برقراری 16000 تماس تلفنی با مرکز مشاوره مراقبت های اجتماعی در استان قزوین

وی افزود: از مهمترین فعالیت های این دفتر می توان به خط مشاوره 1480 و مشاوره تلفنی ذی نفعان اشاره کرد که برای رفع نیازهای فوری تماس گیرندگان و ارائه راهکارها و توانایی تصمیم گیری مناسب به صورت تلفنی انجام می شود که می تواند باعث تثبیت یا بهبود حس افراد شود. سلامت روان

مدیرکل بهزیستی استان قزوین با اشاره به اینکه در 6 ماهه نخست سال 16 هزار نفر با شماره 1480 تماس گرفته اند، گفت: خط 1480 از ساعت 8 صبح تا 12 بعد از ظهر حتی در روزهای تعطیل به صورت شخصی به تماس گیرندگان خدمات مشاوره ارائه می کند. و حوزه خانواده خدمات آموزشی، آموزشی، اعتیاد، کرونا و سایر خدمات را ارائه می دهد.

اجرای طرح محب برای آمادگی در بحران

دهباشی پور درباره طرح محب توضیح داد: طرح مشاوره و حمایت روانی اجتماعی بلایای طبیعی (طرح محب) در راستای اهداف و وظایف آن که ارتقای سطح سلامت و سلامت روان جامعه است، با تاکید بر توانمندسازی به پیشگیری و کاهش مشکلات انجام شده در بلایای طبیعی.

وی با اشاره به مراجعه 480 نفر برای مشاوره به مراکز و خدمات دولتی و 8 هزار نفر به مراکز و خدمات غیردولتی گفت: در این مراکز خدمات مشاوره، روانشناسی و روانپزشکی در حوزه های مختلف خانواده، زوج درمانی ارائه می شود. ، گروه درمانی و کودکان و نوجوانان، تست های روانشناسی برای مددجویان در مراکز دولتی و غیردولتی برای پیشگیری از آسیب های فردی، اجتماعی و خانوادگی و ارتقای سطح سلامت روان جامعه انجام می شود.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین در رابطه با طرح کنترل و کاهش طلاق (نظام تصمیم گیری) اذعان داشت: ساماندهی بهزیستی در کشور مطابق با اجرای تبصره 16 قانون حمایت از خانواده است. برنامه ششم توسعه جمهوری اسلامی و با همکاری قوه قضائیه و شورای عالی انقلاب فرهنگی سامانه دریافت و ارائه خدمات مشاوره ای به زوج های متقاضی طلاق را راه اندازی کرد.

دهپاشی پور ادامه داد: متقاضیان طلاق باید ابتدا درخواست خود را ثبت و برای مراجعه حضوری از طریق سایت زمان http://www.zaman.behzisti.net با توجه به استان و شهر محل سکونت خود وقت ملاقات بگیرند.

وی اذعان داشت: مددجویان طلاق قبل از ورود به دادگاه از خدمات مشاوره تخصصی برخوردار می شوند که در آن کارشناسان به صورت مشترک (در قالب یک تیم 5 نفره متشکل از غربالگر، روانشناس، مشاور و مشاور حقوقی و شرعی واجد شرایط و تایید شده) به بررسی اختلالات می پردازند. مشکلات متقاضیان طلاق با مراجعه به کارشناسان مورد تایید مستقر در مراکز مورد تایید بهزیستی و دادگستری و دریافت خدمات مشاوره تخصصی و مداخله ای به ابعاد مختلف پرداخته و زمینه های سازش و حفظ انسجام خانواده را فراهم می کنند.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین تصریح کرد: به منظور کاهش عوارض و آسیب های ناشی از طلاق، توصیه ها و راهنمایی های لازم را در خصوص دوران پس از طلاق، نحوه برقراری ارتباط و نحوه نگهداری از فرزندان پس از طلاق ارائه می کنند. .

دهپاشی پور درباره طرح غربالگری اضطراب گفت: این طرح از سال 93 برای سنجش و شناسایی اضطراب کودکان 5 تا 6 ساله در پایگاه های سیار و ثابت اجرا می شود و موارد مشکوک برای درمان روانشناختی به مراکز مشاوره و روانشناس کودک ارجاع می شوند.

ارائه خدمات آموزش پیش از ازدواج به 650 نفر در استان

وی افزود: طرح غربالگری اضطراب ناشی از شیوع ویروس کرونا به صورت مجازی و در سامانه غربالگری اجرا می شود و والدین می توانند با مراجعه به سامانه مشاوره و تکمیل پرسشنامه اضطراب فرزند 5 تا 6 ساله خود را ارزیابی کنند.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین تصریح کرد: طرح پیش از ازدواج دختران و پسران مجرد در سطح دبیرستان ها، دانشگاه ها، مراکز آموزشی و محیط های مختلف در طول سال اجرا می شود که گزارش ها نشان می دهد با توجه به افزایش دانش از میان جوانان، بسیاری از آشنایی ها منجر به ازدواج نکردن او می شود و باعث انتخاب درست و تشکیل خانواده ای موفق شده است.

دهپاشی پور در خصوص طرح زندگی خانوادگی (پیشگیری از طلاق) اظهار کرد: این طرح برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی در خانواده و همچنین ارتقای سلامت روانی و اجتماعی خانواده طراحی شده است. این آموزش پیشگیرانه شامل بهبود و افزایش آگاهی، اطلاعات و مهارت هایی است که با توجه به نقش محوری خانواده و با هدف افزایش رضایت و ثبات خانواده ها شکل می گیرد.

وی گفت: در شش ماهه نخست هزار و 236 پرونده در رابطه با طرح کنترل و کاهش طلاق (سامانه تصمیم گیری) تشکیل شده که 17.53 درصد آنها منجر به صلح و سازش شده است.

وی با اشاره به ارائه خدمات آموزش قبل از ازدواج به 650 نفر در استان گفت: بیشترین دلایل مراجعه افراد به مراکز مشاوره مربوط به مشکلات زوجین، مشکلات پیش از ازدواج، مشکلات بین فردی، فرزند پروری و نوجوانی، اختلالات خلقی است. (اضطراب – افسردگی) و…) و اعتیاد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید