کاهش قیمت لپ تاپ در بازار

کاهش قیمت لپ تاپ در بازار

عضو هیئت مدیره اتحادیه فناوران رایانه از کاهش 10 تا 20 درصدی قیمت لپ‌تاپ خبر داد و گفت: به خریداران پیشنهاد می‌کنم قبل از خرید لپ‌تاپ استوک به نسل آن‌ها و تفاوت قیمت موجودی و جدید توجه کنند.

ناصر جلالی، عضو هیئت مدیره اتحادیه فناوران رایانه از کاهش 10 تا 20 درصدی قیمت لپ‌تاپ خبر داد و گفت: کاهش نرخ ارز، کاهش قدرت خرید و کاهش قیمت‌های جهانی موجب افت قیمت انواع لپ‌تاپ شده است. لپ تاپ های موجود در بازار؛ به عنوان مثال قیمت لپ تاپ Lenovo V 15 نسبت به ماه گذشته حدود 2 میلیون تومان کاهش داشت. علاوه بر این، قیمت برخی از مدل های لپ تاپ گیمینگ به دلیل عدم عرضه در بازار جهش قیمتی داشت و قیمت آنها به 42 میلیون تومان رسید، اما با عرضه این محصولات در بازار، قیمت این مدل نیز افزایش یافت. کاهش یافته.
آیا خبر اجاره لپ تاپ صحت دارد؟

این فعال صنفی در پاسخ به خبر اجاره لپ تاپ گفت: اجاره لپ تاپ چندان بعید نیست، زمانی که کاربر به آن نیاز داشته باشد اما توان خرید آن را نداشته باشد، چاره ای جز اجاره آن نیست. اما این اقدام منطقی به نظر نمی رسد، زیرا کار فناوری اطلاعات یک برنامه تلویزیونی نیست که یک روزه تمام شود و معمولاً نیاز به آن جز در شرایط خاص دائمی است. به عنوان مثال، ممکن است شخصی نمایشگاهی ترتیب دهد و به تعداد زیادی لپ تاپ نیاز داشته باشد، در این شرایط می تواند اجاره کند.

وی با بیان اینکه تمایل مردم برای تعویض لپ تاپ کاهش یافته است، تصریح کرد: اکثر مشتریان تمایل به ارتقای لپ تاپ خود دارند و تمایل زیادی برای تغییر نشان نمی دهند. کاهش قدرت خرید باعث کاهش بیش از 10 درصدی خرید این محصول شده است.

به گفته جلالی؛ لپ تاپ ها از 8 میلیون و 800 تا 120 میلیون تومان در بازار موجود هستند اما پرفروش ترین و بهترین لپ تاپ ها حدود 17 تا 25 میلیون تومان به فروش می رسند.

در خرید لپ تاپ دست دوم به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

عضو هیئت مدیره اتحادیه صنف فناوران رایانه با تاکید بر اینکه صحت در فروش لپ تاپ استوک بسیار مهم است، گفت: لپ تاپ های استوک زیادی در بازار وجود دارد و حتی لپ تاپ های استوک نسل جدید موجود است. به تفاوت قیمت سهام و قیمت جدید توجه کنید. همچنین هنگام خرید لپ تاپ باید به عمر باتری توجه کرد، زیرا پس از مدتی باتری استاندارد از بین می رود. شرکت‌های هندی و پاکستانی لپ‌تاپ‌های استوک را جمع‌آوری می‌کنند و عیوب آن‌ها را برطرف می‌کنند و به تمام بازارهای جهان ارسال می‌کنند.

این فعال صنفی با بیان اینکه واردات قانونی لپ تاپ در دسترس نداریم، افزود: بورس در ایران به گونه ای نیست که 10 مدل لپ تاپ موجود باشد، این لپ تاپ ها از کانادا، اروپا و چین وارد می شود.

وی تاکید کرد: قاچاق لپ تاپ نو توجیه اقتصادی ندارد و می تواند از شهرهای مرزی و یا توسط مسافران وارد شود اما وقتی واردکننده بتواند نیمی از ارز واردات لپ تاپ را بگیرد دلیلی برای قاچاق وجود ندارد و مردم تمایل چندانی ندارند. برای خرید کالاهای فناوری اطلاعات از منابع قاچاق تهیه شود زیرا این نوع کالاها خدمات پس از فروش مناسبی ندارند.

دیدگاهتان را بنویسید