آیا همسان سازی حقوق بازنشستگان در سال 1401 ادامه دارد؟

آیا همسان سازی حقوق بازنشستگان در سال 1401 ادامه دارد؟

محمد اسکندری در نشست ماهانه سران بازنشسته تهران که با حضور مدیران صندوق و مدیرعامل شرکت آتیه سازان حافظ برگزار شد، گفت: آزادسازی 9000 میلیارد تن به معنای اراده دولت برای ادامه همسان سازی زمین است. بازنشستگان کشوری.” حال گفت: بحث قانونی شدن همسان سازی موضوع دیگری است که باید در لایحه مربوطه به آن رسیدگی و جمع بندی شود و پیگیر تعیین تکلیف آن نیز هستیم.

اسکندری افزود: آنچه در قالب چند لایه تامین اجتماعی دنبال می شود می تواند بسیاری از تبعیض های موجود را برطرف کند و نظام عادلانه تری ایجاد کند و دغدغه های عادلانه در پرداخت ها را پوشش دهد.

افزایش حقوق امسال هنوز اعلام نشده است

وی با اشاره به اینکه دولت هنوز افزایش حقوق مصوب در قانون بودجه 1401 امسال را ابلاغ نکرده است، گفت: و افزایش اردیبهشت ماه باید در آن زمان پرداخت شود.

اسکندری همچنین درخواست روسای کانون های بازنشستگی تهران و سایر بازنشستگان مبنی بر تاخیر در پرداخت کسر حقوق را توجیه کرد و افزود: این موضوعی است که صندوق بازنشستگی هر ماه از برنامه و سازمان بودجه می خواهد و تلاش می کنیم حداکثر سازی را انجام دهیم. کسورات «پرداخت تا دهم هر ماه البته تاخیر دستگاه ها در اعلام کسورات نیز یکی از دلایل این تاخیر است.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری ارائه برخی موارد در خصوص بدهی دولت به صندوق بازنشستگی و بزرگ نمایی در این زمینه را نوعی ظلم به نهاد دولتی ارزیابی کرد و گفت: اگر دولت پاسخگو است. ما منصف هستیم این در حالی است که صندوق وصول ارزش فعلی برخی از مطالبات ناشی از کسر یا تحمیل بار مالی در سال های گذشته را در صورت های مالی خود لحاظ کرده و درصدد اخذ آن است.

وی حذف بند “ه” ماده 2 قانون بودجه سال 1401 مبنی بر واگذاری سهام به صندوق بازنشستگی کشوری و فروش آن را تضمین حقوق بازنشستگان دانست و گفت: این رویکرد اشتباهی در بودجه سال گذشته است. قانون تضمین منابع برابر برای دستمزدها.» امسال با تدبیر درست دولت و مجلس اصلاح و لغو شد.

اسکندری همچنین به پرداخت حقوق بازنشستگان از این صندوق در اسفند ماه اشاره کرد و گفت: صندوق بازنشستگی موفق شد بخشی از وجوه پرداختی را در تاریخ 26 اسفندماه از شرکت ها و منابع داخلی تامین کند و با توجه به اینکه دلیلی برای نگهداری این وجوه در صندوق وجود ندارد. تمام منابع را در یک روز حساب کنید. اعتبار بیش از 500000 بازنشسته با حقوق کمتر. تلاش شد تا به تدریج و در کمترین زمان ممکن به هر ترتیبی که تامین شود کمترین حقوق به حساب بازنشستگان ریخته شود.

دیدگاهتان را بنویسید