آیا فرهنگیان بازنشسته شامل رتبه بندی معلمان می شوند؟

آیا فرهنگیان بازنشسته شامل رتبه بندی معلمان می شوند؟

به گفته ویس کرمی نماینده مجلس، در قانون رتبه بندی معلمان کلیه مقاطع تحصیلی فرهنگیان بدون محدودیت اعمال می شود.

حسین فلاحی، عضو کمیسیون آموزش مجلس افزود: در پی این شبهات، مجدداً جلسه ای با معاون وزیر آموزش و پرورش تشکیل و اختلافات مربوطه بررسی شد تا اشتباهی در این زمینه صورت نگیرد.

عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: اعضای کمیسیون آموزش مجلس حداقل حقوق معلمان پس از رتبه بندی را 8 میلیون تن اعلام کردند اما برخی افراد و جریانات در شبکه های اجتماعی این موضوع را تکذیب کردند و اعداد و ارقام کمتری را اعلام کردند.

احمد حسین فلاحی، عضو کمیسیون آموزش مجلس افزود: در پی این شبهات، مجدداً جلسه ای با معاون وزیر آموزش و پرورش تشکیل شد و اختلافات مربوطه بررسی شد تا اشتباه نشود.

فلاحی ادامه داد: یکی دیگر از مشکلات پیش روی آموزش و پرورش کمبود معلم است و برنامه ریزی برای استخدام های جدید در دستور کار قرار دارد. وی در این خصوص گفت: حداقل نیاز آموزش و پرورش برای تامین معلم بالغ بر 220 هزار نفر است که امسال با افزایش بازنشستگی معلمان این میزان افزایش می یابد.

سخنگوی هیات امنا از تصویب لایحه نظام رتبه بندی معلمان خبر داد.

بر اساس قانون رتبه بندی معلمان، این لایحه شامل آن دسته از کارکنان آموزش و پرورش می شود که در لیست معلمان قرار دارند. اصلاحاتی در این قانون اعمال شده و بر اساس آن «دستیار معلم» ۴۵ درصد، رتبه دوم «معلم مربی» ۵۵ درصد، رتبه سوم «دستیار» ۶۵ درصد و رتبه چهارم افزایش یافته است. دستیار معلم” با 75٪٪.

کدام گروه از فرهنگیان حقوق خود را دو برابر می کنند؟
رتبه پنجم «معلم معلم» 90 درصد افزایش حقوق خواهد داشت که در سه شاخص حقوق کار، حقوق کار و فوق العاده شغل فرهنگیان در رتبه بندی لحاظ شده است. 40 هزار میلیارد تن اعتبار برای اجرای رتبه بندی معلمان در سال 1401 و نیمه دوم سال 1400 اختصاص یافت.

معلمان چگونه گروه بندی می شوند؟
همچنین با توجه به تغییرات رتبه‌بندی معلمان، معلمان بر اساس صلاحیت‌ها و تجربه عمومی، تخصصی و حرفه‌ای در رتبه‌بندی پنج نفر برتر قرار می‌گیرند: دستیار معلم، مربی معلم، کمک معلم، معاون آموزشی و معلم مربی. کارکنان کادر اداری وزارت آموزش و پرورش نیز که به عنوان معلم استخدام می شوند مشمول این قانون می شوند.

احراز رتبه های بالاتر مستلزم حداقل 5 سال تجربه در هر رتبه و کسب سایر شرایط لازم مندرج در آیین نامه این قانون خواهد بود.

آیا فرهنگیان بازنشسته شامل رتبه بندی می شوند؟
با توجه به تغییرات رتبه بندی معلمان، امتیاز فوق العاده از 31 شهریور 1400 اعمال می شود. معلمان بازنشسته قبل از آن تاریخ مشمول این قانون نبودند همچنین به گفته سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس، اعتبار اعمال رتبه بندی معلمان در سال 1400 در بودجه 1401 لحاظ شده است.

فرهنگیان و بازنشستگان، کلیه اساتید دانشگاه، دانشگاه های کشور اعم از موسسات دولتی، آزاد، پیام نور و همچنین معلمان و فرهنگیان می توانند در قالب قرارداد با مرابحه و جعاله برای آینده از تسهیلات این تسهیلات بهره مند شوند. .

حجم این تسهیلات 50، 70 و 100 میلیون تن می باشد که تا سقف 50 میلیون تن در قالب کارت اعتباری مرابحه می باشد که برای مبالغ بیشتر بدون کارت صادر می شود و دریافت کنندگان تحصیل کرده می توانند برای رفع نیازهای اولیه خود از آن استفاده کنند. .

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی گفت: رتبه بندی.

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی گفت: رتبه بندی.

علیرضا منادی سفیدان با بیان اینکه امروز یکشنبه بررسی طرح رتبه بندی در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار می گیرد، افزود: بر اساس طرح رتبه بندی، معلمان 80 درصد اساتید کلیدی دانشگاه تهران را دریافت خواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید