ابلاغ ضوابط مصرف انرژی توسط معاون اول رئیس جمهور

ساعت: 12:22
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۲۸
کد خبر: 1785478

معاون اول رئیس‌جمهور بخشنامه مقررات مصرف انرژی را به کلیه وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، نهادها و شرکت‌های دولتی، نهادهای انقلاب اسلامی، نیروهای مسلح و استانداری‌ها ابلاغ کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی وزارت نفت، محمد محبر معاون اول رئیس جمهور بخشنامه مقررات مصرف انرژی را به کلیه وزارتخانه ها، سازمان ها، نهادها و شرکت های دولتی، نهادهای انقلاب اسلامی، نیروهای مسلح و استان ها ابلاغ کرد. در این بخشنامه آمده است:

1- به منظور مصرف بهینه و مطمئن گاز طبیعی، کلیه وزارتخانه ها، سازمان ها، نهادها و شرکت های دولتی، نهادهای انقلاب اسلامی، نیروهای مسلح و استانداری ها موظفند تا پایان سال موارد زیر را به طور کامل رعایت کنند:

الف- رعایت دمای 18 تا 21 درجه سانتیگراد در داخل و خارج از منزل و دمای 18 درجه سانتیگراد در راهروها و فضاهای عمومی سرپوشیده.

ب- بخاری ها را یک ساعت قبل از شروع ساعت کار روشن و یک ساعت قبل از پایان ساعت کار خاموش کنید.

ج- خاموش كردن بخاري ها در روزهاي تعطيل.

د – استفاده از وسایل گازسوز استاندارد با برچسب انرژی بالا (A و B)

ه- انجام معاینه فنی کلیه موتورخانه ها توسط شرکت های مورد تایید سازمان ملی استاندارد ایران (مطابق ماده (17) قانون هوای پاک)، سرویس و تعمیر تجهیزات احتراق گاز توسط متخصصین مجاز و نصب دستگاه مانیتورینگ هوشمند. سیستم اتاق برای افزایش ضریب ایمنی و کارایی وسایل گازسوز.

ج- کاهش حداقل (10) درصدی مصرف گاز طبیعی به ازای هر مشترک در (4) ماه آخر سال نسبت به مدت مشابه سال قبل.

شرکت ملی گاز ایران / شرکت های گاز استانی در موارد ذکر شده در این بخشنامه آماده ارائه هرگونه کمک فنی به دستگاه های اجرایی می باشد.

2- برای اعمال موارد فوق باید اقدامات زیر را انجام دهید:

الف- استانداران با تاکید بر اجرای این بخشنامه و طرح آن در استانداری، پیگیری های لازم برای صرفه جویی و اصلاح الگوی مصرف در دستگاه های اجرایی مشارکت کننده و همکاری شرکت ملی گاز ایران در ایجاد محدودیت برای صنایع. در مواقع اضطراری ارزیابی این شرکت. در دستور کار قرار دهید.

ب- شرکت ملی گاز ایران / شرکت های گاز استانی موظف به رعایت صحیح اعمال این بخشنامه در دستگاه های اجرایی می باشند. در صورت عدم رعایت مفاد بخشنامه در هر مورد، شرکت گاز استان مربوطه پس از اخطار کتبی، ارسال موضوع به مدیر مربوطه در صورت تکرار تخلف، طبق مفاد مربوطه مربوطه عمل خواهد کرد. دستگاه اجرایی

ج- سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران باید اطلاعات مناسبی را برای استفاده از روش‌های مؤثر تشویق جامعه به صرفه‌جویی و کاهش مصرف گاز طبیعی ارائه کند.

روابط عمومی دستگاه های اجرایی باید برای کاهش مصرف سوخت کارکنان در هر دستگاه اطلاع رسانی مناسب انجام دهند.

d2281e77 0ccd 4740 a629 a7dec76a5b2e خبر خاکستری

بر اساس این گزارش، جواد اوجی وزیر نفت نیز با اشاره به افزایش 55 درصدی مصرف گاز خانگی و تجاری، از مصوبه هیأت وزیران در مورد جریمه سوء استفاده و مصرف زیاد که 25 درصد مشترکان و بیش از 50 درصد مصرف را تشکیل می دهند، خبر داد. گاز را خودشان توزیع کرده اند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید