خبر مهم کنکور / مهلت انتخاب رشته کنکور امروز به پایان می رسد

خبر مهم کنکور / مهلت انتخاب رشته کنکور امروز به پایان می رسد

روز جدید زمان انتخاب داوطلبان آزمون سراسری دانشگاه ها و دانشکده ها 1401 که از روز دوشنبه 26 مرداد ماه آغاز شده بود، امروز شنبه 31 مرداد به پایان می رسد.

کنکور دانشگاه و آموزش عالی از 17 تیرماه آغاز شد و به مدت 4 روز ادامه داشت.

در این مدت یک میلیون و 489 هزار و 220 داوطلب در بزرگترین آزمون ورودی دانشگاه های کشور با یکدیگر به رقابت پرداختند که از این تعداد 915 هزار و 41 داوطلب زن و مابقی مرد بودند.

بر اساس اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، بیش از یک میلیون و 157 هزار داوطلب در کنکور امسال حق انتخاب رشته داشتند که از این تعداد 530 هزار داوطلب در رشته های با آزمون و بدون آزمون دانشگاه ها و دانشگاه ها پذیرفته شدند. دانشکده ها.

داوطلبان در صورت انتخاب رشته های روزانه و قبولی در آن به هیچ عنوان حق شرکت در آزمون انتخاب رشته سراسری سال بعد را ندارند.

داوطلبان می توانند 150 کد رشته محل را از راهنمای انتخاب رشته بازیابی کرده و در مهلت انتخاب رشته بر اساس علاقه اولویت بندی کنند.

پس از تایید نهایی کدهای انتخاب شده توسط متقاضی، یک عدد 15 رقمی به عنوان تاییدیه انتخاب رشته توسط سامانه در اختیار متقاضی قرار می گیرد و دریافت کد 15 رقمی به معنای تایید انتخاب رشته می باشد. متقاضیان توجه داشته باشند که مراحل انتخاب رشته تا زمانی که این کد را دریافت نکنند کامل نمی شود. پس از انجام مراحل و ارسال اطلاعات، این رسید در صفحه ای جداگانه به متقاضی ارائه می شود.

اسامی کنکورهای پذیرفته شده نهایی شهریور ماه سال 1401 اعلام می شود.

دیدگاهتان را بنویسید