گوینده به صحنه بازگشت! | روز جدید

گوینده به صحنه بازگشت!

روز جدید : امروزه جامعه نیازمند شنیدن سخنان افرادی است که به آن آرامش می دهند، مردان معتدل و معتدلی که بارها نشان داده اند که منافع شخصی را بر منافع ملی ترجیح نمی دهند. مردانی مثل حجت الاسلام ناطگونوری! شیخ نور سال ها با وادی سیاسی وداع کرد و راهی را در پیش گرفت که در نهایت به حل مشکلات کشور منتهی شد. شیخ نور این روزها سکوت کرده است، اما این سکوت به معنای بی تفاوتی نیست، بلکه ممکن است اقدامات پنهانی برای پایان دادن به نگرانی های عمومی باشد، نگرانی های ناشی از وضعیت بد معیشتی و اقتصاد. وی در زندگینامه خود دارای وزارت ارشاد و ریاست مجلس بوده و سالها عضویت کامل شورای تقلید را بر عهده داشته است، بنابراین تجربه خوبی در ایجاد آرامش عمومی و ارائه راهکار به مسئولان برای حل مشکلات دارد.

بلندگوی نوری به یک الگو تبدیل می شود

تلاش زیادی برای بازگرداندن ناتک نوری به عرصه عمومی و ایفای نقش در قوه مجریه انجام شده است، مانند سال گذشته که فعال سیاسی اصلی رژیم گفت: «افرادی که در نظام خدمت کرده‌اند، مانند آقای. ناطق نوری، آقای لاریجانی یا امثال او. «به هیچ وجه نمی‌خواهم بگویم که مادر را بی‌تحرک یا سکوت می‌کنم. حسن غفوری‌فرد افزود: «ما به همه این نیروها نیاز داریم. افرادی مثل آقای ناطق نوری، لاریجانی و دیگران و من افراطی که علیه آقای لاریجانی شده را قبول ندارم، باید از آنها استفاده شود، هر دو طرف باید با آقای ناطق صحبت کنند و از ایشان بخواهند روی صحنه بیاید. 42 سال از انقلاب می گذرد و این تجربیات بی نظیر است، اما کسانی هم بودند که با رژیم شاه مبارزه کردند و به زندان افتادند، بعد از انقلاب در مناصب مختلف به کشور خدمت کردند، این افراد هم دنبال منصب نیستند. اما آنها به نظام، رهبر انقلاب و قانون اساسی علاقه دارند و باید از آنها استفاده کرد.» غفوری فرد گفت: لاریجانی رئیس مجلس در روابط عمومی بود. 3 دوره و آقای روحانی از اول انقلاب تاکنون سمت های مختلفی را بر عهده داشته و 8 سال رئیس جمهور بوده است. من ممکن است با بسیاری از این افراد مخالف باشم و نظرات متفاوتی داشته باشم. اما شخصیت افرادی که در این نظام خدمت کرده اند باید حفظ شود. من فکر نمی کنم این افرادی که نام بردم قصد خیانت به نظام یا تضعیف نظام را داشته باشند.

تنها چیزی که می ماند خاطره است

با این حال ناتک نوری قصد ندارد در انظار عمومی فعال باشد و در سال های اخیر اخبار محدودی منتشر شده است. وی به تشریح انتخاب شهید سلیمانی در سپاه پرداخت و گفت: یکی از فرماندهان سپاه تعریف می کرد که زمانی که من در گزینش سپاه بودم، حاج قاسم در نوجوانی برای ثبت نام و عضویت در سپاه آمده است. اما چون آستین کوتاه می پوشید، تلاشش ناموفق بود. وقتی پیش من آمد و موضوع را مطرح کرد، با سپاه کرمان صحبت کردم، تایید ایشان چه مشکلی داشت؟ گفتند به دلیل اینکه پیراهن آستین کوتاه می پوشید و شبیه پیراهن بود، اجازه ورود به سپاه را نداشت. من اعتراض کردم که اینها محدودیت نباشد و اجازه جذب نیروهای واجد شرایط را بدهیم و خوشبختانه جذب شدند.» در 25 تیر 1400 توضیح داد: بر اساس سوابقی که با هم داشتیم، احوالپرسی معمولی داشتیم تا اینکه بعد از من وزیر کشور شد. او از طرف دوستی ما با من تماس گرفت و شاید برای اولین و آخرین بار چنین حادثه ای در جمهوری اسلامی رخ داده است. بعد از اینکه در مجلس رای آورد و وزیر انتخاب شد، شب به من زنگ زد که فردا می خواهم به وزارت کشور بروم و چه کار کنم؟ بهش گفتم راهش اینه که فردا صبح بیای خونه ما با هم صبحانه بخوریم و بعد یه ماشین زرهی ( زرهی ) دارم و تو رو با ماشین زرهی ام به وزارت کشور می برم و معرفیت می کنم. شاید نمونه دومی را در جمهوری اسلامی نشناسید که وزیر بعدی را خود وزیر قبلی انتخاب و نمایندگی کند.»

شباهت های شیخ نور و رهبر اصلاحات

شاید تنها حضور سیاسی ناطقنوری به ماه رمضان امسال برگردد که محمدعلی ابطحی با انتشار عکسی از گفتگوی رئیس دولت اصلاحات با ناطق نوری در مراسم افطاری، وجوه مشترک این دو سیاستمدار برجسته را برشمرد. محمدعلی ابطحی در پستی اینستاگرامی نوشت: «امسال در یک افطاری در ماه مبارک رمضان جلوی این دو نفر نشسته بودم. رئیس دولت اصلاحات و ناتک نوری. دو رقیب جدی اصلی در رقابت های ریاست جمهوری. با گذشت زمان، این دو از نظر فکری و سیاسی در طول سال ها به هم رسیده اند. دلیل اصلی این است که هر دو شخصیت قابل احترامی داشتند. و تسلیم واقعیت های جامعه شد. با این حال، آنها احتمالاً اختلاف نظرهای زیادی نیز با یکدیگر دارند.”

نیاز به بلندگوی نوری

در حال حاضر نیز به نظر می رسد درخواست هایی برای حضور ناطق نوری و همراهی وی در کنار دیگر بزرگان مشکل گشا وجود دارد، زیرا شیخ نور در هر دو طرف کشور و مردم یک چهره مورد اعتماد است، بنابراین حضور و سخنرانی های او به آرامش افکار عمومی کمک می کند. . .

دیدگاهتان را بنویسید