش زیادی می کنند.

رئیس اتحادیه ایثارگران جامعه کارگری با اشاره به تعیین سبد روزانه از سوی دولت گفت: سبد روزانه حدود 9 میلیون تن تعیین شده و این رقم مبنای مذاکرات در شورای عالی کار است. نمایندگان کارگران هر کاری که ممکن بود انجام دادند تا حداقل دستمزد را به نگهداری نزدیک کنند. تلاش ها در نهایت حداقل دستمزد را 57.4 درصد و متوسط ​​دستمزد را 38 درصد افزایش داد.

به گفته صادقی، علیرغم همه تلاش ها، حداقل دستمزد سال 1401 تنها 72 درصد سبد معیشتی را پوشش می دهد و 28 درصد از حداقل سبد معیشتی مشمول این رقم نمی شود.

وی گفت: طبق قانون آنچه در شورای عالی کار به عنوان حقوق 1401 افزایش یافته است باید شامل حقوق بازنشستگان نیز شود. ما را بر روی ریل فرصت های تامین اجتماعی حرکت دهید.

رئیس اتحادیه ایثارگران با تاکید بر اینکه تامین اجتماعی نباید با دولت همراه شود، گفت: صندوق های کشوری و لشکری، صندوق های هزینه ای هستند و با صندوق بیمه که یک صندوق درآمدی – هزینه ای است متفاوت است. صندوق تامین اجتماعی باید دخل و خرج را همزمان مدیریت کند.

صادقی با اشاره به جلسه امروز تعیین حقوق بازنشستگان و مشکل پیش آمده بر اساس بند 4 تبصره 12 قانون بودجه سال 1401، گفت: «مسلحانه»؛ «مسلحانه»؛ «مسلح»؛ «مسلح»؛ «مسلح» و «مسلح». این ذهنیت سازمان تامین اجتماعی را ایجاد کرد که میانگین حقوق کارگران متوسط ​​فقط ده درصد افزایش یابد که بی سابقه است.

وی افزود: این موضوع به هیچ وجه قابل قبول نیست. برای ما ملاک قانون و مصوبه شورای عالی کار است و بر این اساس باید اصل 96 اتخاذ شود.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری با بیان اینکه یا این موضوع اصلاح می شود و این ویرگول حذف می شود و یا زور می زنیم و با فراخوانی مشترک به میدان می رویم: اجازه نمی دهیم فقط مستمری پرداخت شود. . به دلیل کاما اشتباه در بودجه افزایش 10 درصدی.

صادقی افزود: البته نماینده تامین اجتماعی در جلسه امروز نیز معتقد است وجود این ویرگول در قانون بودجه و تفکیک کلمه “صندوق تامین اجتماعی” از نیروهای مسلح یک شیطنت است و این موضوع را در مجلس مطرح کرد. در مورد کردی و همچنین تاکید کردند که اشتباهی در این زمینه صورت گرفته است.

وی گفت: فکر نمی کنم جزئیات جلسه امروز اعلام شود.

رئیس اتحادیه ایثارگران کار به لزوم تعدیل حقوق بازنشستگان اشاره کرد و گفت: در قانون برنامه ششم به صراحت آمده است که تامین اجتماعی باید هر سال تعدیل کند. در صورتی که افزایش متوسط ​​حقوق دریافت کنندگان تنها 10 درصد غیرممکن باشد، سازمان را برای اجرای تعدیل تحت فشار قرار می دهیم که در این صورت به جای 38 درصد، باید 60 درصد افزایش حقوق بدهد.

صادقی به مابقی تناسب 1400 اشاره کرد و گفت: 25 درصد از تناسب 1400 باقی مانده است و سازمان نیز باید آن 25 درصد را برای حقوق اعمال کند.

دیدگاهتان را بنویسید