ابلاغ 5 مصوبه دولت برای اجرا توسط معاون اول رئیس جمهور


ساعت: 17:12
تاریخ انتشار: 14/11/1400
کد خبر: 1808183

معاون اول رئیس جمهور از تصمیم افزایش سرمایه شرکت ملی صنایع پتروشیمی، ثبت معاملات فعالان مشاغل در سامانه مودیان، اصلاح آیین نامه قانون صید، اصلاح مصوبه الزام اضافه کار وزارت نیرو و اصلاح قانون شکار و صید خبر داد. مفاد قراردادهای بین المللی

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ هیأت وزیران در جلسه 11 فوریه 2014 بر اساس مفاد ماده. (12) قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب 1400 و به منظور ایجاد شفافیت اقتصادی و مالی، جلوگیری از فرار مالیاتی، برقراری انصاف در فرآیند مالیاتی و ایجاد سامانه جامع اطلاعاتی در کشور با هماهنگی پیشنهاد وزارت امور اقتصاد و دارایی نسبت به تعیین حجم معاملات واحدهای اقتصادی در مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی به منظور عضویت و ثبت معاملات در سامانه مودیان اقدام کند.

طی حکمی از سوی محمد محبر معاون اول رئیس جمهور، فعالان اقتصادی مستقر در مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی که حجم مبادلات سالانه آنها در اظهارنامه تشکیل شده سال قبل یا آخرین درآمد درج شده است (فروش کالا و خدمات) قطعی شده است. ) مشمولانی که تا پایان بهمن ماه سال گذشته بیش از 55 میلیارد ریال به آنها ابلاغ شده است ملزم به عضویت و ثبت معاملات در سامانه مودیان هستند.

در مشارکت مدنی ملاک میزان فروش کالا و خدمات یا درآمد نهایی کلیه شرکا است.

همچنین بر اساس مصوبه فوق کلیه فعالان اقتصادی در مناطق آزاد تجاری – صنعتی و ویژه اقتصادی، عرضه کنندگان کالا و خدمات مشمول مالیات بر ارزش افزوده به استثنای فعالان اقتصادی مناطق آزاد تجاری – صنعتی با شرایط مقرر در قانون مالیات بر ارزش افزوده. ، تکمیل شده اند.از حجم معاملات موظف به رعایت مفاد قانون پایانه فروشگاهی و سامانه مودیان مصوب 1388 می باشند.

اعلام تصمیم افزایش سرمایه شرکت ملی صنایع پتروشیمی

کابینه وزیران در جلسه 17 باخمن در سال 1400 و با رعایت مفاد هنر. (4) و بند. (م) از هنر. (16) اساسنامه شرکت ملی صنایع پتروشیمی با پیشنهاد وزارت نفت مبنی بر افزایش سرمایه این شرکت موافقت کرد.

بر اساس حکمی از سوی مخبر، سرمایه شرکت ملی صنایع پتروشیمی از 5000 میلیارد ریال به 67500 میلیارد ریال منقسم در 6750 میلیون سهم 10000 ریالی افزایش می یابد.

همچنین وزارت نفت موظف است حداکثر ظرف مدت دو ماه از تاریخ ابلاغ این مصوبه اساسنامه شرکت ملی صنایع پتروشیمی را در چارچوب مقررات تنظیم و لایحه مربوط را برای تصویب به هیأت وزیران ارائه کند.

مفاد اصلاحی قانون شکار و صید ابلاغ شد

معاون اول رئیس جمهور و همچنین آئین نامه قانون شکار و صید که در جلسه 15 بهمن 1392 هیئت وزیران به منظور رفع مغایرت قانونی آن و لزوم تفکیک مجوز حمل و بازداشت سلاح های شکاری از مجوزهای شکار و ماهیگیری و نیاز به اخذ مجوز شکار. استفاده از سلاح های شکاری مطابق با هنر تغییر یافت. (28) قانون شکار و صید.

بر اساس اصلاحیه مصوبه فوق، ایجاد هرگونه محدودیت و ممنوعیت موقت در زمان، مکان، نوع و نحوه و مقادیر اندک شکار و صید در هر سال بر عهده سازمان حفاظت محیط زیست می باشد. همچنین مشروط بر اینکه استثنائات مجوزهای اسلحه شکاری صادره به موجب قوانین و مقررات خاص از شمول این حکم مستثنی باشد.

اطلاعیه اصلاحیه دولت برای پرداخت زحمات وزارت نیرو

مخبر از اصلاحیه دولت در لحظه اجرایی شدن حقوق فوق العاده سنگین کارکنان وزارت نیرو خبر داد.

در جلسه 17 باخمن در سال 1400، به منظور پر کردن فاصله زمانی مصوبه مربوط به پرداخت اضافه کار سخت کارکنان وزارت نیرو، هیئت وزیران با اصلاح این مصوبه موافقت کرد. به موجب آن مصوبه مذکور در تاریخ 8 مهر 1395 لازم الاجرا می باشد.

اصلاح و ابلاغ آیین نامه تنظیم و انعقاد قراردادهای بین المللی

معاون اول رئیس جمهور اطلاعیه ها و اساسنامه تنظیم و انعقاد قراردادهای بین المللی را تغییر داد.

هیأت وزیران در جلسه 17 باخمن 1400 با توجه به لزوم هماهنگی فعالیت های فرهنگی در خارج از کشور و تسهیل فعالیت های فرهنگی در عرصه بین المللی، پیشنهاد اصلاح ماده (2) اساسنامه را به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای چگونگی انجام آن داد. تهیه و انعقاد موافقتنامه های بین المللی تصویب انعقاد قراردادهای فرهنگی در عرصه بین المللی.

بر اساس اصلاحیه این آیین نامه، در قراردادهای فرهنگی و هرگونه سند همکاری مشترک در زمینه های فرهنگی، هنری، مذهبی، تبلیغی و همچنین خواهرخواندگی با دولت ها و نهادهای خارجی، هماهنگی با سازمان فرهنگ اسلامی ضروری است. و ارتباط قبل از تایید نهایی توسط وزارت امور خارجه انجام شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید