تکذیب خبر حذف ارز ترجیحی دارو توسط معاون اول رئیس جمهور

ساعت: 14:00
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۰۵
کد خبر: 1795179

معاون اول رئیس جمهور پرداختن به موضوع بهداشت و سلامت جامعه را از سیاست های راهبردی دولت سیزدهم دانست و تاکید کرد: دولت و وزارت بهداشت در کنار صنعت پرافتخار داروسازی هستند تا دارو را با قیمت مناسب و بالاترین قیمت ارائه کنند. کیفیت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد محبر صبح امروز (یکشنبه) در نشست با اعضای اتحادیه مواد مخدر انسان افزود: تامین و تولید 97 درصد داروهای مورد نیاز صنعت دارو مایه مباهات این بخش از صنعت کشور است و انتظار داریم در این زمینه حل شود. مشکلات و همکاری با دولت و صنعت داروسازی 3 درصد از نیازهای باقیمانده کشور در حوزه دارو به ویژه بیماران صعب العلاج کشور تهیه و تولید شود.

معاون اول رئیس جمهور گفت: دولت و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در تلاش هستند تا صنعت داروسازی کشور با به روز رسانی فناوری و تجهیزات، با قوت برای رفع مشکلات و رفع مشکلات گام های موثری در راستای سلامت انسان بردارد.

وی هرگونه هزینه برای تامین سلامت مردم را تعهد ذاتی دولت و سرمایه گذاری بلندمدت برای آینده کشور دانست و ادامه داد: کاهش مشکلات مردم و حمایت از تامین دارو و حفظ سلامت جامعه.

این مخبر با اشاره به برخی از مشکلاتی که در روزهای اخیر برای تامین داروی برخی بیماران در کشور به وجود آمده است، گفت: با وجود چنین صنعت دارویی قوی و قدیمی در کشور، داشتن چنین مشکلاتی برای برخی بیماران قابل قبول نیست. .

معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: تجربه تحویل 150 میلیون دوز واکسن طی دو ماه نشان می دهد که این مهم است که حوزه درمان و سلامت جمهوری اسلامی ایران بتواند تمامی نیازها و نیازهای مردم این بخش را برآورده کند. .

وی گفت: از صنعت داروسازی کشور انتظار داریم با مدیریت قیمت گذاری و همکاری وزارت بهداشت وضعیت دارو را در کشور مدیریت کند تا مردم برای تامین دارو در داروخانه ها مشکلی نداشته باشند.

مخبر از داروسازان اصلی کشور به عنوان دست دولت و وزارت بهداشت خواست تا در اسرع وقت راهبردها، پیشنهادات و برنامه اقدام جامع خود را برای توسعه صنعت دارو ارائه کنند.

معاون اول رئیس جمهور همچنین با اشاره به برخی شایعات درباره لغو ارز ترجیحی 4200 دلاری در حوزه دارو، خاطرنشان کرد: آزادسازی ارز ترجیحی برای حوزه دارو در دولت اصلاً در کوتاه مدت و بلندمدت مطرح نیست. داروخانه با قیمت گذاری مناسب برای کمک به رفع نیازهای دارویی کشور.

همچنین در این جلسه اعضای اتحادیه مواد مخدر انسان با طرح مطالبات، دغدغه‌ها، دغدغه‌ها و پیشنهادات و انتقادات خود در زمینه‌های مختلف به‌ویژه لزوم نوسازی و بازسازی صنعت داروسازی کشور، به کارخانه‌های دارویی برای سرمایه‌گذاری‌های جدید در تجهیزات کمک کنند. و معرفی فناوری های روز، دقت در فرانشیز سرپایی و بستری، جلوگیری از فساد و توزیع ناعادلانه ارز ترجیحی در بخش داروسازی، اصلاح قانون مواد غذایی و آشامیدنی و سازمان غذا و دارو.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید