افشاگری ستاره خشمگین یحیی در پرسپولیس: این دروغ است …

افشاگری ستاره خشمگین یحیی در پرسپولیس: این دروغ است …

مدافع چپ پرسپولیس که هواداران این تیم او را یکی از بازیکنان محجوب می دانستند از جمع سرخ پوشان جدا شد و راهی نساجی شد تا شاگرد مطهری شود. او در اکثر دیدارهای انجام شده عملکرد ضعیفی نداشت اما سرمربی پرسپولیس اعتقادی به بازی این مازنی جوان نداشت. شجاعی حالا دوباره به نساجی بازگشته تا روزهای خوبی را که با این تیم گذرانده تکرار کند، او فصل جدید را با انگیزه های متفاوت آغاز می کند و امیدوار است در ترکیب جدید بدرخشد تا شانس خود را با پوشیدن پیراهن تیم ملی امتحان کند. گفتگو با علی شجاعی را در ادامه می خوانید.

فکر می کنی در این مدت با پیراهن پرسپولیس به اهدافت رسیدی؟

هدف و ذهنیت من از پوشیدن پیراهن تیم بزرگ پرسپولیس پیشرفت بیشتر و رسیدن به پیراهن تیم ملی بود اما شرایط آنطور که می خواستم پیش نرفت.

چرا کمتر در پرسپولیس بازی کردی؟

همه چیز دست بازیکن نیست! واقعیت این است که من تمام تلاشم را کردم و هر بار که برای پرسپولیس بازی کردم بهترین عملکردم را نشان دادم، اما با وجود اینکه خوب کار کردم، بازی چندانی دریافت نکردم. فکر می کنم بهتر است این کار را به هواداران و آگاهی عمومی بسپاریم. هوادارانم به من می گویند که چرا در بازی بعدی که خوب کار کردم به من فرصت داده نشد! خودت بهتر می دانی که در تیم های بزرگ، اگر شرایط را بازی نکنی، در اوج آمادگی خیلی سخت است. من یک مربی خاص داشتم تا من را آماده نگه دارد.

مدتی مصدوم بودی اما در فرم و بازی بودی.

آره. من در اولین سال حضورم در پرسپولیس مقابل سپاهان مصدوم شدم و هفت ماه با کتف پاره در تمرینات و بازی ها شرکت کردم. مثلاً در بازی با گوا هند، هیچکس متوجه نشد که کتف من بیرون آمده و من آن را تنها گذاشته ام!

در آسیا هم با همین شرایط بازی کردی؟

خدا می داند که وقتی شانه می شکند و باید دو سه روز استراحت کنی چه حالی دارد، اما من به خاطر نیاز تیم با درد بازی کردم، به زمین رفتم اما با جان و دل کمک کردم. درد شدیدی که در سال اول روی عملکردم تاثیر گذاشت تا اینکه با ماشین به بازی رسیدیم که در 45 دقیقه 4 ضربه به من زد و مجبور شدم عمل کنم.

از اینکه در دومین سال حضورت در پرسپولیس زیاد بازی نکردی ناراحتی؟

ببینید ابتدا گفتم تمام تلاشم را می کنم اما همه چیز دست من نبود و دیگر شرایطی را برای من ایجاد نکردند که بازی کنم. با این حال نمی خواهم به گذشته برگردم، به آینده نگاه می کنم و می خواهم در نساجی موفق شوم.

فکر می کنی بیشتر بتوانی در پرسپولیس بازی کنی؟

فعلا نمی خواهم جواب بدهم چه کسی بازی کرده یا چرا نتوانستم بازی کنم. شاید یک روز دیگر در مورد آن صحبت کنم. در حال حاضر هدفم بازی در نساجی و عملکرد خوب در این تیم است.

دوست داری امسال هم در پرسپولیس بمانی؟

هر بازیکنی دوست دارد در تیم های بزرگ بازی کند. حضور در تیم هایی مثل پرسپولیس و استقلال بیشتر از بازی هایش به بازیکن کمک می کند تا خودش را نشان دهد اما بعضی چیزها دست خودش نیست! می خواستم توانایی هایم را نشان دهم، اما تصمیمی نگرفتم.

برای ماندن در پرسپولیس شرط بندی کردی؟

متاسفم بابت چنین خبری که همانطور که قول داده بودم منتشر شد، با عشق و دل برای پرسپولیس بازی کردم و هیچ وقت برای این تیم شرط نگذاشتم. عده ای می خواستند با چنین اخبار جعلی من را در مقابل هواداران قرار دهند. تاکید می کنم جدایی از پرسپولیس تصمیم من نبود.

به جز نساجی چه تیم هایی را پیشنهاد دادید؟

باید از آقایان رحمتی و فاضلی به خاطر اعتمادشان به آلومینیوم و آقای ربیعی به خاطر عسل رفسنج تشکر کنم. از اینکه نتوانستم در خدمت آنها باشم عذرخواهی می کنم و برای این دو تیم آرزوی موفقیت دارم.

نساجی پیشنهاد مالی قابل توجهی برای عضویت در این تیم داد؟

پیشنهاد مالی نساجی نصف پیشنهاد مالی هر دو تیم بود. با نساجی قرارداد بستم چون خاطرات خوبی با این تیم داشتم و این تیم به پیشرفت من کمک کرد. آنها از من قدردانی کردند و من برای پول بیشتر نمی توانستم این مشکلات را نادیده بگیرم. عرق بر نساجی، تیم خانه من.

حضور مطهری در این تیم به عنوان سرمربی هم در تصمیم شما تاثیر داشت؟

قطعا حمید خان شناخت کاملی از فوتبال دارد. او و مجید جلالی من را از پایه های سایپا به بزرگسالان این تیم آوردند. انتخاب منسوجات به این دو دلیل بود. این یعنی همراهی با هواداران قلبی این تیم و دینی که بر دوش دارند و دوم حضور آقای مطهری در این تیم.

مطهری در روزهای اخیر در پرسپولیس با انتقادات زیادی مواجه شده است. با توجه به اینکه شما شاگرد قدیمی ایشان هستید، نظرتان در این مورد چیست؟

حمید خان مربی با علم و دانشی است که دانش زیادی از تاکتیک های فوتبال دارد. او فوتبال هجومی را دوست دارد و به همین دلیل نساجی را انتخاب کرد. مطمئنم او در نساجی موفق خواهد شد و این سبک فوتبال را دوست دارم چون سبک فوتبالم جلوتر است. خدایا با کمک همه اعضای تیم نساجی فصل خوبی خواهیم داشت.

بنابراین بازگشت به منسوجات برای شما خوب خواهد بود.

بله درست است، بازی در ورزشگاه خانگی با این هواداران دلسوز لذتی وصف ناپذیر است که پول برای آن مهم نیست. خیلی خوشحالم که به تیم کشورم برگشتم.

نظرت در مورد بازی با استقلال در سوپرجام چیست؟

همه مسابقات برای من مهم است تا بتوانم عملکرد خوبی برای تیمم داشته باشم و فقط دیدار با استقلال و پرسپولیس برایم مهم نیست. اما در سوپرجام امیدوارم با دست پر از بازی خارج شوم تا دل هواداران تیممان را شاد کنم. ما تمام تلاش خود را برای کسب عنوان قهرمانی انجام خواهیم داد.

آیا در فکر حضور در تیم ملی هستید؟

صد در صد. من به توانایی هایم ایمان دارم، جانم را برای کمک به نساجی و فوتبال می گذارم به امید اینکه به تیم ملی دعوت شوم. یکی از مهمترین اهداف من این است که مسافر خوبی برای جام جهانی باشم.

دیدگاهتان را بنویسید