آیا روزنامه نگار اسرائیلی جاسوس رسانه های نظامی روسیه بود؟ شاکدام: ایران یک دموکراسی تمام عیار است

آیا روزنامه نگار اسرائیلی جاسوس رسانه های نظامی روسیه بود؟  شاکدام: ایران یک دموکراسی تمام عیار است

روز جدید سخنان نادر طالب زاده زمانی مطرح شد که خانم شاکدام در اسفند 94 در رسانه های روسی مطلبی را درباره انتخابات مجلس دهم منتشر کرد و به حوادث انتخابات 88 و حمله به جنبش سبز اشاره کرد. “فراموش کن، نزاع را فراموش کن، خشونت را فراموش کن.”

چند روز پس از انتشار خبر نفوذ شخصی «کارترین پرز اول» در میان مقامات ایرانی به نمایندگی از یک یهودی غیر مسلمان تازه مسلمان شده، هنوز هیچ مقام بلندپایه‌ای جز سردار «یدولا جیووانی» ادعای نفوذ آن را نکرده است. خبرنگار رسانه راشاتودی – جواب ندادند.

نادر طالب زاده، یکی از اولین روزنامه نگارانی که با خانم کارترین پرز درباره اتهامات وارده به این روزنامه نگار اسرائیلی صحبت کرد:

کاترین شاکدام میهمان کنفرانس فلسطین بود و یکی از ششصد مهمانی بود که از آنجا دعوت شدند و با تایید سیستم دعوت و بازرسی و بازرسی خود به ایران آمدند که ما قبلاً نمی دانستیم. خانم شاکدام در ایران بود و فقط خواستار مصاحبه شد تا با آقای رئیسی که در آن زمان کاندیدای ریاست جمهوری بود صحبت کند.

وی تاکید کرد: کاترین شاکدام مهمان کنفرانس فلسطین بود و یکی از 600 مهمان دعوت شده از آنجا بود. او با تایید سیستم امنیتی و بازرسی آنها به ایران آمد و ما قبلاً او را نمی شناختیم.

مجری شبکه نزدیک به سپاه ادامه می دهد: خانم شکدام نامه ای از شبکه روسی «RT» داشت که در آن نامه خواستار صحبت با رئیس شده بود. دوستان انجام دادم، اجازه صحبت با ایشان را گرفتم، چون دوستان نتیجه این بود که شبکه آر تی منصف ترین شبکه های فعلی است، اما در این بین سوالاتی از دوستان پرسیده شد و ایشان پاسخ دادند. این را هم باید بگویم که صحبت ایشان با رئیسی در زمان خودش خوب بود، چون بر این اساس بود که آقای رئیسی در آن زمان بهترین کاندیدای ریاست جمهوری بود.

به گزارش دیده بان ایران، اظهارات نادر طالب زاده زمانی مطرح شد که خانم شاکدام در اسفند 94 در رسانه های روسیه مقاله ای درباره انتخابات مجلس دهم با اشاره به حوادث انتخابات 88 و حمله به جنبش سبز نوشت: «جنبش سبز را فراموش کنید. ، تضادها را فراموش کنید، خشونت را فراموش کنید. ایرانی ها امروز نشان دادند که خواسته خود را برای تغییر از طریق صندوق رای برآورده می کنند. چه پایتخت های غربی بخواهند آن را به رسمیت بشناسند یا نه، ایران یک دموکراسی است. اگرچه نمونه ایده آلی نیست (که کشور بتواند چنین ادعایی داشته باشد)، اما دموکراسی است که چندین دهه حملات و دسیسه های بزرگ (جنگ عراق، تحریم های آمریکا، تحریم های نفتی، تهمت های سراسر جهان) را تحمل کرده است.

خانم شاکدام در ادامه این مطلب می نویسد:

دیدگاه بسیار اشتباهی نسبت به ایران وجود دارد یا به نظر من ایران دست کم گرفته شده است. ایران فراتر از یک کشور، بلکه تمدنی باستانی با ثروت سیاسی و فرهنگی عظیم است. ایرانیان مردمانی بالغ و باهوش هستند. سرزمین و تاریخ آنها همانقدر که از خدا می گویند از آزادی و استقلال می گوید.

عباس عبدی در مطلبی که امروز در روزنامه اعتماد منتشر شد، نوشت:

موضوع جالب این روزها نوشته یک زن غربی و ظاهرا اسرائیلی به نام کاترین شکدام در یک روزنامه اسرائیلی است. این زن که مدتی است به ایران آمده، مورد استقبال رسانه های رسمی حکومت قرار گرفته و کربلا را عبادت کرده و با حجاب کامل و حتی چتر راه می رفته است و حالا مدعی است که از ابتدا تاثیرگذار بوده است.
برخلاف تبلیغاتی که به طور گسترده منتشر شده است، من نمی توانم او را یک جاسوس ماهر بنامم و هنوز هم نمی دانم هدفش جاسوسی و دسترسی به اطلاعات خاص بوده یا هدف اصلی او اتفاقات فراتر از آن است. وجود ندارد البته نمی توانم منکر گستردگی احتمالی جاسوسی او شوم، اما از آنجایی که تاکنون شواهد روشنی از حجم ماجرا فاش نشده است، باید در اظهار نظر دقت کرد. چرا چنین افرادی به این راحتی پذیرفته می شوند؟ شاید پاسخ و تحلیل این یادداشت برای شما کمی غیرعادی باشد اما اگر دقت کنید می توانید منطق آن را دنبال کنید. پاسخ کوتاه به شرح زیر است.

عدم اعتماد به نفس، انحطاط و رسوخ فرهنگ بشارتی که بازتابی از انحطاط است، ریشه این نوع نفوذ است. چرا؟ مشکل نومحافظه کاران این است که آنها بسیار بشارتی هستند و می خواهند غیر مسلمانان را به اسلام، یعنی اسلام شیعی، تبدیل کنند. حتی تشیع سایر مسلمانان نیز برای آنها اهمیت دارد. کلی هم هزینه این را می دهد. این سیاست به جای تهاجمی، تدافعی است، شبیه آنچه در اوایل اسلام و گسترش اسلام می بینیم.»

همه اینها در حالی مطرح می شود که حسین نوش آبادی در گفت و گو با دیده بان ایران درباره پرونده خانم شاکدام گفت: باید به نیروهای امنیتی برای جلوگیری از تهاجم اسرائیل تبریک گفت.

ماجرایی که این عضو کمیسیون امنیت ملی به صراحت آن را تکذیب می کند و معتقد است که ماجرای نفوذ شاکدام ساختگی و رسانه های غربی بوده است.

اما سوالی که این روزها مطرح می شود این است که این یهودی چه ارتباطی با رسانه های روسیه داشت؟

بهزاد نبوی از فعالان سیاسی اصلاح طلب در مصاحبه با سایت الف در سال 1377 به نفوذ جاسوسان در سطوح عالی نظام اشاره کرد و گفت: آنها اعدام شدند. «اینها در رده های پایین تر هستند و من نگران رتبه های بالاتر هستم.

دیدگاهتان را بنویسید