Maverick با بازی تام کروز در سینماها


ساعت: 14:42
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۳
کد خبر: 1915639

با وجود فروش ۱.۴ میلیارد دلاری Top Gun: Maverick، فیلم تام کروز با اکران محدودی به سینماها بازگشته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ طبق گزارش Variety، فیلم Top Gun: Maverick با بازی تام کروز با یک اکران محدود به سینماها بازگشته است.

«تاپ گان: ماوریک» برای فصل تعطیلات به سینماها بازگشت و از جمعه 2 دسامبر اکران مجدد آغاز شد. این دنباله بلاک باستر به مدت 2 هفته روی پرده ها باقی می ماند و در آی مکس نمایش داده می شود.

این فیلم هم اکنون در سرویس های خانگی در دسترس است و در تاریخ 22 دسامبر در شبکه پارامونت پلاس نمایش داده می شود.

«تاپ گان: ماوریک» با فروش 1.486 میلیارد دلاری در سراسر جهان، که 716.6 میلیون دلار آن در آمریکای شمالی به دست آمد، به پردرآمدترین فیلم تاریخ استودیو پارامونت و کارنامه تام کروز تبدیل شد.

این فیلم که برنده پرفروش ترین فیلم سال شد، به راحتی از حماسه دایناسورهای یونیورسال «دنیای ژوراسیک: قلمرو» که تنها فیلم دیگری است که در سال 2022 از مرز میلیارد دلار عبور کرده است، با 1.001 میلیارد دلار پیشی گرفت.

در آمریکای شمالی، این فیلم به پنجمین فیلم پرفروش تاریخ آمریکا و پردرآمدترین فیلم سال تبدیل شد و با پیشی گرفتن از فیلم Frozen 2 دیزنی با فروش 1.450 میلیارد دلار، یازدهمین فیلم پرفروش تمام دوران شد.

برای سینماداران، اکران مجدد «مارویک» فرصت بسیار خوبی است زیرا به شدت به این فیلم نیاز دارند. جشن شکرگزاری امسال برای تماشاگران سینما چندان مورد استقبال قرار نگرفت، تنها با بازی Black Panther: Wakanda Forever و زمانی که Avatar: The Last Airbender در 16 دسامبر از راه می رسد، سینماها به همین شکل خواهند بود. حالا شاید «ماوریک» بتواند دوباره جمعیتی را به سالن ها بیاورد.

در مقایسه با دوران پیش از همه‌گیری، شرکت‌ها امسال 38 درصد فیلم‌های کمتری منتشر کردند و در نتیجه، باکس آفیس در مقایسه با سال 2019، 33 درصد کاهش یافت.

«ماوریک» چندین رکورد برای تام کروز به نام خود ثبت کرد، از جمله اولین فیلم او با فروش بیش از 100 میلیون دلار در افتتاحیه آخر هفته و اولین فیلم او با فروش بیش از یک میلیارد دلار.

دیدگاهتان را بنویسید