باکس آفیس از سال 2023 با رکورد پیشرو/آواتار تاپ گان استقبال کرد


ساعت: 09:13
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۱/۱۰
کد خبر: 1921214

امروز اول ژانویه و آغاز سال 2023 است و هالیوود در سال گذشته فراز و نشیب های زیادی را پشت سر گذاشته و از این میان تنها سه فیلم توانسته اند بیش از یک میلیارد دلار در اکران های داخلی و بین المللی خود به فروش برسانند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ اول ژانویه و آغاز سال 2023 است و هالیوود در سال گذشته فراز و نشیب های زیادی را پشت سر گذاشته است و تنها سه فیلم توانسته اند به تعداد مجموع اکران های داخلی و بین المللی خود دست یابند. فروش رسیدن به بیش از یک میلیارد دلار؛ فیلم هایی که هر کدام در ادامه یکی از معروف ترین و خاطره انگیزترین فیلم های سینمای آمریکا هستند و مخاطبان و علاقه مندان به فیلم منتظر سرنوشت شخصیت های مورد علاقه خود بوده اند و حالا این فرصت ظاهر شده تا روزی شاهد درخشش آنها باشد. دوباره پرده نقره ای سینمابودن


تاپ گان: ماوریکتاپ گان: ماوریک)

این فیلم درام و اکشن آمریکایی به کارگردانی جوزف کوشینسکی، تهیه کنندگی تام کروز و جری بروکهایمر و با بازی تام کروز، مایلز تلر، جنیفر کانلی، اد هریس و گلن پاول در اوایل ژوئن اکران داخلی خود را آغاز کرد و توانست تا به امروز در صدر قرار گیرد. با یک میلیارد و 488 میلیون دلار در گیشه قرار گرفت.

جوزف کوشینسکی که اولین کار حرفه ای خود را با فیلم علمی تخیلی Tron: Legacy در سال 2010 انجام داد، این فیلم را بر اساس دنباله ای بر ترون اثر استفن لیسبرگر (1982) می سازد و همین مسیر را دنبال می کند. او ساخت فیلم های علمی تخیلی و اکشن را با ساخت Oblivion و Top Gun: Maverick دنبال کرد. البته این فیلم اخیر آقای کوشینسکی نیز دنباله ای بر فیلم است.تاپ گاناین تونی اسکات بود که در سال 1986 با نقش تام کروز روی پرده سینما ظاهر شد.

ستوان پیت ماوریک میچل با بازی تام کروز، افسر نیروی دریایی ایالات متحده است که در دوره آموزشی تاکتیکی جنگنده های ضربتی نیروی هوایی شرکت می کند، برای عملیات انتخاب می شود و اتفاقات بعدی … و اکنون 26 سال بعد، عاقبت این فیلم بازسازی شده است ستوان ماوریک اکنون در حال آموزش جوانان در این دوره است و اکنون نیروی دریایی ماموریتی برای نابودی یک کارخانه غیرمجاز غنی‌سازی اورانیوم پیدا کرده است و ماوریک و شاگردانش دوباره پای خود را برای این مأموریت جدید باز خواهند کرد…


ce567cf1 2883 4816 a362 9e9a8e4b918c خبر خاکستری


آواتار: آبراهآواتار: راه آب)

وقتی اولین فیلم در دسامبر 2009 »آواتار» این فیلم در لندن و چند روز بعد در آمریکا اکران شد و شاید به جز جیمز کامرون سازنده آن، کمتر کسی انتظار داشت که این فیلم عنوان پرفروش ترین فیلم تاریخ سینما را به خود اختصاص دهد. فیلم علمی تخیلی با بازی سم ورتینگتون، زوئی سالدانیا، استفن لانگ، میشل رودریگز و سیگورنی ویور..

داستان این فیلم که در آینده ای نه چندان دور اتفاق می افتد به استخراج یک ماده معدنی بسیار ارزشمند به نام آناباتونیوم برمی گردد. افزایش روزافزون استخراج این ماده معدنی زندگی قبیله ناوی را که شبیه به انسان هستند، اما از نظر اندازه بزرگتر و از نظر شکل و شمایل عجیب ترند، تهدید کرده است. انسان ها یک بدن مجازی می سازند تا با ناویس ارتباط برقرار کنند تا شبیه آنها شوند و بتوانند آنها را متقاعد کنند که پاندورا را ترک کنند، که با مقاومت ناویس پیچیده است…

پس از اکران، آواتار به پردرآمدترین فیلم تاریخ سینما برای یک دهه تبدیل شد، در حالی که The Avengers; «Endgame» در سال 2019 این پلت فرم را از آواتار خواهد گرفت. اما با اکران مجدد «آواتار» در سینماهای چین در سال 2021، این عنوان به جدیدترین ساخته جیمز کامرون بازمی گردد و اکنون «آواتار» پرفروش ترین فیلم تاریخ سینماست. با فروش بیش از 2.877 میلیارد دلار.

فیلم «آواتار» موفق به دریافت جایزه اسکار بهترین فیلمبرداری، طراحی صحنه و بهترین جلوه های بصری شد. علاوه بر این، گلدن گلوب در سال 2010 جوایز بهترین فیلم درام و بهترین کارگردانی را به جیمز کامرون اهدا کرد.

اکنون پس از گذشت 13 سال از اکران آواتار، قسمت دوم این فیلم با عنوان آواتار: جاده آب، پخش داخلی و جهانی خود را از 16 دسامبر 2022 (25 دسامبر 1401) و کمتر از دو سال دیگر آغاز می کند. هفته ها، به بیش از یک میلیارد دلار فروش در گیشه رسید.

Avatar: The Last Airbender با دو هفته اکران موفق شد به این رقم خیره کننده دست پیدا کند و 358 میلیون دلار در سینماهای آمریکا و 810 میلیون دلار در گیشه بین المللی فروخت که در مجموع 1.168 میلیون دلار فروش داشت..

نکته مهم در آمار فروش این فیلم با «تاپ گان: ماوریک» این است که فیلم تام کروز فروش یک و نیم میلیاردی خود را در ژوئن آغاز کرد و آواتار جیمز کامرون تنها با دو هفته اکران به این رقم و ارقام رسید.


efc2d314 880b 4a1e a8ac 7935ff71b215 خبر خاکستری


دنیای ژوراسیک: پادشاهیدنیای ژوراسیک: سلطه)

این فیلم اکشن علمی تخیلی به کارگردانی کالین ترورو و با بازی کریس پرات، لورا درن، جف گلدبلوم، سم نیل و بی‌دی وانگ توسط یونیورسال پیکچرز در 10 ژوئن 2022 اکران شد و با بودجه 185 میلیون دلاری به فروش رسید. پیش بینی های داخلی و خارجی به یک میلیارد دلار برسد.

اولین فیلم از سری فیلم‌های ژوراسیک در سال 1993 به کارگردانی استیون اسپیلبرگ به اکران نقره‌ای سینماها رسید، بنابراین سینما از زاویه‌ای دیگر با فیلم‌هایی درباره گودزیلا و دایناسورها پر شد. تولید و گاه کارگردانی این فیلم‌ها توسط اسپیلبرگ و دیگران ادامه یافت تا اینکه در سال ۲۰۲۲، فیلم Jurassic World: Kingdom بازسازی شد، بنابراین طرفداران این فیلم‌ها هنوز روی صندلی‌های خود در سینماها و تماشای این دایناسورها هستند.


ادامه مطلب؛

دیدگاهتان را بنویسید