آیت الله جنتی: امام خمینی را می توان از پیامبران بنی اسرائیل به حساب آورد

آیت الله جنتی: امام خمینی را می توان از پیامبران بنی اسرائیل به حساب آورد

روز جدید امام نعمتی بود که خداوند به این ملت داد/ در دانشگاه های ما کلاس درس «امام پژوهی» تشکیل شود.

رئیس و اعضای شورای خبرگان رهبری صبح امروز (16 شهریور 1401) با حضور در حرم مطهر امام خمینی (ره) با آرمان‌های امام خمینی (ره) تجدید میثاق کردند.

رئیس مجلس خبرگان رهبری در این مراسم با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) اسلام را احیا کرد، گفت: واقعاً نمی دانم اگر این امام نبود چه بر سر اسلام و مسلمین می آمد، فکر کنید چه می شد. اتفاق افتاد الحمدلله خداوند این عزت را به امت ما داد که این امام بزرگوار در رأس رهبری امت قرار گرفت و مردم توانستند از برکات وجودش استفاده کنند. ما می توانیم تا جایی که می توانیم از آثار او استفاده کنیم و تا می توانیم از یادگارهای او برای ادامه راه او بهره ببریم.

آیت الله احمد جنتی گفت: می توانیم امام خمینی را از پیامبران بنی اسرائیل بدانیم. البته پیامبران بنی اسرائیل درجات مختلفی داشتند و همه در یک سطح نبودند، اما به طور کلی درست است که همان روحیه تقوا و تقوای پیامبران بنی اسرائیل را در امام می بینیم.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه خداوند به ما توفیق پیروی از اعمال امام را عطا کند، افزود: نمی دانم ما در راه ایشان مقصریم یا نه. امام نعمتی بود که خداوند به این ملت داد. منظور از «علمای قومی برتر از انبیای بنی اسرائیل» قطعاً همه علما نیستند، اما در میان علمای آن قوم افرادی در ردیف پیامبران بنی اسرائیل بودند. این یک نعمت و توفیقی بود که شامل حال ما شد که توانستیم زندگی آنها را درک کنیم و از نعمت وجودشان استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) در حال احیای اسلام بود، تصریح کرد: اسلام واقعاً در حال مرگ است. یعنی به گونه ای بود که حتی برخی از مسلمانان شک داشتند که این اسلام می تواند بر ملت حکومت کند و مردم را هدایت کند یا دوران آن گذشته است. خیلی ها گفتند دوره این گذشته و حال دوران عقل و معرفت است نه دوره ظهور و این کفر را گفتند. الحمدلله اسلام به برکت امام خمینی (ره) احیا شد.

آیت الله جنتی تاکید کرد: واقعاً نمی دانم اگر این امام نبود چه بر سر اسلام و مسلمین می آمد. فکر کن چه اتفاقی می افتاد. الحمدلله خداوند این عزت را به امت ما داد که این امام بزرگوار در رأس رهبری امت قرار گرفت و مردم توانستند از برکات وجودش استفاده کنند. ما می توانیم تا جایی که می توانیم از آثار او استفاده کنیم و تا می توانیم از یادگارهای او برای ادامه راه او بهره ببریم.

وی افزود: ما شک نداریم که راه او سیره انبیا است. خداوند به ما توفیق دهد که راه او را طی کنیم و از او پیروی کنیم. او بر “صداقت” تاکید کرد. یک بار از او پرسیدم راه نجات ما چیست که گفت: این صداقت است. این صداقت را باید در نظر داشت. خودش از افراد مخلص بود و به ما هم دستور داد که اخلاص داشته باشیم.

رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: آنچه امروز انسان کم دارد، شناخت راه و پیمودن آن است. امروزه بشریت چیزهای بسیار دیگری دارد و در علم و فناوری پیشرفت کرده است اما دردی را دوا نمی کند. علم آکادمیک چیزی نیست که درد انسان را دوا کند. درمان درد مردم همان چیزی است که پیامبران معرفی کردند و از مردم خواستند که به این راه ادامه دهند.

وی تاکید کرد: امام آنقدر که به نسل ما عرضه شد به نسل جدید عرضه نمی شود. باید در دانشگاه های ما کلاس «امام شناسی» تشکیل شود تا امام را نسل اول بدانند. خداوند به ما این فرصت را بدهد که علاوه بر زبان، پیرو او باشیم. امام مجسمه «السلام علی الکفار الرحمن بینهم» بود. ما نیز باید سعی کنیم «دشمنی» و «دشم ستیزی» را بشناسیم و نسبت به دوستان خود «رحم» باشیم.

آیت الله جنتی در پایان گفت: به علمای خود سفارش می کنم که در حد توان مردم را به این امام جماعت معرفی کنند. اگر کمبود جوانان وجود دارد، این است. چون امام «روح الله» و «روح افزا» بود; بنابراین باید نسل دانشگاه و نسل جدید را معرفی کنیم و بدانند که اگر مقامشان محترم است، ما از اول اسلام تا کنون علمای زیادی داشته ایم، اما این عالم بود که اسلام را از این حالت بیرون آورد و احیا کرد. آی تی. کشورهای دیگر در مورد اسلام زیاد صحبت می کنند، اما روش آنها با اسلام واقعی متفاوت است.

دیدگاهتان را بنویسید