آخرین مهلت انتخاب رشته 1401 کنکور ارشد; تا نیمه شب امروز


ساعت: 09:51
تاریخ انتشار: 1401/04/04
کد خبر: 1878324

سایت سازمان سنجش اعلام کرد که داوطلبان پذیرفته شده برای انتخاب رشته در آزمون کارشناسی ارشد منقطع 1401 تا ساعت 24 امروز 13 تیرماه سال جاری فرصت دارند نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نتایج اولیه به همراه پروتکل آزمون کارشناسی ارشد 1401 در روز یکشنبه 30 خرداد و راهنمای انتخاب رشته (شماره 2) از آزمون کارشناسی ارشد 1401 در روز سه شنبه 30 خرداد 1401 سنجش در سایت منتشر شده است. سازمان.

متقاضیانی که مجاز به انتخاب رشته های تحصیلی هستند باید ابتدا دفترچه راهنمای انتخاب رشته (دفترچه شماره 2) را مطالعه و سپس با توجه به نتیجه اعلام شده در اطلاعیه نتایج اولیه، کد رشته محل مورد نظر خود را استخراج کنند. مناطق و ترتیب علاقه به ترتیب. آن را در فرم پیش نویس درج کنید.

متقاضیان پس از احراز صحت رشته محله های انتخابی خود تا ساعت 24 روز شنبه 4 تیر 1401 فرصت دارند با وارد کردن اطلاعات کارت اعتباری، شماره شناسایی یا کد رهگیری که در پایان ثبت نام اولیه به متقاضی داده شده است. توسط سامانه ورود به برنامه انتخاب پرواز) جهت ثبت نام و تکمیل کد رشته محل های انتخابی (حداکثر 100 کد پرواز) و فرم الزامی است.

پس از تایید نهایی رشته های انتخاب شده توسط متقاضی، رسید توسط سامانه در اختیار وی قرار می گیرد در غیر این صورت انتخاب رشته آنها تکمیل نمی شود.

متقاضیان حق انتخاب رشته دارند قبل از تکمیل فرم انتخاب رشته، بندهای زیر را رعایت کنند که در صورت تیک زدن در یکی از این موارد، مجاز به انتخاب رشته خواهند بود. هنگامی که مشخص شود متقاضی به طور عمدی یا غیر عمدی حقایق را کتمان کرده است، در هر مرحله (پذیرش، آموزش و غیره) از آزمون محروم می شود:

1. اطلاعات فوق (میانگین نمره هر کاردانی و کارشناسی، رشته و محل تحصیل دوره کارشناسی و تاریخ فارغ التحصیلی) مورد تایید می باشد.

2. اطلاعات فوق (میانگین معدل کاردانی و کارشناسی، مدرک و محل تحصیل دوره کارشناسی و تاریخ فارغ التحصیلی) مورد تایید نبوده و مغایرت دارد.

3. تکمیل می کنم / حداکثر تا 31 شهریور 1401 تکمیل نمی کنم.

توضیحات بند 3: متقاضیان در صورت علامت زدن بند 3 مجاز به تصحیح و ویرایش معدل، دانشگاه محل تحصیل و تاریخ فارغ التحصیلی خواهند بود و پس از ویرایش این عناصر و تایید آنها، مجاز به انتخاب رشته خواهند بود. .

متقاضیانی که جزو پذیرفته شدگان نهایی بوده و در هنگام ثبت نام در موسسه محل قبولی، معدل را رعایت نکنند، طبق مصوبات و دستورالعمل های مربوطه ثبت نام مشروط خواهند شد و پس از بررسی وضعیت تحصیلی، در صورت عدم نتیجه اولیه ثبت نام خواهند شد. ، پذیرفته خواهند شد. لغو خواهند شد.

متقاضیان موظفند معدل خود را مطابق با مفاد بخش “یادآوری های مهم معدل” در صفحه 5 دفترچه راهنمای انتخاب رشته (شماره 2) این آزمون بررسی کنند تا میانگین نمره اعلام شده برای آن سازمان مشخص شود و معدل قبول می شود. ، مغایرت ندارد.

سیستم انتخاب رشته به گونه ای طراحی شده است که تا حدودی هوشمند باشد، زیرا اشتباهات احتمالی را هنگام انتخاب دوره آنلاین به داوطلبان یادآوری می کند (به عنوان مثال: انتخاب کد رشته محلی که داوطلب در آزمون قبول نشده است یا در گرایش گرایش). فیلد آزمون مجاز به انتخاب رشته نیست). متقاضیان باید نسبت به اصلاح اشتباهات اقدام کنند.

متقاضیانی که تمایلی به ثبت نام در رشته های دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و دانشگاه پیام نور ندارند، در صورتی که حداقل نتیجه تحصیلی لازم برای انتخاب رشته این دانشگاه ها را کسب کرده باشند، در قسمت «جزئیات ثبت نام» پیام دهند. برای انتخاب این فیلدها در گزارش اعلام نتایج اولیه.

در صورتی که این متقاضیان علاقه مند به انتخاب رشته های مرتبط با دانشگاه ها و دانشگاه های غیرانتفاعی و دانشگاه پیام نور باشند، می بایست پس از واریز مبلغ 200000 ریال نسبت به اعلام علاقه به رشته های تحصیلی دانشگاه پیام نور اقدام نمایند یا خیر.- موسسات سودآور از طریق سامانه اینترنتی و از طریق کارت های بانکی اعضای شبکه شتاب نسبت به انتخاب این دانشگاه ها و موسسات ابراز علاقه و سپس در فرم انتخاب پرواز آنلاین این رشته ها را وارد کنند.

انتخاب رشته رشته های دانشگاه آزاد اسلامی به صورت جداگانه و با استفاده از کد دسترسی مندرج در پروتکل اعلام نتایج اولیه آزمون از طریق دانشگاه مذکور انجام می شود. متقاضیانی که در یکی از رشته های دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و یا دانشگاه آزاد اسلامی پذیرفته می شوند، می توانند منحصراً در یکی از موسسات مورد نظر خود ثبت نام و تحصیل کنند.

به گزارش مهر، آزمون کارشناسی ارشد 1401 با توجه به علاقه مندی آنان به شرکت در دومین مجموعه امتحانی در روزهای 28، 29 و 30 اردیبهشت 1301 با حضور 647209 داوطلب برگزار شد. از مجموع 647 هزار و 209 داوطلب شرکت کننده در 1401 آزمون کارشناسی ارشد، 450 هزار و 422 نفر حق انتخاب رشته را داشتند.

ظرفیت کل پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته 1401 در مقاطع مختلف (روزانه و غیر روزانه) 136786 می باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید