افشاگری سایت جبهه مقاومت از دستکاری در پشت صحنه لایحه حجاب: این کار ما نیست، وظیفه گوینده است.

افشاگری سایت جبهه مقاومت از دستکاری در پشت صحنه لایحه حجاب: این کار ما نیست، وظیفه گوینده است.

سایت جبهه پایداری رجانیوز نوشت: دستکاری در لایحه عفاف و حجاب تنها از سوی رئیس مجلس امکان پذیر است. زیرا لوایح مجلس با امضای رئیس مجلس به شورای نگهبان ارسال می شود. بنابراین امکان ندارد رئیس مجلس از دستکاری در لایحه اطلاعی نداشته باشد!

هیئت مجلس
رویداد ۳ آذر ۱۳۹۸ حسن نوروزی نماینده مجلس در مناظره ای از دستکاری «قانون عفاف و حجاب» توسط رئیس مجلس خبر داد.

به گزارش رجانیوز، نوروزی در این مناظره گفت: زمانی که قرار بود لایحه عفاف و حجاب به شورای نگهبان برود، به جای اینکه لایحه مصوب کمیته ویژه را وارد نظام کنند، لایحه خودشان را گذاشتند.

نوروزی در خصوص تفاوت لایحه مصوب کمیته ویژه با لایحه ارسالی به شورای نگهبان گفت: آنچه وارد نظام شد با مصوبه فوق تفاوت زیادی داشت. تفاوت لایحه ای که در کمیته ویژه تصویب شد با لایحه ای که در سامانه بارگذاری و به شورای نگهبان ارسال شد، حدود 27، 28 نکته بود که چون شورای نگهبان اعتراض کرد و همان مواد اصلاح شد، وجود دارد. در این مورد بحثی نشده است اما پس از بازگشت 3 مورد عودت داده شد در این توصیه ایرادات هیئت نگهبان که ما به آن اعتراض داریم اضافه شده است.

نوروزی درباره اینکه چه کسی این کار را کرده است، گفت: چه کسی؟ [همان کسی]لایحه عفاف و حجاب از شورای نگهبان برگشت و 3 نفر دیگر به آن اضافه شد و طرح دیگری به جای لایحه مصوب کمیته ویژه در سامانه بارگذاری و به شورای نگهبان ارسال شد.

البته این اولین بار نیست که لایحه عفاف و حجاب مصوب کمیسیون قضایی مجلس دستکاری می شود. علی هزاریان نماینده مردم تهران در مجلس در جمع دانشجویان 17 مهرماه در خصوص دستکاری در لایحه عفاف و حجاب پس از تصویب کمیته مربوطه و ارسال متنی دیگر به شورای نگهبان گفت: بر اساس این گزارش، لایحه عفاف و حجاب به تصویب رسید. به قانون، شکل اولیه لوایح به عدم تغییر در مجلس. آرام آرام برای لایحه عفاف و حجاب که از قوه قضائیه به دولت رسید و دولت آن را به مجلس فرستاد. محتوای آن به دلیل ضعف محتوایی به ناچار در مجلس و کمیسیون مربوطه تغییر یافت. به همین دلیل قوه قضاییه در مجلس اعلام کرده که این لایحه تغییر کرده و ما ایراد داریم. شاید به دلیل کمبود زمان برای تصویب لایحه قبل از ورود به برنامه هفتم، هیات رئیسه مجلس بدون ارجاع به کمیسیون تخلف کرده و نظر قوه قضائیه را در محتوای گزارش کمیته قضایی بدون تایید کمیته مربوطه اجرا کرده است. . کمیسیون امروز برخی در مورد اینکه آیا این مواد باعث بهتر یا بدتر شدن لایحه شده است صحبت می کنند، اما من فکر نمی کنم اصلاً این موضوع باشد. نکته این است که هیچکس حق دخالت در مصوبات کمیسیون ها و مجلس را ندارد. و علاوه بر محتوایی که در آن تغییر ایجاد شده، اصل این کار خلاف قانون است.

همچنین پیش از این زهرا لایوردی نماینده مردم تهران در مجلس از تغییرات متن نهایی این لایحه خبر داده بود.

پس از این افشاگری حسن نوروزی، روزنامه اعتماد در گزارشی عجیب دستکاری در حساب حیا و حجاب را به جبهه پایداری نسبت داد. این اظهارات در حالی است که نمایندگان جبهه پایداری در مجلس بارها به این دستکاری های دیکتاتوری و غیرقانونی اعتراض کرده اند.

از سوی دیگر حسن نوروزی در مناظره خود تاکید کرد که این دستکاری ها ربطی به جبهه پایداری ندارد.

همچنین دستکاری در لایحه عفاف و حجاب تنها توسط رئیس مجلس امکان پذیر است. زیرا لوایح مجلس با امضای رئیس مجلس به شورای نگهبان ارسال می شود. در واقع ابتدا لایحه توسط کمیسیون ویژه برای بررسی لایحه عفاف و حجاب در سامانه داخلی مجلس بارگذاری می شود و سپس با امضای رئیس مجلس توسط کمیته رئیسه به شورای نگهبان ارسال می شود. ; بنابراین امکان ندارد رئیس مجلس از دستکاری در لایحه اطلاعی نداشته باشد!

حال سوال اینجاست که چرا «روزنامه اصلاح طلب اعتماد» این دستکاری را به جبهه پایداری نسبت می دهد و تلاش می کند تا ریاست مجلس را سفید کند؟

دستکاری در قانون عفاف و حجاب به هر دلیلی خلاف قانون و ماهیت شورای اسلامی است. اگر هیأت رئیسه تصمیم بگیرد که لوایح را آن طور که می خواهد تغییر دهد و موضع صحن علنی مجلس و کمیسیون ها را نادیده بگیرد، خطر مخربی برای شورای اسلامی است.

پیش از این موضوع، نمایندگان نزدیک به قالیباف در تصویب و ارائه لایحه بودجه 1400 بدون توجه به جایگاه کمیسیون تلفیق و صحن علنی مجلس با دستکاری در جداول و ردیف های تبصره 14 بودجه آن سال اهداف خود را پیش بردند.

رئیس مجلس باید توضیحات قانع کننده ای برای این نوع مدیریت مجلس ارائه دهد که پیامدهای خطرناکی برای نظام جمهوری و شورای اسلامی دارد.