آیا خرید لپ تاپ دست دوم سود دارد؟

آیا خرید لپ تاپ دست دوم سود دارد؟

قبل از اینکه به سراغ یک محصول کارکرده بروید، باید بدانید که خرید آن می تواند خطرآفرین باشد. اگر به دنبال خرید یک پردازنده دست دوم هستید، می توانید با چند دقیقه تست از خوب و سالم بودن آن مطمئن شوید، زیرا اگر آن را تحت فشار قرار دهید، اگر خراب باشد، باید نقطه ضعف خود را نشان دهد. اما آیا خرید لپ تاپ دست دوم با چنین اطمینانی امکان پذیر است؟ اگر به دنبال خرید یک لپ تاپ مناسب با بودجه هستید، این مقاله را از دست ندهید.

چرا لپ تاپ جدید بخریم؟

خرید یک لپ تاپ جدید به جای یک لپ تاپ دست دوم معمولا کاری است که اکثر مردم انجام می دهند. دلایل زیادی وجود دارد که این افراد این کار را انجام می دهند. اول اینکه خرید یک لپ تاپ جدید به این معنی است که شما اولین کاربر آن هستید و دیگر لازم نیست نگران باشید که ممکن است کاربر قبلی به آن آسیب رسانده باشد که بعداً نمایان می شود.

دوم، لازم نیست نگران عملکرد ضعیف باتری باشید. لپ‌تاپ‌ها معمولاً برای شش ماه یا یک سال استفاده نمی‌شوند. اکثر مدل های دست دوم بیش از 2 سال کار می کنند، یعنی دیگر امیدی به شارژ شدن نیست و شاید اولین کاری که باید انجام دهید خرید یک باتری خوب برای آن باشد، البته اگر باتری دارید. خرید لپ تاپ جدید حتی اگر باتری خوبی نداشته باشد، حداقل به شما این اطمینان را می دهد که عمر مفید آن کاهش نیافته است.

خرید یک لپ تاپ جدید از یک فروشگاه معتبر به این معنی است که می توانید از گارانتی دستگاه نهایت استفاده را ببرید. اگر لپ تاپ کارکرده بخرید گارانتی ندارد زیرا همانطور که گفته شد بسیاری از افراد بعد از چند سال لپ تاپ خود را می فروشند.

تنها نقطه ضعف خرید یک لپ تاپ جدید این است که برای خرید یک مدل خوب و قدرتمند باید هزینه زیادی صرف کنید. مقداری که در صورت داشتن نصف می توانید همان مدل را دست دوم بخرید. این مشکل زمانی بیشتر می‌شود که بودجه کمی دارید، اما وظایفی که انجام می‌دهید سنگین هستند.

چرا لپ تاپ دست دوم بخریم؟

اما اجازه دهید به دلایل خرید لپ تاپ دست دوم بپردازیم. همانطور که می دانید خرید کالای دست دوم به این معناست که قبول کنیم آنچه به دست ما می رسد کیفیت و عملکرد مدل جدید را نخواهد داشت. از طرفی لپ تاپ محصول بسیار حساسی است که اگر با شرایط نگهداری قبلی آن آشنا نباشید، خرید مدل دست دوم آن می تواند واقعا ریسکی باشد.

فروشنده در نهایت یک مهلت تست 24 ساعته را به شما می دهد که در این مدت فرصت خاصی برای تست و ارزیابی عملکرد لپ تاپ به طور کامل نخواهید داشت، زیرا ممکن است محصول داخل آن مشکل داشته باشد و بعداً از آن مطلع خواهید شد. به همه این موارد می توانید عمر باتری کم، انقضا یا زمان کمی باقی مانده از گارانتی و غیره را اضافه کنید.

5 کاری که قبل از خرید لپ تاپ دست دوم باید انجام دهید
با این حال، اگر فروشنده را می شناسید و می دانید که او چگونه از لپ تاپ مورد نظر استفاده کرده است و همچنین می توانید زمان بیشتری برای تست و بررسی کیفیت محصول داشته باشید، خرید یک مدل دست دوم می تواند کمی ریسک کمتری داشته باشد، اما همچنان نمی توان گفت منطقی تر از خرید یک لپ تاپ جدید است.

به طور کلی، خرید یک لپ‌تاپ دست دوم خطرات زیادی را به همراه دارد، اما برای به حداقل رساندن این خطر می‌توانید اقداماتی انجام دهید. هنگام خرید لپ تاپ دست دوم حتما به نکات زیر توجه کنید:

اگر شخصی که قصد خرید لپ تاپ از او را دارید، شناخته شده و قابل اعتماد باشد و کیفیت لپ تاپ را تضمین کند، خرید محصول می تواند کمی ریسک داشته باشد.
اگر قصد خرید از فروشگاهی را دارید و فروشنده تصاویر محصول را بارگذاری کرده است، حتما پس از دریافت کالا آن را بررسی و با تصاویر مقایسه کنید تا از عدم مغایرت مطمئن شوید.
برخی از وب سایت ها محصول دست دوم را با پرداخت هزینه تست می کنند و در صورت سالم بودن آن را به خریدار گزارش می دهند. اگر فروشگاهی که قصد خرید لپ تاپ دست دوم را دارید، چنین گزینه ای را دارد، حتماً از آن استفاده کنید.
حتماً شخصاً با فروشنده تماس بگیرید و در مورد مسائل مختلفی که در سایت ذکر نشده است با او صحبت کنید و اطلاعات لازم را به دست آورید.
اگر امکان خرید و تست حضوری را دارید، حتما این کار را انجام دهید تا خرید کالای مورد نظر آسانتر شود.
فراموش نکنید که هزینه خرید لپ تاپ کارکرده را از روی کارت پرداخت کنید.
دوره گارانتی باقی مانده را بررسی کنید.
اگر لپ تاپ را گرفتید حتما از همه جهات آن را بررسی کنید تا مشکلی نداشته باشد سپس تمام پورت ها و اتصالات را امتحان کنید و ببینید درست کار می کنند یا خیر. کلیدهای کیبورد را یکی یکی امتحان کنید تا مشکل خاصی نداشته باشند.
فراموش نکنید که از فروشنده بخواهید سیاست مرجوعی کالا را در نظر بگیرد تا در صورت بروز مشکل، آن را برگردانید و پول خود را پس بگیرید. در غیر این صورت اصلا ریسک نکنید.
نتیجه

با خواندن شرایط بالا، متوجه خواهید شد که بسیاری از فروشندگان از پذیرش بسیاری از آنها خودداری می کنند. در نتیجه خریدار باید یک خرید پر ریسک را تجربه کند. البته هنوز هم می توانید یک لپ تاپ کارکرده خوب پیدا کنید و بخرید، اما همه چیز به فروشنده و شرایط فروش بستگی دارد. به طور کلی می توانید بین لپ تاپ نو و دست دوم به صورت زیر تصمیم بگیرید:

خرید لپ تاپ جدید بهترین و منطقی ترین گزینه است، زیرا می دانید چه چیزی خریده اید، کالای شما گارانتی دارد، در صورت آسیب دیدن به راحتی می توانید آن را پس دهید و تمامی قطعات آن با عمر مفید کامل در اختیار شما قرار می گیرد.
خرید لپ تاپ دست دوم با اینکه هزینه بسیار کمتری خواهد داشت اما اکثرا گارانتی ندارد، دانش خاصی در مورد کیفیت فنی لپ تاپ ندارید، فقط باید به صحبت های فروشنده اعتماد کنید، خرید را تجربه خواهید کرد. پر از استرس و ریسک، زمان زیادی را صرف پیدا کردن یک مدل مناسب و خیلی بیشتر خواهید کرد.
بنابراین به نظر می رسد که اگر کمی بیشتر خرج کنید و یک لپ تاپ جدید بخرید، راحت تر خواهید بود. اگر به دنبال لپ تاپ های مقرون به صرفه هستید، می توانید به فروشگاه دیجی کالا مراجعه کنید و مدل های متنوع و متناسب با نیاز خود را خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید