تغییر پارامترها در قالب افزایش سن بازنشستگی صحیح نیست/ با افزایش سن بازنشستگی مخالفیم!

ساعت: 09:08
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۷
کد خبر: 1792929

رئیس کانون بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی تهران ضمن مخالفت با افزایش سن بازنشستگی در لایحه بودجه 1401 گفت: با این شرایط مالی سازمان تامین اجتماعی و بدهی دولت به این سازمان عادلانه نیست. .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ در بند «د» تبصره 20 لایحه بودجه 1401 کشور به موضوع «نیروی انسانی دولت» اشاره شده است و در این راستا به منظور تثبیت منابع صندوق های بازنشستگی، اصلاحات پارامتریک و افزایش سن و مبدا و تغییر مبنا انجام می شود. برای محاسبه مستمری بازنشستگی پرداخت می شود که بر اساس آن:

سنوات خدمت پذیرفته شده برای بازنشستگی کلیه کارکنان زن و مرد با حداقل مدرک تحصیلی لیسانس معتبر در کلیه صندوق های بازنشستگی اعم از کشوری، لشکری ​​و سازمان تامین اجتماعی 2 سال افزایش می یابد.

همچنین حداقل و حداکثر سن بازنشستگی برای کلیه کارکنان زن و مرد بسته به مدت خدمت در تامین اجتماعی 2 سال افزایش می یابد. تصمیمات قطعی شوراها در خصوص تخلفات اداری بازنشستگی از این تصمیم مستثنی است.

در این لایحه آمده است: محاسبه مستمری در کلیه صندوق های بازنشستگی اعم از کشوری، لشکری ​​و بیمه ای بر اساس میانگین سه سال آخر خدمت انجام می شود و این قانون یک ماه پس از ابلاغ تدوین و از تاریخ تصویب می شود. کابینت.

علی دهقان‌کیا; رئیس کانون بازنشستگان و مستمری بگیران استان تهران در مخالفت با این تبصره درباره افزایش سن بازنشستگی گفت: ما با اصل موضوع مخالفیم تا زمانی که دولت ابتدا باید بدهی های خود را پرداخت کند و سپس این موارد را پیگیری و اجرا کند. “

وی گفت: در این شرایط مالی سازمان تامین اجتماعی و بدهی های دولت به این سازمان به هیچ وجه پارامترها را در قالب افزایش سن بازنشستگی تعدیل نمی کند.

رئیس کانون بازنشستگان و مستمری بگیران استان تهران افزود: ماهانه 4500 میلیارد تن دولت به سازمان تامین اجتماعی که البته ناشی از تورم امسال است و در مجموع 400 هزار میلیارد تن به تامین اجتماعی بدهی دارد.

دهقانوکیا با تاکید بر اینکه منابع و هزینه های سازمان باید پاسخگوی چنین طرحی باشد، خاطرنشان کرد: شورای شوراهای کار سراسر کشور قطعا در این خصوص اظهار نظر خواهند کرد.

انتهای پیام/
منبع: تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید