شهروندان با چه شماره تلفنی می توانند با متخلفان تماس بگیرند؟


ساعت: 08:45
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۸/۲۹
کد خبر: 1912264

هیچ ناظری بهتر از خود مردم برای نظارت بر اصناف نیست، سامانه 124 پل ارتباطی بین کارکنان و مردم برای رسیدگی به شکایات آنها به صورت 24 ساعته و فوری است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصر هامون، مهمترین وظیفه سامانه پاسخگویی یکپارچه وزارت حریم خصوصی؛ انتقادات و شکایات مردم از اصناف در سامانه نظارت و رسیدگی به 124 تخلف دریافت می شود.

به منظور تسهیل ارتباط با اشخاص ذینفع و ایجاد امنیت روانی و دسترسی آسان به منابع نظارتی برای بررسی و رسیدگی به درخواست ها و شکایات واحدهای تجاری اعم از بازرگانی، تولید و خدمات، حوزه استفاده از فناوری های روز و پوشش کانال های ارتباطی مانند نرم افزارهای تلفن، فکس، پیامک، درگاه های اینترنتی، ایمیل، صندوق صوتی و تلفن همراه ایجاد شده است تا شهروندان بتوانند از طریق راه های ارتباطی مختلف از خدمات رسیدگی به شکایات خود به صورت یکپارچه استفاده کنند.

مردم چقدر با این سیستم آشنا هستند؟

سامانه 124 پل ارتباطی مسئولان و مردم برای رسیدگی به شکایات آنها به صورت شبانه روزی است و در مواقع ضروری مردم می توانند با شماره تلفن 124 تماس گرفته و شکایات خود را به اتحادیه متخلفان گزارش دهند.

هیچ ناظری بهتر از خود مردم برای نظارت بر اصناف نیست، شهروندان می توانند در هر ساعت از شبانه روز و در اقصی نقاط کشور تخلفاتی از قبیل گرانی، گرانی و عدم درج قیمت کالاهای مصرفی را گزارش کنند.

این سیستم با چه شکایاتی برخورد می کند؟

شکایات عمده در حوزه های مختلف از جمله فروش و اختفای کالای قاچاق، کلاهبرداری، احتکار، تحویل خارج از شبکه، عدم اجرای قوانین قیمت گذاری و توزیع، فروش اجباری، عدم درج قیمت و عدم صدور فاکتور و فاکتور. ، و در اسرع وقت به آن رسیدگی شود. می توان اقداماتی انجام داد.

راه های ارتباطی شامل تماس با شماره 124 مرکز پاسخگویی یکپارچه وزارت صمت، مراجعه به سامانه پاسخگویی www.124.ir، استفاده از نرم افزار تلفن همراه «سمت ما» و یا مراجعه حضوری به پیشخوان های واقع در صنعت، معدن و تشکل های بازرگانی استان ها

با تلفن 124 در تمامی روزهای هفته از ساعت 8 صبح الی 21، کارشناسان سامانه پاسخگویی آماده ثبت شکایات و پاسخگویی خواهند بود.

در سیستان و بلوچستان به بیش از 14000 گزارش مردمی در 7 ماهه امسال از طریق مرکز مدیریت یکپارچه خدمات پاسخگویی و نظارت این اداره کل به شماره 124 پاسخ داده شده است.

ثبت بیش از 6 هزار تخلف اقتصادی از طریق سامانه 124 در سیستان و بلوچستان

ایرج حسن پور مدیرکل صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان با اشاره به ثبت بیش از 6 هزار تخلف اقتصادی از طریق سامانه 124 گفت: 14 هزار و 797 گزارش مردمی از طریق سامانه 124 مرکز جامع مدیریت یکپارچه. برای پاسخگویی و نظارت اداره کل استان در 7 ماه سال جاری شکایاتی به ثبت رسیده است.

وی افزود: از مجموع هشدارهای دریافتی، 6 هزار و 617 تماس منجر به ثبت تخلف شد و مابقی هشدارهای دریافتی با راهنمایی کارشناسان این مرکز پاسخ لازم داده شد و 40 درصد از این هشدارها منجر به ثبت نام شد. از تخلفات

این مسئول بیان کرد: هشت هزار تماس صوتی ضبط شده در مدت مورد گزارش از طریق سامانه تلفنی 124 دریافت و ثبت شد.

و ادامه داد: در این مرکز از 11 فروردین تا 9 مهرماه هشت هزار و 162 نفر از شهروندانی که با 124 تماس گرفته بودند به سوالات و شبهات خود مراجعه کردند.

حسن پور با اشاره به ثبت شکایات به صورت دوره ای و قابل مشاهده اذعان داشت: مراجعه به یکی از درگاه های ارتباطی وزارت حریم خصوصی و پرکردن فرم شکایت در سامانه 124 یا نرم افزار تلفن همراه و یا گزارش شکایت تلفنی یا حضوری. به افسر مسئول وزارت حریم خصوصی و دریافت کد رهگیری از طریق پیامک.

وی گفت: این شکایت توسط کارشناسان مربوطه بررسی و رسیدگی و شکایت خسارت به حوزه خود انتظام ارسال می شود.

در سامانه 124 تکمیل اطلاعات و ثبت گزارش بازرسی توسط بازرس انجام می شود

مدیرکل صمت استان با بیان اینکه تکمیل اطلاعات و ثبت گزارش بازرسی توسط بازرس انجام می شود، گفت: بابت تخلف پرونده تشکیل و به اداره جنایی ارسال و تصمیم به ابلاغ خواهد شد. شاکی

وی ادامه داد: در تمامی حالت های ارتباطی ذکر شده، ذینفعان با ارسال کد رهگیری از طریق پیامک از مراحل مختلف فرآیند پردازش درخواست مطلع می شوند و اقدامات انجام شده نیز از طریق سامانه و نرم افزار کاربردی قابل پیگیری است.

حسن پور افزود: این سامانه آماده دریافت گزارش تخلفات تجاری و اقتصادی، ارتباط با سامانه های مرتبط مانند جام تجارت، انبارها، همتا و سایر خدمات مرتبط با حوزه تولیدی و بازرگانی از طریق شماره تلفن 124 است.

وی خاطرنشان کرد: کارشناسان این مرکز در روزهای عادی از ساعت 7 تا 20 و در روزهای تعطیل از ساعت 9 الی 16 در خط هستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید