آیا پروازهای مهرآباد به فرودگاه امام منتقل می شود؟

آیا پروازهای مهرآباد به فرودگاه امام منتقل می شود؟

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران درباره رد انتقال پروازهای مهرآباد به فرودگاه امام توضیح داد و گفت: انتقال پروازهای مهرآباد به فرودگاه امام قابل اجرا نیست.

تسنیم: رضا نخجوانی در نشست خبری از طرح ساخت ترمینال 100 هزار متری فرودگاه مهرآباد خبر داد و گفت: روزانه صدها هزار میلیارد تومان ارزش سرمایه گذاری در فرودگاه های کشور است.

وی با بیان اینکه ساخت باند 4 کیلومتری نیازمند 2000 میلیارد تومان منابع مالی است، افزود: هر ساله بیش از 1000 میلیارد تومان برای توسعه و بهسازی فرودگاه ها سرمایه گذاری می شود.

نخجوانی با اعلام اینکه طی 15 تا 20 سال آینده 30 هزار میلیارد تومان در حوزه خدمات رسانی و ارتقای خدمات فرودگاهی نیاز داریم، در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر وضعیت دومین فلایت چک افزود: هواپیمای فلایت چک در کشور داریم. که کار کالیبراسیون فرودگاه را انجام می دهد. او انجام می دهد. در رابطه با پرواز چک دوم، اقدامات خرید و انتقال انجام شده است.

وی گفت: با توجه به اینکه هواپیمای تایید پرواز یک امر راهبردی و مرتبط با امنیت ملی است، ما مجاز به افشای اطلاعات در این زمینه نیستیم.

معاون وزیر راه و فواید عمومی تاکید کرد: نوسازی دستگاه های ناوبری با ابزار دقیق و کالیبراسیون در حال انجام است. بهسازی باندها کار ثابت شرکت فرودگاه است.

وی با اشاره به اینکه روزانه حدود 1000 پرواز ترانزیتی از آسمان ایران استفاده می کنند، در خصوص انتقال پروازهای مهرآباد به فرودگاه امام خمینی (ره) گفت: روزانه 350 تا 400 پرواز در مهرآباد انجام می شود که این پروازها به فرودگاه امام خمینی (ره) منجر به مسافر می شود. نارضایتی.. برای مثال هیچ یک از مسافران پرواز 50 دقیقه ای تهران-اهواز نمی توانند 1.5 ساعت برای رسیدن به فرودگاه امام وقت بگذارند. در عوض هم همینطور است. ما مسئول ارائه خدمات به مردم و هزینه های تحمیل شده به آنها هستیم. از نظر فنی، این مشکل قابل حل نیست.

نهجوانی در عین حال با اشاره به اینکه مشکلات ما در فرودگاه مهرآباد زیاد است و خدمات ارائه شده در خور مردم نیست، یادآور شد: به همین منظور نوسازی فرودگاه حدود 20 سال است که بر اساس آن در دستور کار قرار گرفته است. طرح جامع تمامی مشکلات فرودگاه مهرآباد برطرف می شود.

وی تاکید کرد: در مرحله نهایی هستیم و کار به مشاور ارجاع شده و مطالعات انجام شده است. مقرر شده ترمینالی به مساحت 100 متر مربع در 55 متر مربع برای مهرآباد احداث شود. به این ترتیب تعداد پروازهای فرودگاه مهرآباد از 50 پرواز در صبح به 120 پرواز افزایش می یابد که به معنای انقلاب در این فرودگاه است.

نهجوانی با بیان اینکه منابع مالی مورد نیاز برای اجرای طرح مذکور از نظر بدهی ایرلاین ها تامین می شود، همچنین اظهار کرد: ایرلاین هایی داریم که به فرودگاه های ایران و شرکت ناوبری هوایی بدهکار هستند اما ارتباط ما با شرکت هواپیمایی دائمی است. البته ایرلاین ها سعی می کنند بدهی خود را با تاخیر پرداخت کنند که باعث گلایه ما و فرودگاه امام شد. ما از نظر اخلاقی اسامی شرکت های هواپیمایی بدهکار را اعلام نمی کنیم و آنها را ملزم به پرداخت بدهی نمی کنیم.