شروع انتخاب رشته دکتری 1401 از امروز + جزئیات و مهلت انتخاب رشته دکتری

شروع انتخاب رشته دکتری 1401 از امروز + جزئیات و مهلت انتخاب رشته دکتری

روز جدید : مهلت انتخاب رشته داوطلبان مجاز در آزمون دکتری از امروز پنجشنبه آغاز و تا یکشنبه ۲۸ فروردین ماه ادامه دارد.

کارنامه نتایج اولیه آزمون ورودی دوره دکتری (نیمه متمرکز) سال 1401 در سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شد و قبولی یا عدم پذیرش در این آزمون به اطلاع داوطلبان رسید.

در سایت سازمان سنجش آموزش کشور نیز راهنمای آنلاین انتخاب رشته برای داوطلبان حق انتخاب رشته قرار گرفته است.

مهلت انتخاب رشته از امروز پنجشنبه 26 فروردین ماه آغاز می شود و تا یکشنبه 27 فروردین ماه ادامه دارد.

نحوه پر کردن فرم انتخاب رشته

متقاضیان باید در مهلت مقرر با مطالعه دقیق دفترچه راهنما و بر اساس وضعیت مجاز در رشته های مختلف (روزانه، نوبت دوم، پردیس خودگردان، پیام نور، غیردولتی و غیردولتی، حداکثر 50 محل در فرم انتخاب رشته ثبت نام کنند. غیر دولتی – انتفاعی).

در صورت انجام صحیح مراحل انتخاب رشته، کد رهگیری 15 رقمی به عنوان رسید انتخاب رشته از طریق سایت سازمان سنجش نشان دهنده مراحل انجام شده در اختیار متقاضی قرار می گیرد و متقاضی باید آن را ثبت و نگهداری کند.

با توجه به تنوع دوره آموزشی و به منظور افزایش دقت انتخاب رشته در هنگام نمایش عناوین رشته های انتخابی پس از درج کد منطقه در سایت سازمان ارزیابی کلیه رشته های انتخابی دوره های روزانه به رنگ مشکی نوبت دوم قرمز روشن پیام به رنگ آبی سازمان غیرانتفاعی با رنگ سبز، محوطه دانشگاه به رنگ نارنجی و دوره مشترک با رنگ بنفش نشان داده شده است.

چنانچه متقاضی پس از تکمیل فرم و دریافت کد رهگیری، تمایل به ویرایش اطلاعات خود را داشته باشد، می تواند تا پایان مهلت انتخاب رشته یعنی یکشنبه 17 فروردین ماه نسبت به ویرایش اقدام کند.

متقاضیان متقاضی در رشته آموزشی با توجه به مجموع نتیجه کسب شده در رشته سهمیه و حد نصاب منتخب، تغییر موسسات و سایر ضوابط مرحله مصاحبه و بررسی سوابق علمی و پژوهشی معرفی می شوند.

فردی که پذیرفته می شود در صورت عدم ارزیابی مورد نیاز از سوی موسسات برای مرحله مصاحبه و بررسی سوابق علمی و پژوهشی معرفی نخواهد شد.

داوطلبان پزشکی شرکت کننده در این آزمون قبل از تکمیل فرم انتخاب رشته آنلاین به وضعیت خود در رابطه با طرح تعهد وزارت بهداشت توجه داشته و از ادامه تحصیل منع نشوند.

متقاضیان تحصیل در دانشگاه آزاد در صورت مجاز به انتخاب رشته می بایست به سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد به نشانی www.azmoon.org مراجعه و بر اساس پیام های منتشر شده در این سایت نسبت به ثبت نام اقدام کنند. .

متقاضیان علاقه مند به انتخاب یکی از رشته های امتحانی مرتبط با دانشگاه های امام صادق (ع)، دانشگاه امام حسین (ع) و علوم انتظامی امین که در صورت تمایل و داشتن شرایط لازم، مجاز به انتخاب رشته فقط در رشته های غیرروزانه می باشند. شرایط طبق توضیحات در انتهای دفترچه می توانند کد رشته محلات مربوط به دروس روزانه همان دانشگاه ها را انتخاب کنند.

اسامی برگزیدگان دارای حد نصاب شرکت در مرحله دوم (مصاحبه، بررسی سوابق علمی و پژوهشی و …) در دهه سوم اردیبهشت ماه 1401 از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر می شود.

دیدگاهتان را بنویسید