بورل: ما به یک نکته مهم رسیدیم. این آخرین میلیمتر است. احیای برجام جهان را کمی امن‌تر می‌کند/ پاسخ آمریکا را گرفتم. اکنون وظیفه ایران است که پاسخ دهد

بورل: ما به یک نکته مهم رسیدیم.  این آخرین میلیمتر است.  احیای برجام جهان را کمی امن‌تر می‌کند/ پاسخ آمریکا را گرفتم.  اکنون وظیفه ایران است که پاسخ دهد

روز جدیدجوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: من پاسخ آمریکا را دریافت کردم. اکنون وظیفه ایران است که به این موضوع پاسخ دهد.

جوزپ بورل در مصاحبه ای که امروز در پرتیراژترین روزنامه اتریشی منتشر شد، نسبت به نتیجه مذاکرات ابراز خوش بینی کرد و گفت: پاسخ آمریکا را دریافت کردم. اکنون وظیفه ایران است که به این موضوع پاسخ دهد.

بورل با ارزیابی نقش اتریش در مذاکرات اخیر گفت: به لحظه مهمی رسیده ایم. این آخرین میلی متر است. (احیای برجام) جهان را کمی امن تر خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، این اظهارات جدید بورل در حالی مطرح شد که «ناصر خانانی» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اخیرا اعلام کرد در آخرین دور مذاکرات در وین پیشنهاداتی از سوی اتحادیه اروپا ارائه شده است. هماهنگ کننده به کشورهای مذاکره کننده از جمله ایران معرفی شد و طرف ایرانی بر اساس رویکرد سازنده و مسئولانه خود در زمان مقرر پاسخ خود را به پیشنهاد طرف اروپایی داد.

بورل نیز چند روز پیش و قبل از پاسخ آمریکا در حاشیه سمیناری در اسپانیا گفت: به نظر من پاسخ ایران منطقی است.

واشنگتن اخیرا به طور رسمی به اظهارات تهران در مورد متن پیش نویس پاسخ داد و اعلام کرد که برخی از مسائل حل نشده باقی مانده است.

امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه اخیراً در خصوص مذاکرات هسته ای اظهاراتی داشته و ازسرگیری این توافق را منوط به تصمیم تهران می داند و اعلام کرده که اکنون توپ در زمین ایران است.

دیدگاهتان را بنویسید