85 درصد از کل فروش باکس آفیس تنها در 20 سینما


ساعت: 12:58
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۸/۲۹
کد خبر: 1912374

سینما این روزها حال و هوای خوبی ندارد و با وجود کمبود فیلم های پرمخاطب در اکران، کمبود سالن سینما در بسیاری از شهرهای کشور به این بحران دامن می زند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ گیشه سینما این روزها حال و هوای خوبی ندارد و به گفته برخی از فعالان و منتقدان سینما، تعداد مخاطبان فیلم های اکران گاهی به 20 نفر و 10 نفر می رسد و این یعنی عملا سینما به آخر صف رسید و همین روزها خبر تعطیلی و ورشکستگی آن منتشر شد.

سینما تا روزهای کرونا رتبه بندی بی قراری بود و با آمدن این مهمان ناخوانده و تعطیلی چند ماهه سینماها، عملا سینما به تعطیلی نزدیک شد و بعد از یک سال زندگی با کرونا، با شروع واکسیناسیون عمومی، ملکه رعایت بهداشت شد. نیازها و ناپدید شدن .ترس مردم از قرار گرفتن در مکان های بسته با یک شیب بسیار خفیف، باز هم مردم تمایل به سینما پیدا کردند و با اکران فیلم های کمدی، نیمه پایینی زندان برخی سینماها دوباره از بین رفت. و صدای بوم، هر چند ضعیف سینما ها شنیده می شد

فروش سینماها در باکس آفیس در چند ماه اخیر، اگرچه به وضوح به روزهای قبل از کرونا نزدیک می شود، اما ناآرامی های اخیر دوباره همه چیز را زیر و رو کرده است. به گفته برخی از مدیران سینما، به دلیل ازدحام جمعیت در خیابان‌ها در هفته‌های اول این حادثه، عملاً سالن‌های سینما در اوایل شب تعطیل شدند. سینماهایی که به اکران ویژه و نیمه شب رفتند و همین کارگردان سینما اعتراف کرد که تماشاگران 60 درصد کاهش داشته است.

حالا بعد از گذشت دو ماه از شروع این ازدحام در خیابان، به نظر می رسد هیچ نقشه راهی برای ادامه این شرایط در مقابل سازمان سینمایی وجود ندارد و آنها نیز در سردرگمی و پریشانی به سر می برند. زمانی به بهانه میلاد پیامبر (ص) و هفته وحدت اعلام کردند سینماها دو هفته با بلیت نیم بها باز می شود و زمانی اعلام کردند پرفروش ترین فیلم های سینمای ایران فروش باکس آفیس تا بعد از جام جهانی ادامه پیدا می کند و ادامه خواهد داشت و هیچ فیلمی جایگزین آنها نمی شود و حتی برنامه ای برای تماشای مسابقات فوتبال تیم ملی در سینماها وجود داشت که ظاهراً به دلیل مسائل امنیتی لغو شد. سینما در این روزهای حساس نفس بکشد.

در ادامه، برخی از گیشه‌ها حتی به اکران فیلم‌های کمدی مانند بخارست و چپ به راست امیدوار بودند، اما به نظر می‌رسد اکران هفته گذشته اولین فیلم و استقبال نسبتا خوب مخاطبان نتوانسته انتظارات را برآورده کند.


ef03e576 3e63 4a8a a6f5 6b39d141b025 خبر خاکستری

85 درصد کل فروش باکس آفیس فقط در 20 سینما

در گفت و گو با یکی از مدیران سینمایی پردیس ها درباره عدم حضور مردم به سینما، موضوع کمبود سالن سینما مطرح شد و این مدیر سینمایی عنوان کرد که قبل از کرونا تنها 85 درصد از کل فروش گیشه سینماها انجام می شد. در 20 سینما پردیس و با سالن های کم سینما در شهرهای کشور، طبیعی است که پرفروش ترین فیلم سال 3 میلیون مخاطب داشته باشد و این در حالی است که ترکیه با جمعیتی به وسعت کشورمان. حدود 4000 سالن سینما در حالی که تعداد سالن های سینما در حال حاضر سینمای در حال فعالیت ما با 600 سالن سینما نسبت به قبل از انقلاب کوچکتر است.

230 شهری بدون سینما

محمد هزائی رئیس سازمان سینمایی در دیدار با استاندار و جمعی از مسئولان استان کرمان می گوید: در حال حاضر 600 سینمای فعال در کشور داریم و با توجه به جمعیت کشور حداقل باید داشته باشیم. 3000 سینما هزائی با بیان اینکه وضعیت خوبی از نظر تعداد سالن های سینما در کشور نداریم، گفت: حدود 230 شهر حتی یک سالن سینما ندارند.


قول وزیر به 1000 سینما

چندی پیش محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی وعده داده بود که تا پایان سال آینده تعداد سالن های سینما در کشور به 1000 سالن می رسد. اسماعیلی با اشاره به وجود 638 سالن سینما در کشور، یکی از برنامه های کوتاه مدت این دوره از وزارت کشور را افزایش تعداد سالن های فیلم در کشور به 1000 سالن به 1402 سالن عنوان کرد..


ادامه مطلب؛

دیدگاهتان را بنویسید