آیا رونالدو دوباره شیاطین سرخ را نجات خواهد داد؟

دو تیم در جدول دو گام با یکدیگر فاصله دارند اما سرمربی یکی از دو تیم فشار بسیار بیشتری را نسبت به دیگری تجربه می کند.

واضح است که اگر منچستریونایتد نمی توانست تاتنهام را شکست دهد، چه اتفاقی برای اوله گونار سولسکی آگار می افتاد. سرمربی نروژی دوست داشت تیمش به دیدار تحقیرآمیز مقابل لیورپول واکنش خوبی نشان دهد. در آن مسابقه یونایتد پیروز شد و نونو اسپیریتو سانتو از تاتنهام اخراج شد. کریستیانو رونالدو، ادینسون کاوانی و مارکوس رشفورد با گل های خود یونایتد را به پیروزی رساندند.

مشخص است کدام بازیکن یونایتد در بازی لیگ قهرمانان اروپا مقابل آتالانتا سیو کرد. رونالدو دو گل از جوسیپ ایلیسیچ و دوون زاپاتا به ثمر رساند و یک امتیاز را برای تیمش به ارمغان آورد. بنابراین یونایتد آماده بازی مقابل سیتی بود.

یونایتد در حال حاضر از بحران رهایی یافته و پس از 10 هفته در رده پنجم جدول ایستاده است، اما آرسنال به اندازه یونایتد امتیاز کسب کرده است و تنها به دلیل تفاضل گل پایین تر است. از سوی دیگر یونایتد در سه بازی اخیر خانگی خود در لیگ برتر تنها یک امتیاز و یک گل به دست آورده است. آنها پس از پیروزی مقابل گرانادا در بهار، یک بار در خانه خود نتوانستند درهای خود را بسته نگه دارند.

هفته گذشته تصور می شد سیتی بازی راحتی در پیش دارد و کار یونایتد سخت است اما کریستال پالاس موفق شد در ورزشگاه اتحاد هر سه امتیاز مقابل سیتی را از آن خود کند و با گل های ویلفرد زاها و کانر گالاگر 2-0 پیروز شود. امریک لاپورته نیز در آن دیدار اخراج شد اما شاگردان پپ گواردیولا در لیگ قهرمانان اروپا واکنش خوبی نشان دادند و توانستند بروژ را 4-1 شکست دهند. رحیم استرلینگ، گابریل ژسوس، فیل فودن و ریاض مرز چهار گل برای این تیم به ثمر رساندند.

8 بازی بدون شکست سیتی در لیگ با شکست مقابل پالاس به پایان رسید. آنها که در رده سوم قرار دارند اکنون پنج امتیاز کمتر از چلسی صدرنشین هستند، اما این تیم در چهار بازی اخیر خارج از خانه خود در لیگ برتر 10 امتیاز کسب کرده است. سیتی در سال های اخیر دو بار قهرمان جام حذفی شده است، اما در چهار بازی اخیر خود در لیگ برتر با این باشگاه پیروز نشده و در سه بازی اخیر خود در دربی منچستر گلی نزده است. با این حال هواداران یونایتد امید زیادی به پیروزی تیمشان در این هفته ندارند.

غایب

یونایتد هنوز پل پوگبا را در اختیار ندارد. او سه جلسه از تیمش حذف شد. رافائل واران نیز به دلیل مشکل همسترینگ یک ماه از میادین دور خواهد بود.

ویکتور لیندلوف هم مصدوم است و ممکن است سولشر نتواند از دفاع سه نفره استفاده کند که در مقابل تاتنهام خیلی خوب عمل می کند اما لیندلوف وضعیت بدی ندارد و می تواند در این دیدار بازی کند.

فرد، کاوانی و میسون گرینوود نیز احتمالاً در ترکیب اصلی حضور خواهند داشت، زیرا سالشر می خواهد برای دو مهاجم کهنه کار خود بازی کند، رشفورد احتمالاً روی نیمکت خواهد نشست.

سیتی چند ماه دیگر فران تورس را در اختیار نخواهد داشت. لاپورته به دلیل اخراج مقابل پالاس سه بازی جریمه شده است.

جان استونز که در آخرین بازی سیتی گلزنی کرد به احتمال زیاد به همراه روبن دیاز در مرکز دفاع حضور خواهند داشت. کوین دی بروین نیز 15 دقیقه مقابل بروژ بازی کرد و امیدوار است به ترکیب اصلی بازگردد. فودن به همراه جسی و جک گریلیش خط حمله سیتی را تشکیل خواهند داد. استرلینگ نیز 23 بازی مقابل یونایتد انجام داده است، اما هنوز موفق به گلزنی نشده است.

ترکیب احتمالی

منچستریونایتد: دوحه; خلیج، لیندلوف، مگوایر؛ ون بیساکا، مک تومینا، فرد، شاو؛ فرناندز; رونالدو، کاوانی
منچسترسیتی: ادرسون; واکر، دیاز، استونز، کونسلو؛ سیلوا، رودریگو، دبروین؛ Jes وس s، Fuden، Grillish

دیدگاهتان را بنویسید