آیا یحیی گل محمدی انتخاب استقلال را تایید کرده است؟ پاسخ مهم سرمربی سرخ ها

آیا یحیی گل محمدی انتخاب استقلال را تایید کرده است؟  پاسخ مهم سرمربی سرخ ها

یحیی گل محمدی سرمربی تیم پرسپولیس برای اولین بار در این فصل در حاشیه تمرین امروز با خبرنگاران صحبت کرد و در گفت وگویی به سوالات آنها پاسخ داد.

شرایط تیم پیش از ترکیه؟

تمریناتمان را از شش روز پیش شروع کردیم و امروز ششمین روز تمرین است. شش جلسه و دو جلسه تمرین با وزنه تمرین کردیم و فردا آخرین روز حضورمان در تهران است و سپس به اردوی ترکیه می رویم. البته قرار بود امروز برویم که به دلیل ناهماهنگی اردوی دو هفته ای ما به هشت روزه تبدیل شد. ما به دلیل مشکلات کمی در تمرینات تاخیر داشتیم، اما خدا را شکر شروع کردیم و بچه ها یکی یکی اضافه می شوند و فکر می کنم برای رسیدن به فرم کلی تیم زمان بیشتری می برد. ما با جدیت بیشتری به کار خود ادامه می دهیم.

از نقل و انتقالات رضایت دارید؟

ببینید یک توضیح کلی بدهم، ریشه همه این مشکلات در بحث علی بیرانوند یا شروع نکردن تمرینات، بحث مالی است که در باشگاه خیلی زیاد بوده و هست. این ریشه همه مشکلات است. اگر پول بچه ها و علی را به موقع می دادیم این مشکلات پیش نمی آمد. به هر حال باشگاه سعی کرد این مشکلات را حل کند. می دانیم که باشگاه با مشکلات زیادی مواجه است و به سختی می توان برای باشگاه خود پول گرفت. امیدواریم در هر صورت روند خوبی داشته باشیم و امیدوارم مسائل هر چه زودتر حل شود. ما 6 بازیکن را از دست دادیم و باید از آنها به خاطر تلاش هایشان در طول فصل برای کسب عنوان قهرمانی تشکر کنم. به هر حال شرایط و ماهیت فوتبال این مشکلات را هم به همراه دارد. امیدوارم هرچه زودتر تیم ما تشکیل شود و به خصوص در بحث تاکتیکی تمرینات بیشتری داشته باشیم و شکل تیمی بگیریم. فکر می کنم 10-12 روز باختیم و یک ماه مانده به فصل، بریم سراغ بازی هایی که داریم.

دلیل تغییر اردوی دو هفته ای به هشت روزه؟

گفتم نه، بحث ناهماهنگی در آنجا مطرح شد و متأسفانه به همین دلیل اردوگاه ما جابه جا شد.

جذابیت سعید عزت اللهی و…؟

ما الان با 19 بازیکن پر شده ایم. امسال سال عجیبی برای بستن تیم است چون سهمیه زیر 25 سال را حذف کردند و سه بازیکنی که در آن سهمیه داشتیم به لیست بزرگسالان منتقل شدند که کار را برای ما بسیار سخت کرد. از طرفی 20 بازیکن بزرگتر 19 شدند. این باشگاه را سخت کرد و واقعاً نمی دانم چطور باید بگویم. ببینید، قانونی وضع شده که باید با وکلا بنشینید و ببینید این چیست. بسیاری از بندها مبهم و نامفهوم هستند. قصد این اتفاقات را نمی دانم… حالا حساب کردیم با توجه به اینکه سهمیه زیر 25 سال حذف شد، 40 بازیکن از لیگ برتر حذف می شوند و باید به لیگ 1 بروند یا بمانند. برای من سخت است که ببینم آیا این وضعیت منجر به پیشرفت می شود یا خیر. از طرف دیگر، اگر کسی در مورد آن صحبت کند، خیلی سریع واکنش نشان می دهد. هرکسی در این مورد صحبت می کند به دنبال پیشرفت برای فوتبال است. من از مسئولان می خواهم قوانین را بررسی کنند زیرا ما در آسیا هستیم.

مقررات سقف بودجه؟

شما ببینید تیم های عربی چه خرج می کنند، چه بازیکنانی جذب می کنند. من می خواهم مدیران باشگاه مطالبه گر باشند. مثلا من می گویم به عنوان مربی به یک مهاجم شش دانگ نیاز داریم که قیمت گرانی داشته باشد. باشگاه باید بتواند برود و آن را بخرد تا من استفاده کنم، شرط حرفه ای بودن این است. الان شده 2 میلیون و 3 میلیون و 5 میلیون! باید تلاش کنیم درآمد باشگاه ها افزایش پیدا کند. اصل نمایش یعنی درآمدزایی برای باشگاه ها باید محقق شود. مخصوصا حق پخش مسابقات. آقای تاج و دیگر آقایانی که در این فوتبال تصمیم می گیرند و مدیران باشگاه ها همه باید تصمیم خوبی بگیرند و هدف خوبی داشته باشند و باشگاه ها هم باید درآمدزایی بیشتری داشته باشند تا بتوانیم حرفی برای گفتن داشته باشیم. آسیا. راه می رویم و راه می رویم تا به سدی برخورد کنیم، برگردیم. این کار را واقعا سخت می کند. چه اشکالی دارد که فوتبال ما به دنبال بازیکنان میلیون دلاری برود، چه اشکالی دارد؟

حضور در لیگ قهرمانان آسیا؟

اگر به دنبال کیفیت هستیم و می خواهیم در آسیا برای تقویت باشگاه ها حرفی برای گفتن داشته باشیم، باید مشکلات درآمدزایی آنها حل شود. ما همیشه اصل را گذاشته ایم و گیر داده ایم که لیست این شماره است، فلان آقا، شماره اصلی جای دیگری است! نکته اصلی این است که سعی کنیم فوتبال خود را حرفه ای تر کنیم. بخش دولتی را رها کنید و به بخش خصوصی بروید، راهش همین است. ما همیشه در ابتدای فصل درباره این مسائل صحبت می کنیم. اما متاسفانه هیچ اقدام عملی انجام نمی شود و این کار را برای باشگاه ها، مربیان و مدیران سخت می کند.

جذب مهاجم خارجی؟

گفتم ما 19 بازیکن بزرگسال داریم، جایی برای جذب بازیکن بیشتر نیست. ما باید بالا و پایین برویم و یک نفر را از لیست خط بزنیم. الان کار خیلی سخت شده، صحبت هایی که من داشتم به خاطر همین مشکلات بود.

بازی با سه مدافع میانی؟

تلاش برای بازی با سیستم سه دفاعی قطعاً دور از ذهن است، در کنار آن بازیکنانی که نام بردید، فرشاد فرجهی را هم داریم. ما چهار بازیکن خوب در دفاع داریم. بازی های آسیایی، لیگ و جام حذفی را در پیش داریم. شرایط خیلی سخت است. ممکن است هر چهار تا پنج روز یک بازی داشته باشیم. به دلیل شدت مسابقات حتی ممکن است به بازیکنان جوان خود نیاز داشته باشیم. همه مدافعان ما با کیفیت هستند و خوشحالم که چنین بازیکنانی در خط دفاع داریم. از هر کسی که آمادگی بیشتری داشته باشد یا در سیستم تیمی قرار بگیرد استفاده خواهیم کرد. مهم نیست، هر تیمی هدف یکسانی دارد و آن هم رسیدن به موفقیت است و در این مسیر سخت و دشوار قطعاً باید به هم کمک کنیم. فرقی نمی کند کدام بازیکن بازی کند یا نه. بازیکنان این فرصت را دارند که خودشان را ثابت کنند و برای تیم سازنده باشند.

آیا هواداران از بیرانوند ناراحت هستند؟

من ریشه مشکلات را گفتم، اگر این مشکلات نبود قطعا این اتفاقات نمی افتاد. ما باید آنها را تعمیر کنیم. دوم اینکه من اتفاقی که افتاده را نمی پذیرم. برای باشگاه ما خوب نبود اما به هر حال باید مشکلات بازیکنان را بشنویم و ببینیم آنها چه مشکلاتی داشتند و دارند و برای رفع مشکلات گام برداریم. اینکه برای بازیکنی چنین اتفاقی افتاده و ما ببخشیم یا نکنیم، بحثی نیست که الان مطرح کنیم. می دانید که بیرانوند فصل گذشته یکی از ارکان قهرمانی بود. او به غیر از سال گذشته سال های خوبی هم برای پرسپولیس و هواداران داشت، قطعا برای ما فراموش نخواهد شد و سرمایه ارزشمندی است و مسائل را به خوبی درک می کند. هواداران راه قهرمانی را به ما نشان می دهند، من همیشه گفته ام که با بخشش، حمایت و راهنمایی آنها. آنها همیشه این مسیر را به ما نشان داده اند و از تک تک آنها تشکر می کنیم. همه ما یک هدف بزرگ داریم، یعنی رسیدن به موفقیت های بیشتر.

آیا عصبانیت کمال موفقیت نیست؟

من با کمال موافقم این اتفاقات می تواند در فوتبال حرفه ای رخ دهد. او برای تیم سخت کار می کند و من هرگز او را فراموش نمی کنم. او آسیب های زیادی به خصوص کتف و درد داشت و در بسیاری از بازی ها با درد بازی کرد. من فقط می توانم از طرف خودم از او تشکر کنم. همه ما مدیون این بازیکنان به خصوص کمال هستیم و برای او آرزوی سلامتی دارم. در این شرایط سخت نقل و انتقالات، جدایی عجیب او از پرسپولیس هم اتفاق افتاد. به هر حال باشگاه مشاور فرهنگی و اجرایی دارد، باید پیگیر باشند و در روابط خوب برنامه و بازی خوبی برای او تدارک ببینند و شرم را از خود دور کنند. شکایت های او درست بود. همچنین از او به خاطر سال های خوبی که برای پرسپولیس و هواداران انجام داد تشکر می کنم.

تمدید قرارداد کریم باقری؟

مطمئناً من و بازیکنان این درخواست را داریم. همه دلمون براش تنگ شده واقعا تصور پرسپولیس بدون کریم برایم سخت است. امیدوارم هر چه زودتر برگردد و باشگاه به کارش ادامه دهد. کریم بازیکن بزرگی برای باشگاه و مربی بزرگی است. حضور او در کنار ما قلب ما را قوی می کند. به شخصه امیدوارم مشکلات کریم باقری حل شود.

جدایی عیسی آل کثیر؟

نمی دانم. دیشب صحبت های زیادی با او داشتم، او برای امضای قرارداد با مشکل مواجه شد، نمی دانم چه اتفاقی افتاد، اما از او خواستم در تیم بماند و بیشتر با مدیران باشگاه صحبت کنم، من نمی دانم. از آخرین رویدادها مطلع شوید

تمدید با عیسی می خواهید؟

او مدت زیادی در فهرست 19 نفره ما بوده است. من از ابتدا می دانم که او مصمم به ماندن است و کاری خواهم کرد که او برگردد.

دیدگاهتان را بنویسید