پروازهای فرودگاه مهرآباد بدون توقف است/ مسافران قبل از حرکت با شماره 199 تماس بگیرند

ساعت: 13:18
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۰/۲۶
کد خبر: 1922893

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و هوانوردی ایران:

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران با بیان اینکه برف و شرایط جوی مانعی برای فعالیت فرودگاه ها نیست، گفت: در حال حاضر پروازهای فرودگاه مهرآباد بدون وقفه انجام می شود، اما لازم است مسافران قبل از حرکت با شماره 199 تماس بگیرند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ در پی بارش برف و احتمال لغو و یا تاخیر پروازها، حمیدرضا سیدی معاون وزیر، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران از فرودگاه مهرآباد بازدید کرد و در جریان آمادگی کارکنان فرودگاه برای مقابله با شرایط جوی حاکم قرار گرفت. شرایط

وی با بیان اینکه برف و شرایط جوی مانع فعالیت فرودگاه ها نشده است، گفت: در حال حاضر پروازهای فرودگاه مهرآباد بدون توقف انجام می شود، اما لازم است مسافران قبل از حرکت با شماره 199 تماس بگیرند و مسافرانی که به صورت هوایی سفر می کنند. با اتصال به سامانه 1999 و مراجعه به وب سایت شرکت فرودگاه ها و هوانوردی ایران، می توانید آنها را با آخرین وضعیت وضعیت فرودگاه به روز کنید.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: بارش برف و یخبندان تاکنون مانعی برای فعالیت فرودگاه های کشور نداشته است. با تلاش همکاران فرودگاهی، تمامی فرودگاه های کشور به بهره برداری رسیده و در 24 ساعت گذشته 1476 پرواز داخلی و خارجی انجام شده است.

سیدی در خصوص تاخیر احتمالی برخی پروازها گفت: به دلیل شرایط ناپایدار جوی و لزوم رعایت ایمنی هوانوردی و حفظ سلامت مسافران، ممکن است پروازها در برخی نقاط به دلیل کاهش دید به دلیل مه با تاخیر یا لغو شوند، اما فرودگاه ها فعال هستند و باز هستند.

به گزارش شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، وی همچنین با اشاره به وجود وسایل کمک ناوبری پیشرفته در برخی از فرودگاه های کشور، خاطرنشان کرد: دید لازم برای خلبان 5000 متر است و با توجه به تجهیزات ناوبری موجود، آن نیز وجود دارد. امکان فرود و برخاستن تا 800 متر وجود دارد فرودگاه هایی با این دستگاه ها وجود دارد.

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها گفت: در حال حاضر هیچ مشکلی در فرودگاه ها وجود ندارد، اما با تغییر هوا و کاهش دید، احتمال لغو یا تاخیر پرواز وجود دارد که مسئولیت آن بر عهده شرکت های هواپیمایی است.

دیدگاهتان را بنویسید