افشاگری سرمربی سرخ ها: وظیفه من سرمربی استقلال نیست

افشاگری سرمربی سرخ ها: وظیفه من سرمربی استقلال نیست

ساکت الهامی که تجربه قهرمانی در جام حذفی را با تراکتور دارد، در اواسط لیگ بیستم هدایت نساجی را برعهده گرفت و سال گذشته توانست این تیم را در لیگ برتر حفظ کند. تیم نساجی با هدایت الهامی پس از 23 هفته رقابت در پایان سال در رده یازدهم قرار دارد و سرمربی این تیم می خواهد در سال جدید عاقبت به خیری با این تیم داشته باشد. گفت و گوی الهامی که یکی از مربیان قابل تحسین نسل قبل فوتبال است را می خوانید:

1400 چطور بود؟

سال خوبی بود؛ از نظر ورزشی تیم نساجی در لیگ برتر ماندگار شد و در زندگی شخصی هم خدا را شکر همه چیز خوب پیش رفت.

گفتی اگر مشکلات نساجی را بدانی رهنمودهای او را نمی پذیری.

روز اولی که به نساجی رفتم فکر می کردم بزرگترین اشتباه را مرتکب شده ام و حتی نزدیک ترین ها هم فکر می کردند اشتباه است اما وقتی خدا چیزی را تعیین کند شما را رها نمی کند. چیزی که اصلا دوست نداشتم حالا تبدیل به محبوب ترین اتفاق دوران فوتبالم شده است. کاری که بازیکنان و مدیریت و اعضای بالای باشگاه در سال گذشته انجام دادند، این تیم در لیگ برتر ماندگار شد و قهرمانی کمتر از تراکتورسازی در جام حذفی نداشت. کار با منسوجات واقعا سخت تر از آن چیزی بود که انتظار داشتم. کار روی تراکتور خیلی راحت تر بود، اما اینجا در هر بازی می مردیم و زنده می شدیم. ما در 13 بازی 8 بازی بردیم و هرکسی بخواهد به آن فکر کند در هر شرایطی حق نخواهد بود.

آیا در آستانه پیوستن به استقلال بودید؟

یک روز قبل از اینکه به نساجی بروم اعضای هیات مدیره استقلال شبانه با من صحبت کردند و شب بعد جلسه ای برگزار شد که من هم در آن شرکت کردم و در نهایت آقای مجیدی سرمربی شد. به نظر من بهترین تصمیمی را که می شد گرفتند و نتایجی که آقای مجیدی تاکنون گرفته اند نشان می دهد که انتخاب درستی کرده اند.

فکر می کنی بالاخره روزی سرمربی استقلال می شوی؟

این انتخابی نیست که دست من باشد. الان شرایط طوری شده که به ما می گویند مربی حرفه ای. اگر بخواهم توضیح بدهم باید بگویم برای هر تیمی که کار می کنید به آن وابسته هستید و الان مثلاً آقای ساغلام بهترین تراکتوری در زمین است چون آینده و حرفه او به آن تیم بستگی دارد و به همین دلیل است که می گویم فرهاد مجیدی مستقل ترین مرد حال حاضر است. . هیچ کس بیرون نمی تواند بگوید که او بیشتر از این مرد تعصب دارد، زیرا تلاش او مستقیماً به زندگی او بستگی دارد. حالا هیچ کس نمی تواند به من بگوید که من بیشتر طرفدار نساجی هستم. الان فقط می توانم همین را بگویم و شایسته آن هستم و شرایط مهیا است، شاید روزی سرمربی استقلال شوم.

شما با مربیانی چون مرحوم حجازی و مصطفی دنیزلی همکاری داشته اید.

چند روزی با دنیزلی کار کردم ولی شش ماه با مرحوم ناصرخان کار کردم. من با آقای فیروز کریمی هم کار کرده ام و این یک واقعیت است که ارتباط چندانی با هم نداریم اما اگر بدانم مشکلی دارم حتما با آقای فیروز مشورت خواهم کرد. خوشحال میشم نظرشون رو بپرسم و استفاده کنم.

اگر کمتر چنین انتخاباتی در لیگ برتر برگزار می شود، در ستاد شما افرادی مانند شاهرو بیانی حضور دارند؟

کار با بازیکنان بزرگ و مربیان بزرگ همیشه کمک می کند. ما الان بازیکنان بزرگ نساجی مثل مسعود شجاعی و علیرضا حقیقی داریم و آقای شاهروک یکی از افرادی است که من از حضورش خیلی خوشحالم. شاهرو بیانی اسطوره کودکی من است و اوست که عکسش را روی دیوار اتاقم می کشم. من از بازی نمی ترسم و افتخار می کنم که آقای بیانی به عنوان یک بزرگتر در کنار ما هستند. مثلا الان همه حمید علیدوستی را به عنوان پدر خانم ترانه می شناسند در صورتی که اینطور نیست و او بازیکن بسیار بزرگی بود. به جز او، آقایان محمدانی، محرمی، نامجمطلق و بسیاری دیگر از بازیکنان در این فوتبال باقی می مانند، هرچند این روزها جوانان از فوتبال آنها یاد نمی کنند. به نظر من اگر آقای علیدوستی الان بازی می کرد قیمتش از مهدی طارمی هم بالاتر بود. ناگفته نماند که طارمی بازیکن کوچکی است چون همه کارهای او را می دانند و بازیکن بسیار خوبی است. حمید علیدوستی فوق العاده بود و یکی از بازیکنانی بود که می خواست الان در فوتبال باشد تا مردم توانایی هایشان را ببینند.

قبول دارید که کمتر کسی فکر می کرد مسعود شجاعی وارد صنعت نساجی شود؟

من با مسعود کار کرده ام و با او راحت هستم. او برای یک تیم ارزشمندتر از یک فوتبالیست است. یکی از ویژگی های او روحیه اش است و به عنوان یک بازیکن بزرگ در رختکن به اندازه سه بازیکن موثر است، یعنی وقتی مسعود شجاعی را در زمین دارید، تیم شما 11 نفره نیست و خیلی بیشتر از ما موثر است. گفتن.

به نظر شما تیم ملی در جام جهانی چه دستاوردی خواهد داشت؟

سوالات زیادی در جمع بندی تیم وجود دارد و اگر همه چیز خوب پیش برود، فکر می کنم امسال سالی است که می توانیم به مرحله حذفی مرحله گروهی برسیم. الان تیم های کوچک و بزرگی وجود ندارد و همه تیم ها برای برد بازی می کنند و هر تیمی که در جام جهانی شرکت می کند قطعاً شرایط بالایی دارد.

طرفدار کدام تیم خارجی در جام جهانی هستید؟

من در کنار مارادونا آرژانتینی بودم و حالا خیلی برایم مهم نیست. من دنبال فوتبال زیبا هستم و اگر ببینم فوتبال خوبی بازی می کنند دنبالشان می کنم.

یکی از اتفاقات سال گذشته انتقال رونالدو و مسی بود. فکر می کنی مسی به بارسلونا بازگردد؟

رفتن رونالدو و مسی فوتبال اسپانیا را از سکه بیرون انداخت. اگرچه ماهیت فوتبال این است، زیرا روزی در لالیگا زیدان و فیگو مقابل هم قرار گرفتند، اما فوتبال حد و مرزی نمی شناسد و هر لحظه ممکن است بازیکنان با تصمیم به لیگ دیگری بروند. به نظر من کیفیت لیگ انگلیس در حال حاضر در بالاترین سطح قرار دارد و بسیار پویاتر از لیگ های دیگر است.

برای سال جدید چه آرزویی دارید؟

من واقعاً امیدوارم که همه بتوانند مراسم عید را دور از تاج و تخت انجام دهند و این بیماری شوم را ریشه کن کنند. امیدوارم دیگر پروتکل ها و ماسک های بهداشتی وجود نداشته باشد. امیدوارم مردم از نظر اقتصادی ثروتمند باشند و هیچکس شرمنده خانواده خود نشود. برای همه مردم ایران آرزوی سلامتی دارم و هیچکس غمگین نباشد تا سال خوبی برای همه باشد و همچنین فصل فوتبالی که با نساجی شروع کردیم پایان خوبی داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید