فیلم هایی که بیش از 10 میلیارد فروخته اند / کمدی برندگان باکس آفیس هستند


ساعت: 08:41
تاریخ انتشار: 1401/09/14
کد خبر: 1915674

جدا از دو فیلم کمدی «انفرادی» و «سگ گنگ» که توانستند سودهای کلانی نصیب سازندگان خود کنند، امسال فیلم‌های با مضامین اجتماعی و انیمیشن نیز ثابت کردند که یک فیلم خوب همیشه با جذب تماشاگران، مشتریان خود را پیدا می‌کند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ هاشم میرزاهانی، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل موسسه سینمایی شهر در مراسم افتتاحیه سامانه فروش بلیت «آی تیکت» برای توسعه مراکز فروش بلیت. سینماایران که با همت موسسه سینمایی شهر راه اندازی شده است می گوید: «تخت فروش سینمای ایران به دنبال توسعه است و متاسفانه در حال حاضر نرخ اشتغال سینمای ایران دو و نیم درصد است و این رقم برای کشور فرهنگی مانند ایران با هنرمندان و هنردوستان بسیار در رشته های مختلف حیف است زیرا در سال 1401 کمتر از 10 بود. میلیون نفر به سینما آمدند و اگر با طرح های جدید به روند توسعه نرسد قطعا سینما رنج خواهد برد.”

یکی از اعضای هیئت راهبردی اکران معتقد است: «امسال فقط 2 فیلم ما سود کرده اند و 4 فیلم فقط هزینه تولید خود را تامین کرده اند و بقیه فیلم ها حتی هزینه های خود را پس نگرفته اند و این یک فاجعه محسوب می شود. از نظر اقتصادی».

منوچهر شهسواری، عضو شورای عالی سینما نیز در این مراسم گفت: امروز با ۱۶۵ هزار صندلی در سینماها تنها ۵ درصد آن اشغال شده است در حالی که این میزان مخاطب باید حداقل به ۴۵ درصد برسد.


709abfea d45d 4c23 8b4f 3bee4ffcf316 خبر خاکستری

فیلم هایی که بیش از ده میلیارد فروش داشته اند

با نگاهی به فیلم هایی که امسال با بلیت 45 هزار تومانی بیش از ده میلیارد تومان فروخته اند، به فهرستی از 8 فیلم می رسیم که دو فیلم اول این جدول مانند دوره های گذشته کمدی و طنز هستند و نکته جالب در مورد این فهرست، حضور 4 فیلم با موضوع این یک جامعه است که توانسته حداقل هزینه تولید خود را به دست بیاورد و مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت.

نکته امیدوارکننده این جدول، حضور انیمیشن «پسر دلفین» در میان پرفروش‌ترین فیلم‌های گیشه است که هر هفته به فروش خوب خود ادامه می‌دهد و توانسته با تفاوتی جزئی به فروش بیش از 18 میلیاردی دست پیدا کند. سومین فیلم این جدول، تا در ذهن سازندگان انیمیشن در ایران روشن شود که ساخت آثار جذاب انیمیشن چگونه می تواند به جذب مخاطب در این روزهای حساس سینما کمک کند. انیمیشن «لوپتو» نیز با همین امتیاز پیش رفت و با یک ماه اکران و البته تبلیغات تلویزیونی، 6.5 میلیارد فروخت. فروشی که بسیاری از فیلم های دیگر حتی به آن نزدیک نشده اند.












به صف شدن

فیلم

حجم فروش

1

انفرادی

74 میلیارد و 457 میلیون تومان

2

قلاده سگ

41 میلیارد و 664 میلیون تومان

3

چمنزار

21 میلیارد و 650 میلیون تومان

4

TT

21 میلیارد و 175 میلیون تومان

5

یک ابر

19 میلیارد و 377 میلیون تومان

6

دوزیست

18 میلیارد و 932 میلیون تومان

7

پسر دلفین

18 میلیارد و 437 میلیون تومان

8

جایگاه مهدی

12 میلیارد و 594 میلیون تومان


بیشتر بخوانید؛

دیدگاهتان را بنویسید