بازار مافیایی مشاوره انتخاب رشته کنکور داغ شد/ برای آزار و اذیت دانشجویان آینده به بهانه مشاوره و انتخاب رشته کنکور


زمان: 12:30 بعد از ظهر
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۱
کد خبر: 1889313

هزینه های نجومی موسسات غیرمجاز در سایه عدم نظارت;

با شروع انتخاب رشته داوطلبان کنکور، بازار بازار مافیای مشاوره کنکور داغ شده و موسسات غیرمجاز به بهانه مشاوره و انتخاب رشته اقدام به کلاهبرداری از مردم می کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سفیرافلاک، برای بسیاری از دانش آموزانی که تحصیلات خود را به پایان رسانده اند، کنکور یکی از مهم ترین مراحل و درسی تعیین کننده محسوب می شود و بر همین اساس است که برای قبولی در دانشگاه و غلبه بر موانع پیش رو تمام تلاش خود را می کنند. برای عبور از این مرحله

سال هاست که مافیا در کنکور نفوذ کرده و از همه ابزارها برای کلاهبرداری از دانش آموزان استفاده می کند، تبلیغات توخالی و جعلی یا ضمانت های روشن در نگاه اول فقط برای گرفتن هزینه های کلان داده می شود و عده ای سودجو در موسسات غیرمجاز مشاوره می دهند.

اگرچه به گفته بسیاری از متولیان این موسسات به صورت غیرمجاز فعالیت می کنند، اما فعالیت این موسسات چندان محرمانه نیست و سوال اینجاست که اگر این موسسات که روز به روز در حال افزایش هستند غیرمجاز هستند چرا مسئولین این موضوع را انجام نمی دهند. به از بین بردن آنها فکر می کنید؟

این موسسات با نام های مختلف چند سالی است که با وعده های مختلف اقدام به جذب داوطلبان کنکور می کنند، این موسسات غیرمجاز هزینه های هنگفتی را از اولیای دانش آموزان می گیرند اما در نهایت معلوم نیست چه اتفاقی می افتد.

از چند روزی که داوطلبانی که در کنکور سراسری امسال پذیرفته می شوند باید رشته خود را انتخاب کنند و بازار مافیایی برای مشاوره انتخاب رشته برای این داوطلبان کنکور داغ شده و مردم به بهانه مشاوره انتخاب رشته دست و پا می زنند.

اما برخی از این موسسات کمی پا را فراتر گذاشته و نه تنها در فضای مجازی تبلیغ می کنند، بلکه اخیراً برای برخی از شهروندان پیامک ارسال می کنند و از آنها می خواهند به موسسه خاصی مراجعه کنند، فقط منطقه ای را انتخاب می کنند که موسسات مختلف شماره دارند ورودی دانشجو کجا هستند. امتحان سوال بزرگی است


لزوم همکاری با مؤسسات غیرمجاز

سعادتی یکی از والدین دانش آموزان گفت: فرزندم را در یکی از این موسسات برای کنکور ثبت نام کردم تا طبق برنامه درس بخواند و او را آماده کردم.

وی افزود: در کنار همه این هزینه ها، به هر بهانه ای هزینه های دیگری را نیز کاهش می دهند که من باز هم پذیرفتم، اما از مسئولان درخواست می شود به این موضوع توجه جدی داشته باشند و در صورت غیرمجاز بودن این موسسات، منحل شوند تا انجام نشود. از این طریق هزینه ها را کاهش دهید اگر اجازه دارند حداقل بر آنها نظارت کنید.

سعادتی تصریح کرد: بسیاری از والدینی که فرزندان خود را در این موسسات ثبت نام می کنند سعی می کنند تا یک سال دیگر فرزندانشان از کنکور عقب نمانند اما گاهی این هزینه ها به بالای 20 میلیون تومان می رسد.


نقره مردم را برای انتخاب رشته ساده گرم می کند

محرابی یکی از والدین دانش آموز دیگری می گوید: «امسال فرزندم کنکور داد و حالا برای انتخاب رشته به یکی از موسسات رفتیم. می گفت باید 800 هزار تومان نقدی بپردازید تا اقدامات اولیه برای انتخاب رشته انجام شود».

وی افزود: این موسسه روزانه تعداد قابل توجهی از سوژه ها را مشاوره و انتخاب می کند و هزینه های گزافی دریافت می کند که اگر غیرمجاز است چرا جمع آوری و پلمپ نمی شود؟ آیا وقت آن نرسیده که مسئولان به فکر این نهادها باشند؟

محرابی تصریح کرد: هر نهادی برای انتخاب رشته هزینه مشخصی می گیرد تا به عنوان مشاور برتر معرفی شود که متاسفانه به دلیل بی توجهی متولیان، بازار موسسات غیرمجاز به سکه تبدیل شده است.


ایجاد 18 پایگاه انتخاب رشته در لرستان

رضا عزتی مدیر کل آموزش و پرورش لرستان در گفتگو با سفیر افلاک گفت: در خصوص اعلام نتایج اولیه کنکور زمان انتخاب رشته اعلام شده و 18 پایگاه انتخاب رشته برای کنکور در استان ایجاد شده است. لرستان.

وی افزود: مشاوران مجربی در این پایگاه ها مستقر هستند که داوطلبان را در انتخاب رشته راهنمایی و همراهی می کنند و از اولین روز انتخاب رشته تا پایان مهلت اعلام شده فعال هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان تصریح کرد: داوطلبان مجازند با توجه به استعداد، توانایی، علاقه و قدردانی خود در انتخاب رشته توجه کنند.

عزتی با اشاره به انگیزه سودجویی برخی از مراکز در انتخاب رشته گفت: متاسفانه برخی با تقلب سعی در معرفی خود به عنوان مشاور دارند و به همه متقاضیان و والدین توصیه می شود برای انتخاب رشته به مراکز معتبر و مجاز مراجعه کنند. رشته.


داوطلبان کنکور نباید توسط موسسات غیرمجاز گمراه شوند

سهراب مرادزاده معاون پرورشی و مشاوره اداره کل آموزش و پرورش لرستان در گفتگو با سفیر افلاک گفت: آموزش و پرورش استان 18 مرکز برای انتخاب داوطلبان کنکور شناسایی کرده است و مشاوران مستقر در مراکز توسط سنجش آموزش می بینند. سازماندهی آموزش های لازم، اما به غیر از این تعداد پایگاه، سایر موسسات مورد تایید سازمان سنجش نیستند.

وی افزود: برخی از داوطلبان و قبول شدگان کنکور برای انتخاب رشته به موسسات غیرمجاز مراجعه می کنند و گاهی برای یک انتخاب رشته ساده تا 12 میلیون تومان از آنها دریافت می شود تا اینکه بتوانند مشاوره داده و رشته ای را انتخاب کنند که برای همه مناسب باشد. به داوطلبان توصیه می شود برای انتخاب رشته فقط به پایگاه های مجاز مراجعه کنند.


شاد نیز به کمک دانشجویان آینده آمد

معاون مشاوره آموزش و پرورش لرستان گفت: علاوه بر این در سامانه شاد بخشی برای متقاضیان کنکور در نظر گرفته شده است که می توانند به این قسمت مراجعه کرده و از حوزه ها و پایگاه ها اطلاعات لازم را کسب کنند و این یک فرصت است. برای شما نیز می توانید از این استفاده کنید.

مرادزاده بیان کرد: در پایگاه هایی که زیر نظر آموزش و پرورش کار می کنند اگر تخلفی صورت بگیرد قابل ردیابی است اما وقتی تخلف یا هزینه های گزافی در موسسات غیرمجاز گرفته شود نمی توان اقدامی کرد. آنها در گذشته با پیگیری های زیادی بسته شده اند.

تکلیف موسسات غیرمجاز که کاری جز کلاهبرداری از افراد ندارند باید یکبار برای همیشه رفع شود و آموزش و پرورش مشاوره بیشتری برای کمک به داوطلبان معرفی کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید