افشاگری ستاره سرخ

افشاگری ستاره سرخ

منچستریونایتد در سال 1993 با تساوی بدون گل در ترکیه از لیگ قهرمانان اروپا سقوط کرد که در اولدترافورد با تساوی 3-3 به پایان رسید.

اما پس از بازی داور در پایان وقت قانونی، شورش در زمین به پا شد. کانتونا برای ابراز ناامیدی از کمبود وقت اضافه به سمت داور رفت و کارت قرمز گرفت.

بازیکنان ناگهان روی زمین افتادند و در همین حین یک افسر پلیس به کانتونا برخورد کرد و سپس درگیری شدیدی در تونل منتهی به رختکن رخ داد که با حضور بازیکن فرانسوی و برایان رابسون با چند بازیکن ترکیه ای برگزار شد.

و روی کین که خود به عنوان یک شخصیت عصبی در داخل و خارج از زمین شناخته می شود، مدعی است که عصبانیت کانتونا پس از این اتفاقات به اوج خود رسیده است.

کین در کتابی به نام “شاه اریک: تصویر هنرمندی که فوتبال انگلیس را تغییر داد” گفت: “اریک در رختکن دیوانه شد.” او تصمیم جدی گرفت که برگردد و پلیسی را که او را کتک زده بود پیدا کند. اریک مرد بزرگ و قدرتمندی بود. او واقعا جدی بود و اصرار داشت پلیس ها را بکشد. تلاش های مشترک مربی و برایان کید (دستیار او) به همراه چند بازیکن منجر به استعفای او شد.

کین می‌گوید: «من معمولاً از مبارزه دست نمی‌کشیدم و مخالفت نمی‌کردم، اما حتی خودم هم با آن موافق نبودم. بسیاری از ترک ها بیرون بودند! – و ما در مقابل آنها کوچک بودیم.

کانتونا درباره آنچه در آن شب اتفاق افتاد گفت: «بیش از همه چیزی که مرا آزار داد این بود که یک پلیس به سرم زد. از حذف این تیم از جام باشگاه های اروپا هم ناراحت شدم چون وقت اضافه ای اعلام نشد و در نهایت کارت قرمز گرفتم. اما بیشتر از همه از سیر این مامور لعنتی ناراحت شدم. “شاید یه روز همدیگه رو ببینیم.”

دیدگاهتان را بنویسید