تام کروز همچنان با تاپ گان در حال فروش است


ساعت: 15:50
تاریخ انتشار: 30.05.1401
کد خبر: 1891526

«ماوریک» جدیدترین فیلم تام کروز همچنان در باکس آفیس مشتریان دارد و با ادامه فروش خود عنوان ششمین فیلم پرفروش گیشه آمریکا را از آن خود کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش ورایتی، «تاپ گان: ماوریک» در فروش از «انتقام جویان: جنگ بی نهایت» پیشی گرفت و ششمین فیلم پرفروش تاریخ سینماهای آمریکا شد.

این فیلم تاکنون ۶۷۹ میلیون دلار در ایالات متحده کسب کرده است که برای پیشی گرفتن از فیلم Avengers: Infinity War که ششمین فیلم پرفروش تمام دوران بود، پیشی گرفت.

سپری شدن این فیلم از آن جهت اهمیت ویژه ای دارد که «جنگ ابدیت» به عنوان اولین قسمت «آخر بازی» در سال 2019، 10 سال همراهی داشت که به نقطه اوج حماسی مارول تبدیل شد.

با این حال، به لطف دهان به دهان و تماشاگرانی که چندین بار به تماشای این فیلم رفتند، «ماوریک» همچنان شانس‌ها را شکست می‌دهد و بعید نیست که بتواند در سال 2018 موفق به کسب رتبه اول فیلم «پلنگ سیاه» شود. 700.4 میلیون دلار کُرد نیز آن را می گیرد و جایگاه خود را در میان 5 فیلم برتر تاریخ سینمای آمریکا تثبیت می کند.

این فیلم احتمالاً به اکران خود ادامه خواهد داد و بلیت می‌فروشد زیرا تا ماه نوامبر که فیلم بعدی Black Panther، Black Panther: Wakanda Forever، اکران شود، فیلم پرفروشی در گیشه وجود نخواهد داشت.

«تاپ گان: ماوریک» با وجود اکران نشدن در چین و روسیه، بیش از 700 میلیون دلار در سطح بین المللی فروش داشته است. این فیلم در بریتانیا با 95 میلیون دلار، ژاپن با 82 میلیون دلار، کره جنوبی با 62 میلیون دلار و استرالیا با 60 میلیون دلار بیشترین فروش را کسب کرد. این فیلم در فرانسه 52.8 میلیون دلار فروخت و با فروش 1.379 میلیارد دلار سیزدهمین فیلم پرفروش تاریخ سینما در سراسر جهان است.

این فیلم از اردیبهشت (اول کرداد) اکران شد و اولین آخر هفته خود را با فروش 160.5 میلیون دلاری آغاز کرد و به مدت 10 هفته در فهرست 5 فیلم برتر ماندگار شد.

ماوریک ساخته جوزف کوچینسکی اولین فیلم کروز است که بیش از 100 میلیون دلار در آخر هفته افتتاحیه خود کسب کرده و اولین فیلم او با فروش بیش از یک میلیارد دلار است. او در این فیلم گروهی از خلبانان جوان را آموزش می دهد تا برای یک ماموریت خطرناک آماده شوند.

دیدگاهتان را بنویسید