آیا شیاطین سرخ آسیایی خواهند شد؟

سر جیم رتکلیف میلیاردر بریتانیایی پیشنهادهای متعددی را از طریق شرکت خود به نام “INEOS” ثبت کرد و از سوی دیگر شیخ جاسم بن حمد آل ثانی که رئیس بانک اسلامی قطر (QIB) نیز هست پیشنهاداتی را برای خرید این باشگاه ارائه کرد. او پیشنهاد کرد که پنجمین و آخرین پیشنهاد امیر قطر که 7.4 میلیارد پوند است ظاهراً توسط گلیزر پذیرفته شده است.

روزنامه قطری الوطن که گفته می شود 50 درصد مالکیت آن متعلق به پدر شیخ جاسم است، گزارش داد. خرید منچستریونایتد توسط شیخ جاسم موفقیت آمیز بوده و به زودی به صورت رسمی اعلام خواهد شد. علاوه بر خرید منچستریونایتد، پیشنهاد شیخ جاسم شامل طرح سرمایه گذاری قابل توجه، به صفر رساندن بدهی باشگاه، سرمایه گذاری در تیم های مردان و زنان، بازسازی کارینگتون (زمین تمرین تیم) و سرمایه گذاری در زیرساخت های باشگاه است.

پیشنهاد امیر قطر شامل خرید 100 درصد از سهام منچستریونایتد است اما رتکلیف آماده خرید 60 درصد از سهام این باشگاه است و مابقی این سهم همچنان در اختیار خانواده گلیزر خواهد بود. خانواده آمریکایی که در سال‌های اخیر به دلیل عملکرد ضعیفشان در حمایت از باشگاه مورد انتقاد هواداران قرار گرفته‌اند، شیاطین سرخ تحت فشار زیادی قرار گرفته‌اند و می‌خواهند باشگاه را ترک کنند.

دیدگاهتان را بنویسید