کاهش 36 درصدی فروش فیلم در باکس آفیس چین

ساعت: 16:31
تاریخ انتشار: 1401/10/14
کد خبر: 1921968

باکس آفیس سال 2022 چین نسبت به سال 2021 با افت 36 درصدی روبرو شد و فروش آن به بیش از 30 میلیارد یوان (4.35 میلیارد دلار) رسید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ طبق Deadline، باکس آفیس سال 2022 چین نسبت به سال 2021 با افت 36 درصدی مواجه شد و فروش آن به بیش از 30 میلیارد یوان (4.35 میلیارد دلار) رسید.

انتشار گزارش سالانه دولت چین نشان داد که ۸۵ درصد از درآمد سینمای چین در سال گذشته از فیلم های چینی به ویژه «نبرد دریاچه چانگجین ۲» بوده که به تنهایی ۴.۰۷ میلیارد یوان (معادل ۶۳۶ میلیون دلار) فروخته است. همزمان، اکران «آواتار: آخرین هواساز» ساخته جیمز کامرون به پردرآمدترین فیلم وارداتی سال تبدیل شد و فروش تخمینی 152.8 میلیون دلاری آن تا پایان روز یکشنبه از فروش جهانی ژوراسیک: پادشاهی پیشی گرفت.

بازار سینما در چین در سال 2022 به شدت تحت تاثیر محدودیت های مربوط به کووید قرار گرفت و قرنطینه های طولانی در شهرهای مختلف و کاهش تعداد سینماهای فعال با فراز و نشیب های زیادی همراه بود. چین اخیراً سیاست صفراوی کووید را کنار گذاشته و در نتیجه با یک سری مشکلات از نظر ابتلا به ویروس و نگرانی مردم از بیرون رفتن مواجه شده است.

در عین حال، چین برای اجازه دادن به فیلم‌های هالیوودی بسیار سختگیر است و از زمان اکران فیلم Avengers: Endgame در سال 2019، هنوز فیلم دیگری از مارول منتشر نکرده است.

فرصت های اندک برای بازاریابی و تبلیغات برای اکران فیلم ها، حتی برای فیلم های چینی که در بسیاری از موارد فقط در نقطه ای بسیار نزدیک به اکران امکان پذیر بود، از جمله عواملی بود که مردم را از سینما دور می کرد.

تعطیلات سال نوی چینی معمولا فصل خوبی برای سینماها است که به طور رسمی از 22 ژانویه آغاز می شود و «سرزمین سرگردان 2»، دنباله فیلم ماجراجویی چینی 2019، قرار است در همان زمان اکران شود. رشد 42 درصدی فروش «آواتار» در هفته گذشته نسبت به هفته اول اکران برای سینماداران نیز دلگرم کننده است و امیدوارند این امر به معنای بازگشت مردم به سینماها باشد.

5 فیلم پرفروش چین همگی از فیلم های داخلی ساخته شده اند و “نبرد دروازه چانگین 2” در راس آن قرار دارد.

بعد از «آواتار» و «دنیای ژوراسیک: پادشاهی»، از دیگر فیلم های پرفروش هالیوود می توان به انیمیشن «مینیون ها: ظهور گروو»، انیمیشن «مردان بد» و فیلم «جانوران شگفت انگیز: راز دامبلدور» اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید